Economic Bulletin of the National Mining University

 

Основні рецензенти

Білоцерківець Володимир Вікторович - Український державний університет науки та технологій

Герасименко Анжеліка Григорівна - Київський національний торговельно-економічний університет

Завгородня Олена Олександрівна - Український державний університет науки та технологій

Литвиненко Наталія Іванівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Тарасевич Віктор Миколайович - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Ганна Миколаївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Ходжаян Аліна Олександрівна - Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка

Прушківський Володимир Генадійович - Національний університет «Запорізька політехніка»

Задоя Анатолій Олександрович - Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля

Прушківська Емілія Василівна - Національний університет «Запорізька політехніка»

Мушникова Світлана Анатоліївна - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Юрій Іванович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Смєсова Вікторія Леонідівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Безугла Людмила Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Амоша Олександр Іванович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Булєєв Іван Петрович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Залознова Юлія Станіславівна - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Ареф’єва Олена Володимирівна - Національний авіаційний університет

Прохорова Вікторія Володимирівна - Українська інженерно-педагогічна академія

Вагонова Олександра Григорівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Єрмошкіна Олена Вячеславівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Макурін Андрій Андрійович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Пашкевич Марина Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Усатенко Ольга Володимирівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Лазебник Лариса Леонідівна - Університет державної фіскальної служби України

Чуріканова Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бардась Артем Володимирович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бойченко Микола Вікторович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Іванова Марина Іллівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Трифонова Олена Василівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Швець Василь Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Красовська Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Касян Сергій Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Метеленко Наталія Георгіївна - Запорізька державна інженерна академія

Петруня Юрій Євгенович - Університет митної справи та фінансів


IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2022 №4 (80)
Section:Marketing
UDK:658.7
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/80.057
Article language:Ukrainian
Pages:57-63
Title:Marketing tools for strategic development of transport and logistics enterprises in the era of digitalization
Authors:Shkurenko O. V., State University of Infrastructure and Technologies,
Korniyko Ya. R., State University of Infrastructure and Technologies
Annotation:Methods. To achieve the outlined goal, a set of general scientific and specific methods of cognition were used, namely: analysis and comparison, synthesis and theoretical generalization – to form a system of marketing support for the interaction of elements of the creation and promotion of a logistics product; abstract-logical – when clarifying marketing tools that influence the strategic development of transport and logistics enterprises graph-analytical – for a visual presentation of the obtained research results. Results. The authors substantiated in the article that the use of modern marketing tools in the conditions of digitalization helps to ensure long-term relations with clients of transport and logistics enterprises. It was determined that the role of modern marketing in the conditions of the fourth wave of the technological revolution has changed dramatically and now covers not only the creation of business and positive visibility, but also the construction of a coherent, strong image of a dynamic brand that is constantly evolving. Traditional and Internet marketing were analyzed from the point of view of the efficiency of use for the logistics sector in order to attract new customers. It has been proven that digital marketing is one of the most effective marketing tools in the digital environment, which allows you to ensure company and product positioning, long-term stable development in the future, competitive advantages, and product promotion. There are summarized digital marketing trends for the strategic development of transport and logistics enterprises, the use of which will allow promoting logistics services and expanding the target audience. A sequence of actions is proposed for transport and logistics enterprises regarding the use of marketing tools, which will allow to achieve the desired result. Novelty. The authors substantiated and formed a system of marketing support for the interaction of elements of the creation and promotion of a logistics product, as well as systematized digital marketing trends for the strategic development of transport and logistics enterprises, which will allow them to occupy competitive positions in the segment of logistics services. Practical value. The obtained results can be used in the development of a strategy for the development of transport and logistics enterprises through the promotion of the logistics product and the expansion of the target audience. 
Keywords:Marketing tools, Strategy, Development, Enterprise, Software, Client, Transport and logistics enterprise, Logistics product, Digitization, Digital technologies
File of the article:EV20224_057-063.pdf
Literature:
  • 1. Stavska, Ju.V. (2019). Marketynghovi instrumenty ta jikh vplyv na stabilizatsiiu ekonomichnoho stanu pidpryiemstva. Elektronne naukove fakhove vydannia z ekonomichnykh nauk «Modern Economics», (13), 227-232. https://modecon.mnau.edu.ua | ISSN 2521-6392 https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-35
  • 2. Piletska, S.T., & Petrovska, S.V. (2020). Instrumenty marketynhu v antykryzovomu upravlinni. Ekonomichnyy visnyk Donbasu, 2(60), 158-164. DOI: 10.12958/1817-3772-2020-2(60)-158-164
  • 3. Stadnyk, V., Yokhna, V., & Khrushch, V. (2022). Informatsiyne zabezpechennia stratehichnoho marketynhu dlia realizatsii potentsialu rozvytku torhov- elnykh pidpryiemstv v umovakh bezpekovykh vyklykiv. Modeling the development of the economic systems, (3), 173-181. URL: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-25.
  • 4. Ponomarenko, I. (2021). Osoblyvosti formuvannia marketynhovykh komunikatsiy v umovakh tsyfrovizatsii. Tavriyskyy naukovyy visnyk, Ser. : Ekonomika, (7), 91-96. https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.7.11.
  • 5. Khaminich, S.Yu., Sokol, P.M., & Babich, A.D. (2019). Digital-marketynh yak suchasnyy zasib prosuvannia tovariv ta posluh. Derzhava ta reghiony. Seriia: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, (6),
  • 45-50. doi.org/10.32840/1814-1161/2019-6-9
  • 6. Belova, T.H., & Voytovych, N.Yu. (2019). Suchasni trendy u marketynhovomu seredovyshchi pidpryiemstva. Naukovyy visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Ser. : Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. Issue 23, 16-19.
  • 7. Rays, El., & Traut, Dzhek (2019). Marketynhovi viyny. V. Stelmakh (Trans.). Kharkiv: Vydavnytstvo «Ranok»: Fabula.
  • 8. Humenna, O.V. (2016). Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsiy. Naukovi zapysky NaUKMA, Ekonomichni nauky, T. 1, Issue 1, 48-53.
  • 9. Ukraina 2030E - kraina z rozvynutoiu tsyfrovoiu ekonomikoiu. Retrieved from https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html .
  • 10. Industriia 4.0 v Ukraini Retrieved from https://industry4-0-ukraine.com.ua/2019/01/02/ukrainska-strategiya-industrii-4-0-7-napriankiv-rozvutku/
  • 11. Marketynh-2023: yaki holovni trendy nastupnoho roku Retrieved from https://rau.ua/novyni/marketing-2023//
  • 12. Digital-marketynh yak priorytetnyy napriamok u rozvytku biznesu u 2021-2022 rokakh Retrieved from https://interfax.com.ua/news/press-release/789292.html/

Chief Editor

Pylypenko H. M., Doctor of Economics, Professor at the Department of Tourism and Economics of Enterprise, NTU «Dnipro Polytechnic»


Deputy Chief Editors:

Vagonova O. G., Doctor of Economics, Head at the Department of Applied Economics, Entrepreneurship and Public Administration, NTU «Dnipro Polytechnic»

Amosha O. I., Academician of the Academy of Sciences of Ukraine, Doctor of Economics, Director of the Institute of Industrial Economics of the National Academy of Sciences of Ukraine.



Head of editorial board

Shvets V. Ya., Doctor of Economics, Head of Management Department, NTU «Dnipro Polytechnic»



Editorial counsel:

Bardas A. V., d.е.s.; Bezuhla L.S., d.е.s.; Bieloborodova M.V., PhD; Bondarenko L.A., PhD; Boichenko M.V., d.е.s.; Bulieiev I.P., d.е.s., Gerasymenko А.H., d.е.s.; Gerasymenko T.V., PhD; Hryhorenko I.V., PhD; Dobrianskа N.А., d.е.s.; Yermoshkina O.V., d.е.s.; Zaloznova Yu.S., d.е.s.; Ivanova M. I., d.е.s.; Kasian S.Ya., PhD; Korneev V.V., d.е.s.; Krasovska O.Yu., d.е.s.; Litvinenko N.I., d.е.s.; Makurin, А.А., d.е.s.; Pavlova V.А., d.е.s.; Pashkevich M.S., d.е.s.; Pylypenko Yu.I., d.е.s.; Prushkivska E. V., d.е.s.; Slavkova А.А., PhD; Smіesova V.L., d.е.s.; Tereshchenko E.Yu., PhD; Trifonova O.V., d.е.s.; Usatenko, O.V, d.е.s.; Shvets V.Ya., d.е.s.; Shynkarenko N. V., PhD; Churikanova О.Yu., d.е.s.; Yakуmenko-Tereshchenko, N.V., d.е.s.

International editorial counsel:

Dariusz S. (AGH University of Krakow, Poland), Koshebayeva G. (Karaganda State Technical University, Kazakhstan), Rosak-Szyrocka J. (Chestohova University of Technology, Poland), Sichinava А. (Georgian Technical University, Georgia), Taras V. (University of South Carolina, Greensboro, USA), Jurevičienė D. (Vilnius Gediminas Technical University, Lietuvos Respublika).


Senior editor: Cherchenko N. А.

Language editor: Isakova M. L.

Technical editor: Litvinov Yu.I.

Air Jordan 11 For Sale
nike lunar forever 2 mens cheap shoes sale store

Please, note the following instructions to submit your full papers to the journal: the journal will consider previously unpublished papers in Ukrainian or English languages that should relate to the theoretical and practical profile and follow the guidelines:

1. The paper limit is 8–12 pages (single-spaced type), to be submitted electronically via e-mail.

2. For authors with no Dr. Sc. degree in Economics the paper will be submitted with a review by a Dr. Sc. in Economics to justify its novelty and practical value.

3. Each paper must accompany a completed corresponding author form which includes author’s Surname, Name and Patronymic, scientific degree, academic title, work place, position, business and home postal addresses, phone and fax number, e-mail address. Also include the office of Nova Poshta, for the copy of the Bulletin issue with the author’s publication to be sent to.

4. In case the author (authors) wish to get additional copies of the issue, this should be noted separately in the author form.

Article layout

The article starts with UDC index (left aligned, no indentation)

Next line (no line skip) is the title of the article (in capital letters, full page format).

After a line skip are the author’s initials and surname, scientific degree, academic title, place of work or study, address (comma separated). Full page format.

After a line skip is the abstract (1800 characters) in the language of the article. Abstract contains information about specific scientific results obtained in the course of the study, the level of their novelty, propositions concerning their solutions and practical value of the obtained results. In the next line (no indentation) are keywords (10-12 words) in full page format.

After a line skip is the main text (two columns format) which includes the following parts:

problem statement in general and its correlation with important scientific or practical tasks;

analysis of recent papers containing the solution of the above problem for the authors to ground their research (references are required), determination of previously unsolved parts of a general problem discussed in the article;

aim of the article (statement of purpose);

materials and methods of the research with full justification of the received scientific results;

conclusions of the research and perspectives for further scientific development in the sphere.

After a line skip is References (two column format). Bibliographic description is done according to GOST DSTU 7.1:2006 “The system of standards on information, library and publishing service. Bibliographic entry. Bibliographic description. General requirements and rules of composition” (State Commission for Academic Degrees and Titles of Ukraine Bulletin, #3, 2008).

After a line skip are abstracts (1800 characters each) in English languages with keywords in the appropriate language (6-10 words), full page format. Abstracts start with the title of the article (full page format, capitalized), author’s initials and surname, scientific degree, academic title, place of work or study in italics, full page format.

Guidelines:

  • title: Times New Roman – 12 pt, bold, capitalized;
  • subheading: Times New Roman – 12 pt, bold;
  • author’s initials and surname, degree, title, place of work or study, E-mail – 12 pt, italics;
  • main text, UDC – 12 pt;
  • abstracts, keywords – 12 pt;
  • references – 10 pt.

2.5 сm upper and lower margin, 2.0 сm left and right margin, two column format for the main text and references, 0.7 cm between columns. Paragraph indentation – 1.0 cm, single spacing.

Style and format

Formulas are printed in Equation Editor (MathType v. 4–5). Figures in the paper must be included as Microsoft Word object, grouped in a separate window created as “text box” or “Word picture”. Figures must be gray shade or pattern fill. Graphs are accepted in Microsoft Excel or standard graphics editors (Corel Draw, Adobe Illustrator) inserted in the text as objects. If graphic editors are used, the figure can be submitted as separate files linked to the text. Raster graphic objects must be submitted in uncompressed TIFF format with resolution 300 dpi or higher. Images must not be compressed into JPEG or GIF format, as quality loss is inevitable. Schemes with text can be done in the above graphic editors or Microsoft Word, in the latter case every window must be done as text box connected with other boxes by lines or arrows and then grouped. Font size in figures must be 10pt or bigger. Captions should be grouped with figures, font size – 12 pt.

The Bulletin has publication fees of 900 UAH regardless of the number of pages in the article. Additionally, 100 UAH is charged for DOI prefix..

The article is reviewed within two weeks.

The journal is published on: January 30th, March 30th, June 30th, September 30th.

『アディダス』に分類された記事一覧