Economic Bulletin of the National Mining University

 

IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2015 №4 (52)
Section:Management
UDK:658.8.011:519.24
Article language:Ukrainian
Pages:153-160
Title:Creation of an effective approach to the formation and development of brand equity on the basis of the «brand’s GAP» method
Author:Yatsentiuk S. V.
Annotation:Based on research of nature, elements and mechanisms of formation and development of the brand equity and essence of the origin of the effect of the «Brand’s GAP» method, the structurallogical model of formation and development of the brand is suggested. Based on this model, a standardized form of ordering of practical implementation process is recommended. To eliminate «Brand’s GAP» the planning practical implementation of the Brand’s marketing-mix with the application of further operational actions is offered. 
Keywords:Brand, Brand equity, «Brand’s GAP» method, Brand’s marketing mix, Brand positioning
File of the article:EV20154_153-160.pdf
Abstract:EV20154_153-160en.pdf 
Literature:
  • 1. Ries Al Holistic Marketing Explored / Al Ries // [Електронний ресурс] Branding Strategy Insider URL: http://www.brandingstrategyinsider.com/2009/08/holistic-marketing-explored.html#.VkR3ptLhC01
  • 2. Kapferer Jean-Noël The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term / Jean-Noël Kapferer. - Kogan Page Publishers,
  • 2008. - 560 р.
  • 3. Келлер, К. Л. Стратегический брэнд- менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом / К. Л. Келлер; 2-е издание, пер. с англ. - М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. - 704 с.
  • 4. Drawbaugh Kevin Brands in the Balance: Meeting the Challenges to Commercial Identity/ Kevin Drawbaugh. - Reuters, 2001. - 278 р.
  • 5. Котлер Ф. Бренд-менеджмент в В2В сфере. Зачем нужен бренд-менеджмент на промышленных рынках? / Ф. Котлер, В. Пферч. - СПб : Вершина, 2009. - 432 с.
  • 6. Лейфер Л. А. Оценка компании. Анализ различных методов при использовании доходного под- хода / Л. А. Лейфер, С. В. Вожик // [Електронний ре- сурс] Корпоративный менеджмент URL: http://www.cfin.ru/finanalysis/value/revenue_analysis.shtm [З головок з екрану]
  • 7. Official web-site of the Brand Finance / [Електронне джерело]: Режим доступу URL: http://brandfinance.com/ [Заголовок з екрану]
  • 8. Official web-site of the Interbrand / [Електронне джерело]: Режим доступу URL: http://interbrand.com/ [Заголовок з екрану]
  • 9. Official web-site of the Brand Valuation In- tangible Business / [Електронне джерело]: Режим досту- пу URL: http://www.brandvaluation.co.uk/Brand- Valuation-Services/ [Заголовок з екрану]
  • 10. Official web-site of the BrandSystem / [Електронне джерело]: Режим доступу URL: http://brandsystem.biz/ [Заголовок з екрану]
  • 11. ISO 1 0668:2010(Е) « Bra nd valuation - Requirements f or monetary brand valuation» [Е лектронне джерело]: Режим доступу URL: // http://www.iso.org/iso/catalogue_detail?csnumber=46032 [Заголовок з екрану]
  • 12. Official web-site of the International Trade-mark Association (INTA) / [Електронне джерело]: Режим доступу URL: http://www.inta.org/TrademarkBasics/ FactSheets/Pages/BrandValuation.aspx [Заголовок з екрану]
  • 13. Off icial web-site o f the Small Business Encycloprdia/ [Електронне джерело]: Режим доступу URL: http://www.entrepreneur.com/encyclopedia/branding [За- головок з екрану]
  • 14. Яцентюк С. В. Бренд продукції промислових підприємств: дуалістичний підхід / С. В. Яцентюк // Вісник СНУ ім. В. Даля. - 2013. - № 11 (200). - С. 283-287.