Economic Bulletin of the National Mining University

 

Основні рецензенти

Білоцерківець Володимир Вікторович - Український державний університет науки та технологій

Герасименко Анжеліка Григорівна - Київський національний торговельно-економічний університет

Завгородня Олена Олександрівна - Український державний університет науки та технологій

Литвиненко Наталія Іванівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Тарасевич Віктор Миколайович - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Ганна Миколаївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Ходжаян Аліна Олександрівна - Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка

Прушківський Володимир Генадійович - Національний університет «Запорізька політехніка»

Задоя Анатолій Олександрович - Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля

Прушківська Емілія Василівна - Національний університет «Запорізька політехніка»

Мушникова Світлана Анатоліївна - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Юрій Іванович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Смєсова Вікторія Леонідівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Безугла Людмила Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Амоша Олександр Іванович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Булєєв Іван Петрович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Залознова Юлія Станіславівна - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Ареф’єва Олена Володимирівна - Національний авіаційний університет

Прохорова Вікторія Володимирівна - Українська інженерно-педагогічна академія

Вагонова Олександра Григорівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Єрмошкіна Олена Вячеславівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Макурін Андрій Андрійович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Пашкевич Марина Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Усатенко Ольга Володимирівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Лазебник Лариса Леонідівна - Університет державної фіскальної служби України

Чуріканова Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бардась Артем Володимирович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бойченко Микола Вікторович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Іванова Марина Іллівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Трифонова Олена Василівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Швець Василь Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Красовська Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Касян Сергій Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Метеленко Наталія Георгіївна - Запорізька державна інженерна академія

Петруня Юрій Євгенович - Університет митної справи та фінансів


IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2025 №3 (91)
Section:Management
UDK:658.8
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/91.057
Article language:Ukrainian
Pages:57-66
Title:Integration of sustainable development into modern management strategies for online product promotion
Authors:Kasian S. Ya., Dnipro University of Technology,
Shapoval D. Ye., Dnipro University of Technology
Annotation:Methods. The research results were obtained using system analysis methods during the processing of companies' annual financial reports, structural modelling during the analysis of the Google Ads advertising office, sales funnel, user interaction, and management strategy analysis during the study of online product promotion on the market. Theories of marketing, logistics and competition were applied. Both primary and secondary data from open source reports and internal reports were used. Results. It was found that integrating sustainable development principles into management strategies contributes to improving communication effectiveness in promotion and companies' competitiveness in the market. Examples of successful cases where environmental and social initiatives had a positive impact on brand image were analysed. In terms of sustainable development management, the company Patagonia has established a number of key points: environmental sustainability, fair working conditions, support for local communities, the Worn Wear programme, and Patagonia Provisions. The components of implementing the concept of sustainable development in the management of Miele company are highlighted: reducing environmental impact, waste recycling programmes, social responsibility projects, etc. It is proposed to integrate the principles of sustainable development into management strategies as a tool for supporting economic stability, marketing efficiency and social responsibility in times of crisis. It has been established that even during military operations, companies that actively implement environmental and social initiatives maintain and strengthen their market positions, as well as contribute to the restoration and development of national society and Ukraine's independence. Novelty. The organisation of sustainable development at Miele through central committees has been analysed, where initiative groups are organically integrated into this organisation, forming general decisions within the priority areas of sustainable development, and the company's structural divisions create their own sustainable development programmes based on the central strategy and implement a series of events. The metrics for measuring the company's sustainable development are outlined in a projection of short online actions, in which certain KPIs are agreed upon for product energy efficiency, durability, service and emissions optimisation. Marketing research based on the focus group method was organised and conducted. Recommendations were provided in the field of sustainable development management: to continuously improve the durability and customer service of innovative products; to form communication reinforcement to increase trust in the brand; to develop the brand's environmental initiatives that demonstrate the application of sustainable development principles in its relations with the external environment. Practical value. Recommendations for implementing sustainable development principles in online product promotion management are used by companies to increase their competitiveness and brand management in the market. Following these recommendations not only helps to increase consumer trust and loyalty, but also ensures sustainable business growth, improved management efficiency, and unique corporate branding. 
Keywords:Sustainable development, Management, Integration, Online promotion, Brand management, Consumer loyalty
File of the article:EV20253_057-066.pdf
Literature:
  • 1. Dziuba, Radosław (2013). Możliwości wdrożeniowe założeń hotelu ekologicznego na przykładzie certyfi katu «Czysta Turystyka» w regionie Łódzkim. Częściowe wyniki badań. Polityka zrównoważonego i zasobooszczędnego gospodarowania. Publikacja w Pracach Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2013. Nr318. 231-242.
  • 2. Hanina, A.A., & Kasian, S.Ya. (2024). Types of Marketing Communication. Strategy in the Conditions of Global Digitalization. Proceedings from MIIM ’24: XX International conference for the students and junior research staff «Majesty of Marketing». (Ukraine, Dnipro, 19-th of December, 2024). (pp. 72-73). Ukraine, Dnipro: Dnipro University of Technology. [Digital source]. Retrieved from https://mk.nmu.org.ua/ua/source/2025/2024%20Majesty%20of%20marketing_.pdf
  • 3. Lynenko, Andrii, Kasian, Serhii, & Kaplun, Valerii. (2023). (Development of logistics and effective marketing communications of holding companies on international markets. Ekonomichnyi visnyk Derzhavnoho vyshchoho navchalnoho zakladu «Ukrainskyi derzhavnyi khimiko-tekhnolohichnyi universytet», (2), 93-99. DOI: 10.32434/2415-3974-2023-18-2-93-99
  • 4. Marketing 5.0: Technology for Humanity. Phil- ip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan. ISBN: 978-1-119-66851-0. February 2021.
  • 5. Miele Sustainability Report 2021. Retrieved from https://www.miele.com/media/ex/ce/presseartikel/nachhaltigkeit/miele_sustainability_report_2021.pdf
  • 6. Patagonia company official site. Everything we make has an impact on the planet. Retrieved from https://www.patagonia.com/our-footprint/
  • 7. Porter i Kramer (2011). Creating Shared Value. How to reinvent capitalism - and unleash a wave of innovation and growth. by Michael E. Porter and Mark R. Kramer. Retrieved from https://hbr.org/2011/01/the-big-idea-creating-shared-value
  • 8. Simakhova, A., Menshikov V., Ruza, O., & Nikolaiev K. (2024). Trends in the development of startup infrastructures in Ukraine, Latvia and Georgia. Journal of Infrastructure, Policy and Development. 8(9): 7000. https://doi.org/10.24294/jipd.v8i9.7000.
  • 9. United Nations official site. Department of Economic and Social Affairs Sustainable Development: Retrieved from https://sdgs.un.org/
  • 10. Eduard Mkrtchan. Industriia 4.0 yak innovatsiinyi trend Ukrainy. Retrieved from https://interfax.com.ua/news/blog/799334.html
  • 11. Zozulov, O., & Vasylenko, A. (2017). Skhema analizu povedinky spozhyvachiv na promyslovomu rynku. Marketynh v Ukraini, (1), 24-31. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mvu_2017_1_8
  • 12. Kasian, S.Ya. (2023). Skladovi uspishnoho pidpryiemnytstva u ploshchyni yevropeiskoi mentalnosti v mezhakh kontseptsii marketynhu staloho rozvytku. Proceedings from MIIM ‘23 II Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia. «Organisational, economic and social components of entrepreneurship development»: Sektsiia 1. Teoretychni osnovy, metodolohiia ta rehuliuvannia pidpryiemnytskoi diialnosti v Ukraini. (Lviv, 24 travnia 2023 r.). Lviv: Lvivskyi natsionalnyi universytet pryrodokorystuvannia. (pp. 24-26).
  • 13. Kasian, S.Ya., Shapoval, D.Ye., & Mykhailyshyn, R.V. (2023). Marketynhovi komunikatsii, stalyi rozvytok pid chas prosuvannia pobutovoi tekhniky v Internet-mahazynakh v umovakh viiny. Economic Bulletin of Dnipro University of Technology, 2(82), 111-118. DOI: https://doi.org/10.33271/ebdut/82.111
  • 14. Stalyi rozvytok u Miele Professional. Chomu my dbaiemo pro stalyi rozvytok. Retrieved from https://www.miele.com/uk-ua/p/sustainability-at-miele-professional-6909.htm

Chief Editor

Makurin, А.А., Doctor of Economics, Professor at the Department of International Relations and Audit, NTU «Dnipro Polytechnic»


Deputy Chief Editors:

Vagonova O. G., Doctor of Economics, Head at the Department of Applied Economics, Entrepreneurship and Public Administration, NTU «Dnipro Polytechnic»

Amosha O. I., Academician of the Academy of Sciences of Ukraine, Doctor of Economics, Director of the Institute of Industrial Economics of the National Academy of Sciences of Ukraine.



Head of editorial board

Shvets V. Ya., Doctor of Economics, Head of Management Department, NTU «Dnipro Polytechnic»



Editorial counsel:

Bardas A. V., d.е.s.; Bezuhla L.S., d.е.s.; Bieloborodova M.V., PhD; Bondarenko L.A., PhD; Boichenko M.V., d.е.s.; Bulieiev I.P., d.е.s., Gerasymenko А.H., d.е.s.; Gerasymenko T.V., PhD; Hryhorenko I.V., PhD; Dobrianskа N.А., d.е.s.; Yermoshkina O.V., d.е.s.; Zaloznova Yu.S., d.е.s.; Ivanova M. I., d.е.s.; Kasian S.Ya., PhD; Korneev V.V., d.е.s.; Krasovska O.Yu., d.е.s.; Litvinenko N.I., d.е.s.; Makurin, А.А., d.е.s.; Pavlova V.А., d.е.s.; Pashkevich M.S., d.е.s.; Pylypenko H. M., d.е.s.; Pylypenko Yu.I., d.е.s.; Prushkivska E. V., d.е.s.; Slavkova А.А., PhD; Smіesova V.L., d.е.s.; Tereshchenko E.Yu., PhD; Trifonova O.V., d.е.s.; Usatenko, O.V, d.е.s.; Shvets V.Ya., d.е.s.; Shynkarenko N. V., PhD; Churikanova О.Yu., d.е.s.; Yakуmenko-Tereshchenko, N.V., d.е.s.

International editorial counsel:

Dariusz S. (AGH University of Krakow, Poland), Koshebayeva G. (Karaganda State Technical University, Kazakhstan), Rosak-Szyrocka J. (Chestohova University of Technology, Poland), Sichinava А. (Georgian Technical University, Georgia), Taras V. (University of South Carolina, Greensboro, USA), Jurevičienė D. (Vilnius Gediminas Technical University, Lietuvos Respublika).


Senior editor: Cherchenko N. А.

Language editor: Isakova M. L.

Technical editor: Litvinov Yu.I.

Air Jordan 11 For Sale
nike lunar forever 2 mens cheap shoes sale store

Please, note the following instructions to submit your full papers to the journal: the journal will consider previously unpublished papers in Ukrainian or English languages that should relate to the theoretical and practical profile and follow the guidelines:

1. The paper limit is 8–12 pages (single-spaced type), to be submitted electronically via e-mail.

2. For authors with no Dr. Sc. degree in Economics the paper will be submitted with a review by a Dr. Sc. in Economics to justify its novelty and practical value.

3. Each paper must accompany a completed corresponding author form which includes author’s Surname, Name and Patronymic, scientific degree, academic title, work place, position, business and home postal addresses, phone and fax number, e-mail address. Also include the office of Nova Poshta, for the copy of the Bulletin issue with the author’s publication to be sent to.

4. In case the author (authors) wish to get additional copies of the issue, this should be noted separately in the author form.

Article layout

The article starts with UDC index (left aligned, no indentation)

Next line (no line skip) is the title of the article (in capital letters, full page format).

After a line skip are the author’s initials and surname, scientific degree, academic title, place of work or study, address (comma separated). Full page format.

After a line skip is the abstract (1800 characters) in the language of the article. Abstract contains information about specific scientific results obtained in the course of the study, the level of their novelty, propositions concerning their solutions and practical value of the obtained results. In the next line (no indentation) are keywords (10-12 words) in full page format.

After a line skip is the main text (two columns format) which includes the following parts:

problem statement in general and its correlation with important scientific or practical tasks;

analysis of recent papers containing the solution of the above problem for the authors to ground their research (references are required), determination of previously unsolved parts of a general problem discussed in the article;

aim of the article (statement of purpose);

materials and methods of the research with full justification of the received scientific results;

conclusions of the research and perspectives for further scientific development in the sphere.

After a line skip is References (two column format). Bibliographic description is done according to GOST DSTU 7.1:2006 “The system of standards on information, library and publishing service. Bibliographic entry. Bibliographic description. General requirements and rules of composition” (State Commission for Academic Degrees and Titles of Ukraine Bulletin, #3, 2008).

After a line skip are abstracts (1800 characters each) in English languages with keywords in the appropriate language (6-10 words), full page format. Abstracts start with the title of the article (full page format, capitalized), author’s initials and surname, scientific degree, academic title, place of work or study in italics, full page format.

Guidelines:

  • title: Times New Roman – 12 pt, bold, capitalized;
  • subheading: Times New Roman – 12 pt, bold;
  • author’s initials and surname, degree, title, place of work or study, E-mail – 12 pt, italics;
  • main text, UDC – 12 pt;
  • abstracts, keywords – 12 pt;
  • references – 10 pt.

2.5 сm upper and lower margin, 2.0 сm left and right margin, two column format for the main text and references, 0.7 cm between columns. Paragraph indentation – 1.0 cm, single spacing.

Style and format

Formulas are printed in Equation Editor (MathType v. 4–5). Figures in the paper must be included as Microsoft Word object, grouped in a separate window created as “text box” or “Word picture”. Figures must be gray shade or pattern fill. Graphs are accepted in Microsoft Excel or standard graphics editors (Corel Draw, Adobe Illustrator) inserted in the text as objects. If graphic editors are used, the figure can be submitted as separate files linked to the text. Raster graphic objects must be submitted in uncompressed TIFF format with resolution 300 dpi or higher. Images must not be compressed into JPEG or GIF format, as quality loss is inevitable. Schemes with text can be done in the above graphic editors or Microsoft Word, in the latter case every window must be done as text box connected with other boxes by lines or arrows and then grouped. Font size in figures must be 10pt or bigger. Captions should be grouped with figures, font size – 12 pt.

The Bulletin has publication fees of 1200 UAH regardless of the number of pages in the article. Additionally, 140 UAH is charged for DOI prefix..

The article is reviewed within two weeks.

The journal is published on: January 30th, March 30th, June 30th, September 30th.

『アディダス』に分類された記事一覧