Economic Bulletin of the National Mining University

 

IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2016 №1 (53)
Section:Economics of enterprise
UDK:338.003.12:622.684
Article language:Ukrainian
Pages:83-91
Title:Expert substantiation of ways of increasing competitive advantages of dump trucks
Authors:Vagonova A. G.,
Prokopenko V. I.
Annotation:Efficiency factors of truck adaptation process to the requirements of market segment are determined through engineering expert appraisal; economic prerequisites of creating competitive advantage in terms of dump trucks market are formulated. Hierarchy is established by priority of subjects initiating constructive changes in automobile production. Automobile modernization project contractors' professional competence assessment is fulfilled by the criteria of duration, quality and cost of works. Stimuli to strategic partnership in cooperative operations are determined, as well as its risk factors. 
Keywords:Automobile production, Competitiveness, Innovation project, Business-partner, Contractors' competence, Sources of information
File of the article:EV20161_083-091.pdf
Abstract:EV20161_083-091en.pdf 
Literature:
  • 1. Вагонова О. Г. Соціальна відповідальність гірничо-збагачувальних комбінатів України за вико- ристання природних ресурсів / О. Г. Вагонова, В. І. Прокопенко // Соціальна відповідальність влади, біз- несу, громадян: монографія: у 2-х т. / за ред. Г. Г. Півняка; М-во освіти і науки України; Нац. гірн. ун-т. - Дніпропетровськ : НГУ, 2014. - Т.1. - С. 195-202.
  • 2. Янишівський В. М. Удосконалення викорис- тання організаційного капіталу для забезпечення ін- новаційного розвитку економіки та підвищення якос- ті життя населення регіонів / В. М. Янишівський // Економічний вісник Донбасу. - 2011. - № 1. - С. 46- 50.
  • 3. Малащук Д. В. Особливості інноваційного потенціалу машинобудування України / Д. В. Мала- щук // Актуальні проблеми економіки. - 2005. - № 2 (44). - С. 111-120.
  • 4. Prokopenko V. Attractive technological and economic aspect of Ukrainian coal production development / V. Prokopenko, A. Vagonova, A. Kyrychenko // Progressive Technologies of coal coalbed methane and Ores Mining. - Taylor & Francis Group London. - 2014. - Р. 491-497.
  • 5. Бакбардіна Т. В. Інноваційна активність у напрямах удосконалення експлуатаційних характери- стик автомобілів / Т. В. Бакбардіна // Науково- виробничий журнал. Вересень-жовтень. - 2010. - № 5( 217). - С. 22-26.
  • 6. Фасхиев Х. А. Методика оценки качества ав- томобилей / Х. А. Фасхиев, А. В. Крохмалева // Мар-кетинг в России и за рубежом. - 2005. - № 4 (48). - С. 86-100.
  • 7. Абранов В. Л. Маркетинговое управление конкурентоспособности экономических систем / В. Л. Абрамов // Маркетинг в России и за рубежом. - 2005. - № 5 (49). - С. 100-107.
  • 8.Павлова Н. Н. Маркетинговый подход к оценке конкурентоспособности товара / Н. Н. Павло- ва // Маркетинг в России и за рубежом. - 2004. - № 1 (39). - С. 82-89.
  • 9. Паршина О. А. Управління конкурентоспро- можністю машинобудівної продукції: монографія / О. А. Паршина. - Д. : НГУ, 2008. - 280 с.
  • 10. Ковальчук С. В. Маркетинговий підхід до управління якістю продукції на машинобудівних під- приємствах / С. В. Ковальчук // Вісник Хмельницько- го національного університету. - 2009. - №6. - Т.2. - С. 139-143.
  • 11. Кузьмін О. Є. Процес управління ринком на автомобілебудівних підприємствах / О. Є. Кузь- мін, С. І. Давидяк, Н. Ю. Подольчас // Проектування, виробництво та експлуатація автотранспортних засо- бів, поїздів та нафтопроводів. - 2001. - № 8. - С. 54- 55.
  • 12. Кривоконь О. Г. Передумови та перспекти- ви розвитку автомобілебудівної галузі в Україні / О. Г. Кривоконь, А. І. Бондаренко // Восточно- европейский журнал передовых технологий. - 2011. - № 6/2 (54). - С. 46-50.