ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2017 №3 (59)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:330.8
Мова статті:Українська
Сторінки:28-36
Заголовок:Сутність поняття «демонстративне споживання»
Автор:Кучеренко Є. В.
Анотація:Розглянуто найбільш розповсюджені дефініції демонстративного споживання. Показано загальне та особливе у поняттях «показне споживання», «престижне споживання», «статусне споживання», «надлишкове споживання», «іміджеве споживання», «марнотратне споживання». Встановлено сутність демонстративного споживання через його розуміння як економічного відношення, що виникає в суспільстві за наявності відповідних економічних, соціальних та культурологічних умов. 
Ключові слова:Споживання, Суспільство споживання, Демонстративне споживання, Показне споживання, Престижне споживання, Статусне споживання, Надлишкове споживання, Іміджеве споживання, Марнотратне споживання
Файл статті:EV20173_028-036.pdf
Література:
  • 1. Веблен - М. : Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2011. - 368 с.
  • 2. Зиммель Г. Мода / Зиммель Г. // Избран- ное. Т. 2. - М. : «Юристъ», 1996. - 605 с.
  • 3. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры / Ж. Бодрийяр - М. : Республика; Культурная революция, 2006. - 269 с.
  • 4. Фромм Э. Иметь или быть / Э. Фромм - М. : «АСТ», 2000. [Електронний ресурс] / Режим досту- пу: http://www.psylib.org.ua/books/fromm02/index htm
  • 5. Зомбарт В. Избранные работы / В. Зом- барт. - М. : Издательский дом «Территория буду- щего», 2005. - 344 с.
  • 6. Ильин В. И. Общество потребления: теоре- тическая модель и российская реальность / Ильин В. И. // Мир России. - 2005. - Т. 14. - № 2. - С. 3-40.
  • 7. Цимерман Ю. А. Демонстративное пот- ребление в современном обществе: институциональ- ный анализ: диссертация кандидата экономических наук: 08.00.01. - Москва, 2007. - 213 с.
  • 8. Ростовцева Л. И. «Homo glamuricus» или «Человек гламурный» в России / Л. И. Ростовцева - Философия хозяйства. Альманах Центра обществен- ных наук и экономического факультета МГУ им. М. В. Ломоносова. - 2009. - № 6. - 304 с.
  • 9. Посыпанова О. С. Экономическая психо- логия: психологические аспекты поведения потреби- телей. Монография. / О. С. Посыпанова - Калуга : Изд-во КГУ им К. Э. Циалковского, 2012. - 296 с.
  • 10. Набруско І. Ю. Особливості споживання як соціальної дії в умовах постмодерної епохи / І. Ю. Набруско // Вісник ОНУ ім. Мечникова. - Соціологія і політичні науки. - 2013. - Т. 18. - Вип. 2(18). - Ч.1.
  • 11. Фромм Э. Здоровое общество. Догмат о Христе / Э. Фромм - М. : «АСТ», 2006 - 539 с.
  • 12. Гукасьян Г. М. Экономика от А до Я. Те- матический справочник / Г. М. Гукасьян. - М. : Ин- фра-М., 2007. - 480 с.
  • 13. Андреева А. Н. Мода и демонстративное потребление в России / А. Н. Андреева, Е. В. Марми // Бренд-менеджмент. - 2012, 2(63). - С. 108-120.
  • 14. Еникеев М. Энциклопедический словарь по психологии и педагогике / М. Еникеев. - М. : Про- спект., 2013. - 560 с.
  • 15. Азрилиян А. Н. Большой экономический словарь / А. Н. Азрилиян. - М. : Институт новой эко- номики., 1997.
  • 16. Экономика. Толковый словарь. - М. : «Инфарм», Издательство «Весь Мир». Дж. Блэк. Об- щая редакция: д. э. н. Осадчая И. М., 2000.
  • 17. Воля Е. В. Престижное потребление как фактор развития мирового рынка предметов роскоши / Е. В. Воля // Экономический вестник Ростовского государственного университета. - Том 6. - № 4. - Часть 3. - 2008. - С. 34.
  • 18. Новый англо-русский словарь-спра- вочник. Экономика. - М. : Флинта, Наука. О. В. Си- полс. - 2010.
  • 19. Егорова Н. Ю. Менеджмент в домашнем хозяйстве / Н. Ю. Егорова, С. Д. Резник, В. А. Боб- ров. - 3-е изд., перераб. и доп. - М. : 2010. - 461 с.
  • 20. Шавель С. А. Потребление и стабиль- ность общества / С. А. Шавель. - Нац. акад. наук Бе- ларуси, И-нт социологии. - Минск : Беларус. наука, 2010. - 340 с.
  • 21. Пилипенко Г. М. Інституціональні чин- ники співвідношення державної і ринкової коорди- нації економічної діяльності / Г. М. Пилипенко: мо- нографія. - Д. : Національний гірничий університет, 2012. - 293 с.
  • 22. Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. - М. : Психология, 2010. - 124 с.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike