Economic Bulletin of the National Mining University

 

IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2017 №4 (60)
Section:
UDK:332.1:33
Article language:Ukrainian
Pages:77-84
Title:Destination as the basis of regional tourism development
Author:Yurchishina L. I.
Annotation:Theoretical and methodological approaches to the definition of the essence of the concept of «placement» and their type assignment on various grounds are dealt with. The conditions under which a certain territory acquires essential characteristics of the destination are outlined. The general features of tourist destinations are highlighted, the main purpose of the tourist destination as a competitive unit is updated and its role in providing the regional development of the tourism industry is shown. The features of functioning of modern tourist destinations in Ukraine are revealed. 
Keywords:Region, Tourist destination, Tourist product, Territory potential, Competitive advantages
File of the article:EV20174_077-084.pdf
Literature:
  • 1. Головчан А. І. Теоретико_методичні під- ходи до оптимізації розвитку туризму в дестинаціях / А. І. Головчан // Вісник ДІТБ. -2011. - № 15. - С. 139-145.
  • 2. Кирьянова Л. Г. Маркетинг дестинации как современный подход к управлению туристским регионом /Л. Г. Кирьянова // Известия Томск. поли- тех. ун-та. Экономика. - 2010. - Т. 316. - №6. - С. 35-40.
  • 3. Семенов В. Ф. Управління регіональним розвитком туризму: навч. посіб. / В. Ф. Семенов, В. Г. Герасименко, Г. П. Горбань, Л. М. Богадьорова. - Одеса : Одеський державний економічний універси- тет, 2011. - 225. с.
  • 4. Leiper, N. 1990: Tourist attraction system. Annals of Tourism Research 17, p. 367-384.
  • 5. Ткаченко T. I. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, peaлії бізнесу: Монографія. / T. I. Ткаченко. - К. : Київ. нац. торг. -екон. ун-т, 2006. - 537 с.
  • 6. Althof W. Incoming-Tourismus / W. Althof Muenchen: Wien : Oldenbourg. 1996
  • 7. Аленова Е. Г. Особенности підготовки специалистов для туристских дестинаций России: факты и про-тиворечия. [Электронный ресурс] / Е. Г. Аленова // Сервис в России и за рубежом. № 2 (7) 2008. - Режим доступа: http://www.rguts.ru.
  • 8. Боголюбов В. С.Экономика туризма / В. С. Боголюбов, В. П. Орловская - М. : Академия, 2005.- 192 с.
  • 9. Medlik S. Dictionary of Travel, Tourism and Hospitality. - S. Medlik. - 3-d ed. - Elsevier Science, 2003.
  • 10 Купер К. Экономика туризма: теория и прак- тика. - Т.1 / К. Купер, Д. Флетчер, Д. Гильберт, С. Ванхилл, Е. Богданов - СПб. : Омега, 1998. - 200 с.
  • 11. Машкович Е. А. Оценка понятия туристская дестинация в контексте современной туристики / Е. А. Машкович // Известия ИГЭА. - 2007. - № 6 (56). - С. 89-92.
  • 12. Кіптенко В. К. Менеджмент туризму: підр. / В. К. Кіптенко. - К. : Знання, 2010. - 502 с.
  • 13. Любіцева О. О. Типізація дестинацій / О. О. Любіцева, О. В. Третьяков // Географія та туризм: зб. наук. пр. - К., 2012. - Вип. 17. - С. 3-9.
  • 14. Лужанська Т. Ю. Стратегії розвитку регіона- льних туристичних дестинацій / Т. Ю. Лужанська // Науковий вісник Мукачівського державного універ- ситету (серія «Економіка»): зб. наук. пр. - Мукачіво: МДУ, 2014. - Вип. 2 (2). - С. 175-180.
  • 15. Державна служба статистики України [Елек- тронний ресурс]. - Режим доступу: http://ukrstat.gov.ua.