ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2015 №3 (51)
Рубрика:Розвиток економічної освіти
УДК:316.47
Мова статті:Російська
Сторінки:146-154
Заголовок:Партнерство як метод просування моделі вищої освіти для цілей сталого розвитку
Автори:Швець В. Я.,
Палехова Л. Л.,
Шмідт М.,
Палехов Д. А.
Анотація:У статті уточнено сутність партнерства як прикладного механізму модернізації вищої освіти, сформульовано специфічні ознаки партнерства у сфері вищої освіти для цілей сталого розвитку. Обґрунтовано основні види та функції партнерства для переходу українських вишів на модель вищої освіти для сталого розвитку. Показано відмінності та взаємозв'язок внутрішнього і зовнішнього партнерства для просування принципів вищої освіти для сталого розвитку, проаналізовано досвід партнерських відносин ДВНЗ «Національний гірничий університет» та Бранденбурзького технічного університету Коттбус-Зенфтенберг для підвищення рівня знань та поінформованості щодо різних аспектів сталого розвитку. 
Ключові слова:Сталий розвиток, Вища освіта для сталого розвитку, Партнерство зовнішнє і внутрішнє, Партнерство університетів
Файл статті:EV20153_146-154.pdf
Реферат:EV20153_146-154ua.pdf 
Література:
  • 1. We the Peoples: The Role of the United Nations in the 21st Century. Secretary-General Report of 27 March 2000, UN Doc. A/54/2000 (Millennium Report) [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://unpan1.un.org/intradoc/groups/public/documents/un/unpan000923.pdf (последнее обращение 25.06.2015).
  • 2. UNESCO Roadmap for Implementing the Global Action Programme on Education for Sustainable Development. Resolution adopted on the report of the ED Commission at the 16th plenary meeting, on 19 November 2013 // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2014, p. 37 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002305/230514e.pdf (последнее обращение 25.07.2015).
  • 3. UN Decade of Education for Sustainable Development: Final Report // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2014, p. 198 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002301/230171e.pdf (последнее обращение 20.07.2015).
  • 4. Aichi-Nagoya Declaration on Education for Sustainable Development // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2014 [Электрон- ный ресурс]. - Режим доступа: http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ERI/pdf/Aichi-NagoyaDeclaration_EN.pdf (последнее обраще- ние 20.07.2015).
  • 5. Швец В. Я. Имплементация идей устойчивого развития в учебные программы студентов экономических специальностей / В. Я. Швец, Л. Л. Палехова, Д. А. Палехов, А. Л. Иванников // Економічний вісник НГУ. - № 2. - 2014. - С. 114-119.
  • 6. Белан Д. Освіта для сталого розвитку / Д. Белан // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 127-132.
  • 7. Боголюбов В. М. Концептуальні підходи до формування освіти для сталого розвитку // ІІІ-й Всеукраїнський з’їзд екологів з міжнародною участю (Екологія / Ecology - 2011), 21-24 вересня, 2011: збірник наукових статей.- Вінниця: ВНТУ, 2011. - Том 2. - С. 665-667.
  • 8. Лебедевич С. І. Щодо концепції екологізації університетської освіти в Україні / С. І. Лебедевич // Науковий вісник НЛТУ України. - 2013. - Вип. 23.14. - С. 382-384.
  • 9. Шмидт М. Изменение парадигмы высшего образования для целей устойчивого развития / М. Шмидт, Д. А. Палехов, В. Я. Швец, Л. Л. Палехова // Управление устойчивым развитием в условиях пере- ходной экономики: монография. - Днепропетровск- Коттбус: НГУ-БТУ, 2015. - С. 365-378.
  • 10. Квит С. М. Инновационность как норма образовательных реформ / С. М. Квит // Зеркало не- дели. Украина. - № 7, 27 февраля 2009.
  • 11. Elder J. L. Higher education and the clean energy, green economy // EDUCAUSE Review, 44(6). - 2009. - P. 108-109.
  • 12. Togo M. A systems approach to mainstreaming environment and sustainability in universities: The case of Rhodes University South Africa (Doctoral dissertation). - Rhodes University, 2009.
  • 13. Wals A. E. J. Sustainability in higher education in the context of the UN DESD: a review of learning and institutionalization processes // Journal of Cleaner Production 62. - 2014. - Р. 8-15.
  • 14. Brundiers K., Wiek A., Redman C. L. Real-world learning opportunities in sustainability: From classroom into the real world // International Journal for Sustainability in Higher Education, 11(4). - 2010. - Р. 309-324.
  • 15. Головінов О. М. Науково-практичні аспек- ти державно-приватного партнерства в освіті / О. М. Головінов, Л. А. Дмитриченко // Економіка та право. - 2013. - № 1. - С. 84-89.
  • 16. Гуляев В. М. Партнерские отношения бизнеса и университетов в обеспечении устойчивого развития предпринимательской деятельности / В. М. Гу- ляев, Н. Г. Ревенко, С. И. Тарасенко // Управление устойчивым развитием в условиях переходной экономики: монография. - Днепропетровск - Коттбус: НГУ-БТУ, 2015. - С. 388-402.
  • 17. Umwelt und Mobilität / Büros Cottbus [Элек- тронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.stura-btu.de/2014/stura/ (последнее обращение 20.07.2015).