ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №1 (81)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:338; 658.3
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/81.172
Мова статті:Українська
Сторінки:172-180
Заголовок:Оцінювання рівня розвитку корпоративної культури промислового підприємства в контексті управління та інноваційного розвитку
Автори:Смєсова В. Л., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Ковтун Н. В., Університет митної справи та фінансів
Анотація:Методологія дослідження. Методологічною основою дослідження є такі загальнонаукові і специфічні методи як: аналіз і синтез – при визначенні типу та порівнянні характеристик корпоративної культури; графічного аналізу – при побудові профілю корпоративної культури промислового підприємства; статистичні методи – при виставленні оцінок та розрахунку рейтингу корпоративної культури; експертний – при оцінюванні рівня розвитку корпоративної культури підприємства. Результати. На основі використання методики Камерона і Куїна проведено оцінювання рівня розвитку корпоративної культури та визначено тип культури промислового підприємства «GRAND». Здійснено оцінювання найбільш значимих характеристик підприємства, особливостей стилю лідерів-управлінців та керування персоналом, елементів сполученості, стратегічних цілей і напрямів діяльності, а також індикаторів його успішності. Здійснено типологічний аналіз та побудовано профіль корпоративної культури, що відображає її сучасний стан та перспективний. Акцентовано увагу на заходах у сфері покращення корпоративної культури підприємства у майбутньому, орієнтованих на досягнення його довгострокових економічних результатів та інноваційний розвиток. Новизна. Обґрунтовано основні етапи та інструменти кількісного оцінювання корпоративної структури підприємства на основі методики Камерона і Куїна. Здійснено оцінювання рівня розвитку корпоративної культури на прикладі конкретного промислового підприємства. Запропоновано заходи, спрямовані на покращення корпоративної культури розглянутого підприємства у контексті забезпечення більш ефективного управління та інноваційного розвитку в майбутньому. Практична значущість. Результати дослідження мають прикладний характер, оскільки розуміння алгоритму і порядку застосування методики оцінювання корпоративної культури на прикладі конкретного промислового підприємства дозволяє обирати найбільш точні інструменти для її моніторингу у реальному економічному середовищі. 
Ключові слова:Інноваційний розвиток, Корпоративна культура, Корпоративний менеджмент, Промислове підприємство, Типи корпоративної культури, Методика Камерона і Куїна
Файл статті:EV20231_172-180.pdf
Література:
  • 1. Smiesova, V.L., & Kovtun, N.V. (2022). Market conjuncture and microeconomic aspects of innovation management. Economic Herald of State Higher Educational Institution «Ukrainian State University of Chemical Technology». (1), 71-76. Retrieved from http://ek-visnik.dp.ua/wp-content/uploads/pdf/2022-1/Smiesova.pdf. DOI: 10.32434/2415-3974-2022-15-1-38-47
  • 2. Smiesova V.L., Fedorova, N.Ye., & Pobyva, V.O. (2020). Innovatsii yak osnova sotsialno-ekonomichnoho rozvytku krain svitu. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Ser. : Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, (31), 104-111. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2020-31-17.
  • 3. Ackoff, Russell L. (1981). Creating the Corporate Future: Plan or be Planned For. Wiley.
  • 4. Bala, O.I., Mukan, O.V., & Bala, R.D. (2010). Pryntsypy korporatyvnoi kultury pidpryiemstva: sutnist ta vydy. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», (682), 11-15.
  • 5. Shein, E. (2003). Organizational Psychology. 3- rd Edition. London: Prentice-Hall.
  • 6. Cameron, K.S., & Quinn, R.E. (2006). Diagnostics and change of organizational culture. NY: John Wiley & Sons, Inc, 242 p.
  • 7. Culture, leadership, and organizations: the GLOBE study of 62 societies. (2004). 1st. SAGE Publications, 29 April 2004.
  • 8. Denison Consulting. (2022). Denison's methodology for diagnosing organisational culture. Re- trieved from http /www.denisonconsulting.com.
  • 9. Ovcharenko, M.I., & Cherviakova, S.V. (2013). Metodychne zabezpechennia otsinky stanu korporatyvnoi kultury pidpryiemstva. Marketynh i menedzhment innovatsii, (2), 130-141.
  • 10. Stepanova, L.V., & Tuzhylkina, O.V. (2017). Korporatyvna kultura: sutnist ta teoretychni pidkhody doslidzhennia. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, Ser. : Ekonomichni nauky, (4), 167-172.
  • 11. Pryimak, N. (2019). Identyfikatsii typu korporatyvnoi kultury pidpryiemstva shchodo spryiniattia zmin. Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu, (2), 113-122.
  • 12. Senyk, Yu.I. (2022). Analiz stanu korporatyvnoi kultury molokopererobnoho pidpryiemstva Ukrainy. Innovation and Sustainability, (4), 232-239. https://doi.org/10.31649/ins.2022.4.232.239
  • 13. Zelich V.V. (2017). Rol ta mistse korporatyvnoi kultury ta yii vplyv na rozvytok pidpryiemstva. Infrastruktura rynku, Issue 6, 21-25.
  • 14. Oleksenko, Ya.A. (2019). Sotsialno-ekonomichnyi zmist ta peredumovy stanovlennia korporatyvnoi kultury na pidpryiemstvi. Visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Ser. Ekonomichni nauky, (33), 117-122. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2019-33-23.
  • 15. Pylypenko, H.M., & Lytvynenko, N.I. (2015). Ukrainskaia mentalnost v koordinatakh issledovatelskoy programmy G. Hofsteda. Ekonomichnyy visnyk NHU, (2), 14-22.