Economic Bulletin of the National Mining University

 

IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2015 №3 (51)
Section:Economics of enterprise
UDK:338.4
Article language:Ukrainian
Pages:110-117
Title:Conceptual bases of formation of marketing information systems in business
Author:Pedko I. A.
Annotation:The conceptual basis for the formation of marketing information systems of industrial enterprises is discussed. It is proved that the unfavorable business climate increases the importance of effective marketing information system, which is a source of reliable information for making management decisions aimed at reducing the risks of industrial enterprise. A classification of marketing information, which has an applied focus on the creation of special databases, is offered. 
Keywords:Marketing system, Industrial enterprise, Business climate, Management decision
File of the article:EV20153_110-117.pdf
Abstract:EV20153_110-117en.pdf 
Literature:
  • 1. Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер. с англ./ Общ. ред. и вступ. ст. Е. М. Пеньковой / Ф. Котлер - М. : Прогресс, 1990. - 736 с.
  • 2. Скибінський С. В. Маркетинг. Ч. 1: підручник / С. В. Скибінський - Львів, 2000. - 640 с.
  • 3. Маркетинг: підручник / А. Ф. Павленко, І. Л. Решетнікова, А. В. Войчак та ін.; за наук. ред. д-ра екон. наук., проф., акад. АПН України А. Ф. Павленка; Кер. авт. кол. д-р екон. наук, проф. І. Л. Решетнікова. - К : КНЕУ, 2008. - 600 с.
  • 4. Маркетинг: підручник / В. Руделіус, О. М. Азарян, Н. О. Бабенко та ін. - 4-те вид. К. : Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. - 422с.
  • 5. Маркетинг: підручник, практикум та навчально-методичний комплекс з маркетингу / С. І. Чеботар, Я. С. Ларіна, О. П. Луцій, М. Г. Шевчик, Р. І. Буряк, С. М. Боняр, А. В. Рябчик, О. М. Прус, В. А. Рафальська. - К. : Наш час, 2007. - 504 с.
  • 6. Лучшие программы для маркетолога и маркетингових исследований [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.marketing-soft.ru.
  • 7. Marketing Analytic - программа для маркетингового анализа [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.k-press.ru/comp/2000/3/curs/curs.asp.
  • 8. Окландер М. А. Щоб бути ефективним, маркетинг повинен змінитися / М. А. Окландер // Еконо- міст. - 2014. - №4 (330). - С. 1-2.