ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №4 (84)
Рубрика:Маркетинг
УДК:339.13.017:659.441:659.113
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/84.113
Мова статті:Українська
Сторінки:113-121
Заголовок:Аналіз маркетингової діяльності компанії KFC: аспекти сталого розвитку
Автори:Касян С. Я., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Зозуля К. Є., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Буняк В. Б., Львівський національний університет імені Івана Франка
Анотація:Методологія дослідження. При виконанні дослідження маркетингової діяльності міжнародної компанії Kentucky Fastfood Center (KFC), яка представлена на території України мережею ресторанів швидкого харчування, використано низку загальнонаукових і спеціальних методів дослідження. Зокрема, було застосовано статистичні методи – при здійсненні аналізу динаміки фінансових показників діяльності компанії; аналізу й синтезу – при формуванні оцінки товарного асортименту; методи експертних оцінок у вигляді IFAS-аналізу – при проведенні дослідження внутрішнього середовища KFC. Результати. У статті надано характеристику економічної діяльності компанії KFC та виокремлено її специфіку як закладу, що належить до ресторанів швидкого харчування. Виявлено особливості споживацької поведінки клієнтів компанії, здійснено прогноз її можливої зміни внаслідок утвердження в суспільній свідомості принципів здорового способу життя. Проаналізовано фінансово-економічні показники діяльності закладу за 2020–2022 роки, виявлено ряд проблем, які у майбутньому можуть порушити його стабільність. На основі моделі маркетинг-мікс охарактеризовано маркетингову товарну та цінову політику компанії, її цільовий сегмент. Здійснено аналіз внутрішніх факторів розвитку KFC на основі IFAS-аналізу. Описано складові маркетингу сталого розвитку в межах стратегії підприємства KFC. Запропоновано використання парових печей замість традиційних фритюрниць, що може зменшити споживання електроенергії та перейти на технології, відповідні цілям сталого розвитку. Новизна. За результатами проведеного аналізу визначено ширину асортименту KFC, логотип компанії KFC. Уточнено маркетингове просування продукції у площині сталого розвитку, зокрема, підвищення свідомості споживачів щодо проблем сталого розвитку та впливу їх споживчих звичок на довкілля. Практична значущість. Здійснений аналіз дозволяє удосконалити планування й організацію маркетингової діяльності компанії KFC з урахуванням аспектів сталого розвитку. 
Ключові слова:Маркетингова діяльність, Маркетинг сталого розвитку, Цільовий сегмент, Маркетинг мікс
Файл статті:EV20234_113-121.pdf
Література:
  • 1. Kasian, Serhii, Sapiński, Aleksander, & Petukhov, Vladyslav. (2022). International marketing pricing, communications, company logistics within the framework of sustainable development. Ukraine, Visnyk of the Lviv University, Ser. Economics, Issue 63, 133-143. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/econo mics/issue/view/539 DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2022.63.0.6311 ISSN 2078-6115. (Index Copernicus)
  • 2. KFC Franchise. Retrieved from https://www.franchisedirect.com/foodfranchises/kfc- franchise-07095/ufoc/
  • 3. KFC - kupony ta znyzhky. Retrieved from https://www.akciya.kyiv.ua/store/kfc/
  • 4. Voychak, A.V., & Fedorchenko, A.V. (2007). Marketynhovi doslidzhennia. Kyiv: KNEU.
  • 5. Vlastyvosti ta pokaznyky asortymentu. Re- trieved from https://studfile.net/preview/5251628/page:11/
  • 6. Zozulia, K.Ye. & Kasian, S.Ya. (2023). Onovlennia asortymentu posluh kompanii KFC i prosuvannia u ploshchyni «zelenoho» marketynhu. Pro- ceedings from MIIM ’23: XXX Mizhnarodna naukova konferenttsiia studentiv, aspirantiv ta molodykh uchenykh «Aktualni problemy funktsionuvannia hospodarskoi systemy UKRAINY». Sektsiia marketynhu. Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka. Ekonomichnyi fakultet. (19-20 travnia 2023 roku). Lviv. Retrieved from https://econom.lnu.edu.ua/wp- content/uploads/2023/05/Program_XXX_MNKSAMU_2023.pdf
  • 7. Istoriia lohotypiv KFC. Retrieved from https://logos-world.net/kfc-logo/
  • 8. Kasian, Serhii, Makukha, Yurii, & Soloninko Elvira. (2022). Informatsiine zabezpechennia mizhnarodnoho marketynhovoho stratehichnoho planuvannia, tsinoutvorennia pidpryiemstv Ukrainy v umovakh voiennoho stanu. Visnyk Lvivskoho universytetu, Ser. Ekonomichna, Issue 62, 235-248. Re- trieved from http://surl.li/eptgc. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2022.62.0.6218. ISSN 2078-6115.
  • 9. Korotka istoriia velykoho brendu KFC. Re- trieved from https://franchise-capital.com/blog/kfc/
  • 10. Kataloh franshyz / Franshyza restoranu shvydkoho obsluhovuvannia KFC.
  • 11. Meniu u Finliandii. Retrieved from https://kfc.fi/en/
  • 12. Pro tsili staloho rozvytku Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text
  • 13. Shcho take marketynh miks? Retrieved from https://business.diia.gov.ua/handbook/marketing/so-take- marketing-miks
  • 14. Pro kompaniiu GreenStep. Retrieved from https://greenstep.ua/uk/content/11-pro-kompaniyu
  • 15. Parova pich. Retrieved from https://smartliferobot.com/8l-14l-air- fryer/61577930.html