Economic Bulletin of the National Mining University

 

Основні рецензенти

Білоцерківець Володимир Вікторович - Український державний університет науки та технологій

Герасименко Анжеліка Григорівна - Київський національний торговельно-економічний університет

Завгородня Олена Олександрівна - Український державний університет науки та технологій

Литвиненко Наталія Іванівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Тарасевич Віктор Миколайович - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Ганна Миколаївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Ходжаян Аліна Олександрівна - Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка

Прушківський Володимир Генадійович - Національний університет «Запорізька політехніка»

Задоя Анатолій Олександрович - Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля

Прушківська Емілія Василівна - Національний університет «Запорізька політехніка»

Мушникова Світлана Анатоліївна - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Юрій Іванович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Смєсова Вікторія Леонідівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Безугла Людмила Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Амоша Олександр Іванович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Булєєв Іван Петрович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Залознова Юлія Станіславівна - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Ареф’єва Олена Володимирівна - Національний авіаційний університет

Прохорова Вікторія Володимирівна - Українська інженерно-педагогічна академія

Вагонова Олександра Григорівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Єрмошкіна Олена Вячеславівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Макурін Андрій Андрійович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Пашкевич Марина Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Усатенко Ольга Володимирівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Лазебник Лариса Леонідівна - Університет державної фіскальної служби України

Чуріканова Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бардась Артем Володимирович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бойченко Микола Вікторович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Іванова Марина Іллівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Трифонова Олена Василівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Швець Василь Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Красовська Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Касян Сергій Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Метеленко Наталія Георгіївна - Запорізька державна інженерна академія

Петруня Юрій Євгенович - Університет митної справи та фінансів


IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2023 №2 (82)
Section:Marketing
UDK:339.13.017:659.441:659.113
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/82.111
Article language:Ukrainian
Pages:111-118
Title:Marketing communications, sustainable development during the promotion of home appliances in online stores under wartime conditions
Authors:Kasian S. Ya., Dnipro University of Technology,
Shapoval D. Ye., Dnipro University of Technology,
Mykhailyshyn R. V., Ivan Franko Lviv National University
Annotation:Methods. The following methods and tools of scientific research are used in the article: induction and deduction – when analyzing data from a survey of respondents; description and generalization – during the analysis of theoretical and methodological components of product promotion; statistical analysis – during the processing of annual financial reports of company; Google ADS analytics methods – during the analysis of the advertising office, sales funnel of the online store and user interaction; competitive analysis, comparison – when researching products promotion on the market. Results. The sale by categories is characterized. The dynamics are evaluated. The organization of the marketing management system of the enterprise thanks to the CRM system of the European platform Bitrix24 is described taking into account sustainable development principles. The management and marketing problem of the enterprise is defined. Internet marketing management at the enterprise was studied, advertising communication flows through Google ADS through responsible consumption were analyzed. It is established that three types of advertising campaigns are used in the communication policy, such as: search, shopping and video campaigns. Types of Miele brand-architecture, Advertising workspace with sustainability are given. It has been established that the online store is currently in a market period in a phase of intensive growth. This is a period of sharp increase in sales volumes. Novelty. According to the results of the analysis, the increase in sales volumes was determined; the functioning of the CRM system at the enterprise of PE RC «Climat system» in 2023 was simulated; types of Miele brand architecture are outlined. The advertising office and sales funnel of the online store were also analyzed taking into account sustainable development. Practical value. The performed analysis allows to improve the planning and organization of Internet marketing communications of economic agents in the markets of household appliances of Ukraine taking into account sustainable development. 
Keywords:Marketing communications, Promotion, Online store, CRM system, Business, Ordering products, Sustainable development
File of the article:EV20232_111-118.pdf
Literature:
  • 1. Philip Kotler. Marketing Management, Millenium Edition: Tenth Edition, by Philip Kotler Copyright 2000 by Prentice-Hall, Inc. Compilation Copyright 2002 by Pearson Custom Publishing. Printed in the United States of America. 718 p.
  • 2. Internet Marketing Strategies for Growing Your Business. Retrieved from https://www.webfx.com/digital-marketing/learn/best-internet-marketing-strategies/
  • 3. Zozulov, O.V., & Levchenko, M. (2016). Formuvannia omnikanalnoi zbutovoi stratehii pidpryiemstva. Ekonomichnyi visnyk NTUU «KPI»: zbirnyk naukovykh prats, (13), 361-368. Retrieved from http://ev.fmm.kpi.ua/article/download/80562/76146/169495
  • 4. Stolnytskyi, Ihor. E-commerce zhyvyi? Shcho vidbuvaietsia z onlain-prodazhamy v Ukraini pid chas viiny. Retrieved from https://biz.nv.ua/ukr/experts/shcho-stalosya-z-internet-torgivleyu-v-ukrajini-pid-chas-viyni-chi-zapracyuvali-internet-magazini-50251494.html
  • 5. Veb-sait pidpryiemstva Miele, usia analityka ta statystyka. Retrieved from https://dnipro.miele.ua/
  • 6. Ofitsiinyi veb-sait postachalnyka ta vyrobnyka tekhniky. Retrieved from https://www.miele.de/zared. A.O. Starostinoi. Kyiv: Znannia, 2009. 1070 s.
  • 7. Starostina, A.O., Honcharova, N.P., Krykavskyi, Ye.V. (et al.). (2009). Marketynh. A.O. Starostina (Ed.). Kyiv: Znannia.
  • 8. Kasian S.Ya., Zub O.O. Marketynhove tsinoutvorennia na tovary merezhi mahazyniv tsytrus na ukrainskomu rynku vysokotekhnolohichnoi elektroniky Retrieved from https://ev.nmu.org.ua/doc/2021/4/EV20214_157-165.pdf
  • 9. Khochete rozvyvaty svii biznes? - vykorystovuite poshukovu reklamu GOOGLE ADS! Retrieved from https://odesseo.com.ua/hotite-razvivat-svoi-biznes-ispolzuite-poiskovuyu-reklamu-google-ads/
  • 10. Pobudova Internet-marketynhovykh stratehii. Retrieved from https://webmaestro.com.ua/ua/blog/internet-marketyngovi-strategiyi/ (data zvernennia: 17.04.2023)
  • 11. Omnikanalnyi marketynh: shcho tse take. Retrieved from https://www.adindex.ua/uk/omnikanalnij-marketing-shho-ce-take/
  • 12. Solntsev, S.O., Moskalenko, O.D., & Chernenko, O.V. (2018). Systema monitorynhu marketynhovoho seredovyshcha pidpryiemstva. Ekonomichnyi visnyk NTUU «KPI imeni Ihoria Sikorskoho», (15), (pp. 341-353). Retrieved from http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/139616/136560
  • 13. Kasian, S.Ya., & Yuferova, D.O. (2020). Upravlinnia Internet-marketynhovymy komunikatsiynymy stratehiiamy vysokotekhnolohichnykh pidpryiemstv i startap-proektiv. Ekonomichnyi prostir: Zbirnyk naukovykh prats, 30.11.2020. Dnipro: Prydniprovska derzhavna akademiia budivnytstva ta arkhitektury, Vydavnychyi dim «Helvetyka». №161. (pp. 36-42). Retrieved from http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/675/657
  • 14. Kasian, Serhii, & Shapoval, Daniil. (2022). Stratehii, taktyky y instrumenty marketynhovoho prosuvannia tovariv kompanii Miele Dnipro v Interneti. Marketynh i lohistyka v systemi menedzhmentu: tezy dopovidei XIV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Ukraina, Lviv, 28 zhovtnia 2022 r. : Lviv : kafedra marketynhu i lohistyky Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky. Pages 114-116 (276 page).
  • 14. Kasian, Serhii, & Shapoval, Daniil. Stratehii, taktyky y instrumenty marketynhovoho prosuvannia tovariv kompanii Miele Dnipro v Interneti. Proceedings from MIIM ’22: XIV Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Marketynh i lohistyka v systemi menedzhmentu». Ye.V. Krykavskyi (Ed). Ukraina, Lviv, 28 zhovtnia 2022 r. : Lviv: kafedra marketynhu i lohistyky Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky. (pp. 114-116).
  • 15. Kasian, Serhii, & Shapoval, Daniil. (2022). Marketynhove prosuvannia potokiv tovariv i posluh kompanii. Ekonomika pidpryiemstva: teoriia i praktyka. : Proceedings from MIIM ’22: IX Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia, Ekonomika pidpryiemstva: teoriia i praktyka (Kyiv, 12-13 zhovtnia 2022). Kyiv: KNEU. (pp. 398-400).
  • 16. Shapoval, Daniil, & Kasian, Serhii. (2022). Google ADS promotion strategies on the market of household appliances of UKRAINE. Proceedings from MIIM ’22: XVIII mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia studentiv ta molodykh vchenykh «Majesty of marketing». Dnipro: NTU «Dniprovska politekhnika».
  • 17. Rykhlitskyi, Volodymyr. Biznes v umovakh viiny: khto zaznav naibilshykh vtrat ta yak vidnovliuiutsia pidpryiemstva. Retrieved from https://www.epravda.com.ua/publications/2022/03/23/684549/
  • 18. Kasian S.Ya., & Shapoval D.Ye. (2023). Marketynhovi instrumenty shtuchnoho intelektu, CRM- systemy v khodi prosuvannia potokiv tovariv kompanii PP DTs «Klimat System». Proceedings from MIIM ’23: IV Mizhnarodna naukovo-praktychna. konferentsiia, pryurochena do 125 richnytsi KPI im. Ihoria Sikorskoho. Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy. (Kyiv, 20 kvitnia 2023.). Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho, Vydavnytstvo «Politekhnika». (pp. 36-37). Retrieved from https://kafedra.management.fmm.kpi.ua/main/?p=4699, https://drive.google.com/file/d/1LetgZCq404zDYjSLxqgb-dhPZS6Mk-xX/viewISBN978-966-990-070-8

Chief Editor

Pylypenko H. M., Doctor of Economics, Professor at the Department of Tourism and Economics of Enterprise, NTU «Dnipro Polytechnic»


Deputy Chief Editors:

Vagonova O. G., Doctor of Economics, Head at the Department of Applied Economics, Entrepreneurship and Public Administration, NTU «Dnipro Polytechnic»

Amosha O. I., Academician of the Academy of Sciences of Ukraine, Doctor of Economics, Director of the Institute of Industrial Economics of the National Academy of Sciences of Ukraine.



Head of editorial board

Shvets V. Ya., Doctor of Economics, Head of Management Department, NTU «Dnipro Polytechnic»



Editorial counsel:

Bardas A. V., d.е.s.; Bezuhla L.S., d.е.s.; Bieloborodova M.V., PhD; Bondarenko L.A., PhD; Boichenko M.V., d.е.s.; Bulieiev I.P., d.е.s., Gerasymenko А.H., d.е.s.; Gerasymenko T.V., PhD; Hryhorenko I.V., PhD; Dobrianskа N.А., d.е.s.; Yermoshkina O.V., d.е.s.; Zaloznova Yu.S., d.е.s.; Ivanova M. I., d.е.s.; Kasian S.Ya., PhD; Korneev V.V., d.е.s.; Krasovska O.Yu., d.е.s.; Litvinenko N.I., d.е.s.; Makurin, А.А., d.е.s.; Pavlova V.А., d.е.s.; Pashkevich M.S., d.е.s.; Pylypenko Yu.I., d.е.s.; Prushkivska E. V., d.е.s.; Slavkova А.А., PhD; Smіesova V.L., d.е.s.; Tereshchenko E.Yu., PhD; Trifonova O.V., d.е.s.; Usatenko, O.V, d.е.s.; Shvets V.Ya., d.е.s.; Shynkarenko N. V., PhD; Churikanova О.Yu., d.е.s.; Yakуmenko-Tereshchenko, N.V., d.е.s.

International editorial counsel:

Dariusz S. (AGH University of Krakow, Poland), Koshebayeva G. (Karaganda State Technical University, Kazakhstan), Rosak-Szyrocka J. (Chestohova University of Technology, Poland), Sichinava А. (Georgian Technical University, Georgia), Taras V. (University of South Carolina, Greensboro, USA), Jurevičienė D. (Vilnius Gediminas Technical University, Lietuvos Respublika).


Senior editor: Cherchenko N. А.

Language editor: Isakova M. L.

Technical editor: Litvinov Yu.I.

Air Jordan 11 For Sale
nike lunar forever 2 mens cheap shoes sale store

Please, note the following instructions to submit your full papers to the journal: the journal will consider previously unpublished papers in Ukrainian or English languages that should relate to the theoretical and practical profile and follow the guidelines:

1. The paper limit is 8–12 pages (single-spaced type), to be submitted electronically via e-mail.

2. For authors with no Dr. Sc. degree in Economics the paper will be submitted with a review by a Dr. Sc. in Economics to justify its novelty and practical value.

3. Each paper must accompany a completed corresponding author form which includes author’s Surname, Name and Patronymic, scientific degree, academic title, work place, position, business and home postal addresses, phone and fax number, e-mail address. Also include the office of Nova Poshta, for the copy of the Bulletin issue with the author’s publication to be sent to.

4. In case the author (authors) wish to get additional copies of the issue, this should be noted separately in the author form.

Article layout

The article starts with UDC index (left aligned, no indentation)

Next line (no line skip) is the title of the article (in capital letters, full page format).

After a line skip are the author’s initials and surname, scientific degree, academic title, place of work or study, address (comma separated). Full page format.

After a line skip is the abstract (1800 characters) in the language of the article. Abstract contains information about specific scientific results obtained in the course of the study, the level of their novelty, propositions concerning their solutions and practical value of the obtained results. In the next line (no indentation) are keywords (10-12 words) in full page format.

After a line skip is the main text (two columns format) which includes the following parts:

problem statement in general and its correlation with important scientific or practical tasks;

analysis of recent papers containing the solution of the above problem for the authors to ground their research (references are required), determination of previously unsolved parts of a general problem discussed in the article;

aim of the article (statement of purpose);

materials and methods of the research with full justification of the received scientific results;

conclusions of the research and perspectives for further scientific development in the sphere.

After a line skip is References (two column format). Bibliographic description is done according to GOST DSTU 7.1:2006 “The system of standards on information, library and publishing service. Bibliographic entry. Bibliographic description. General requirements and rules of composition” (State Commission for Academic Degrees and Titles of Ukraine Bulletin, #3, 2008).

After a line skip are abstracts (1800 characters each) in English languages with keywords in the appropriate language (6-10 words), full page format. Abstracts start with the title of the article (full page format, capitalized), author’s initials and surname, scientific degree, academic title, place of work or study in italics, full page format.

Guidelines:

  • title: Times New Roman – 12 pt, bold, capitalized;
  • subheading: Times New Roman – 12 pt, bold;
  • author’s initials and surname, degree, title, place of work or study, E-mail – 12 pt, italics;
  • main text, UDC – 12 pt;
  • abstracts, keywords – 12 pt;
  • references – 10 pt.

2.5 сm upper and lower margin, 2.0 сm left and right margin, two column format for the main text and references, 0.7 cm between columns. Paragraph indentation – 1.0 cm, single spacing.

Style and format

Formulas are printed in Equation Editor (MathType v. 4–5). Figures in the paper must be included as Microsoft Word object, grouped in a separate window created as “text box” or “Word picture”. Figures must be gray shade or pattern fill. Graphs are accepted in Microsoft Excel or standard graphics editors (Corel Draw, Adobe Illustrator) inserted in the text as objects. If graphic editors are used, the figure can be submitted as separate files linked to the text. Raster graphic objects must be submitted in uncompressed TIFF format with resolution 300 dpi or higher. Images must not be compressed into JPEG or GIF format, as quality loss is inevitable. Schemes with text can be done in the above graphic editors or Microsoft Word, in the latter case every window must be done as text box connected with other boxes by lines or arrows and then grouped. Font size in figures must be 10pt or bigger. Captions should be grouped with figures, font size – 12 pt.

The Bulletin has publication fees of 900 UAH regardless of the number of pages in the article. Additionally, 100 UAH is charged for DOI prefix..

The article is reviewed within two weeks.

The journal is published on: January 30th, March 30th, June 30th, September 30th.

『アディダス』に分類された記事一覧