ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №1 (81)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:339:138
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/81.139
Мова статті:Українська
Сторінки:139-144
Заголовок:Мотивація підприємства при управлінні транспортною поведінкою пасажирами мегаполісів
Автори:Петровська С. І., Національний транспортний університет,
Швець Л. В., Національний транспортний університет,
Гайдай Г. Г., Національний транспортний університет,
Левчук Н. М., Національний транспортний університет
Анотація:Методологія дослідження. Теоретичною основою дослідження є наукові праці вітчизняних та зарубіжних учених, де разом із загальнонауковими методами використовувались такі, що обумовлені специфікою транспортної послуги. Основою дослідження є управлінська концепція як мистецтво зміни транспортної поведінки людей, яка дозволяє уникнути значного за витратами розвитку транспортної системи, транспортних ризиків та негативного впливу збільшення кількості приватних автомобілів на функціонування мегаполісу як місця для зручного і безпечного життя людини. Аналіз і синтез застосовано для виявлення мотивів транспортної поведінки жителів мегаполісу; методи групування та класифікацій – для виявлення поведінкових інтенцій щодо обрання виду подорожі містом; порівняння – при виокремленні чинників, що впливають на вибір транспортного засобу згідно концепції Transportation Demand Management (TDM). Результати. Продемонстровано, що кампанії з TDM часто мають незначну результативність, що зумовлює пошук умов і чинників, за яких вони можуть отримати очікувані результати. Виокремлено мотиви зміни транспортної поведінки, серед яких окрему групу формують приховані мотиви. Виявлено, що поведінкові інтенції щодо виду здійснення подорожі містом є залежними від задоволення попередніми поїздками, їхньої споживчої цінності та її предикторів – жертв і переваг сервісу. Головним чинником переваг транспортного сервісу в місті визнано його якість. Новизна. Доведено, що в містах України потенціал засобів TDM є більшим, ніж у розвинених країнах. Унікальність стану розвитку міського транспорту в Україні полягає в тому, що стрибкоподібне поліпшення його якості разом із запровадженням кампаніями з управління попитом на перевезення можуть створити достатньо сильний вплив на водіїв приватних автомобілів і змінити їхню транспортну поведінку. Практична значущість. Сталий розвиток міст в екологічному, економічному та соціальному вимірах в умовах масової автомобілізації населення можливий лише за переважного використання транспорту загального користування. Перехід до користування міським транспортом або збільшення частоти його використання можливі лише за поліпшення його якості порівняно з використанням приватних автомобілів. Це потребує ревізії та перегляду всіх підходів до оцінювання якості поїздок містом транспортом загального користування, а отже, результати дослідження можуть бути корисними для практики. 
Ключові слова:Якість транспортних послуг, Мотивація, Підприємство, Транспортні ризики, Інтенція, Управління попитом на перевезення
Файл статті:EV20231_139-144.pdf
Література:
  • 1. Cronin, J.J. (2000). Assessment the Effects of Quality, Value, and Customer Satisfaction on Consumer Behavioral Intentions in Service Environments. Journal of Retailing. Issue 76, 2, 193-218. doi.org/10.1016/s0022-4359(00)00028-2
  • 2. Ferguson, E. (1990). An Evaluation of Employer Ridesharing Programs in Southern California. Transportation Research Record. 1280: 59-72.
  • 3. Fujii, S (2003). Application of attitude theory for improved predictive accuracy of stated preference methods in travel demand analysis. Transportation Research Part A: Policy and Practice. Issue 37, 4, 489-402. doi.org/10.1016/s0965-8564(02)00032-0
  • 4. Petrovska, S.I. (2019). Marketynhove doslidzhennia otsiniuvannia yakosti poyizdok mistom. Naukovo-vyrobnychyj zhurnal. Derzhava ta regiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryyemnytstvo, 2(107), 110-115.
  • 5. Petrovska, S.I. (2019). Vplyv avtomobilizatsii naselennia na zmist otsiniuvannia yakosti miskykh pasazhyrskykh perevezen. Infrastruktura rynku, (29).
  • 6. Ilchenko, V.Yu., & Petrovska, S.I. (2019). Pidkhody do otsiniuvannia yakosti miskykh pasazhyrskykh perevezen avtomobilnym transportom. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia,
  • 3(20).
  • 7. Bakalinskyy, O.V., & Melnyk, T.S. (2018). Marketynhovi doslidzhennia pry totalnomu upravlinni spozhyvchoiu tsinnistiu perevezen pasazhyriv zaliznytsiamy. O.V. Bakalinskyi (Ed.). Kyiv: Natsionalnyi transportnyi universytet.
  • 8. Bakalinskyy, O.V., & Petrovska, S.I. (2019). Metodychnyi pidkhid do otsiniuvannia yakosti miskykh pasazhyrskykh perevezen v umovakh avtomobilizatsii naselennia. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Ser. Ekonomika, Tom 24, Issue 1(74), 37-40.