ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №1 (65)
Рубрика:Менеджмент
УДК:339.133.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/65.096
Мова статті:Українська
Сторінки:96-104
Заголовок:Споживацька поведінка домашніх господарств у контексті суспільних та управлінських інтересів
Автори:Петруня В. Ю., Університет митної справи та фінансів,
Петруня Ю. Є., Університет митної справи та фінансів
Анотація:У статті розглядаються причини, напрями та масштаби інтересу суспільства, інститутів державного регулювання та управлінців бізнес-структур до поведінки домашніх господарств як споживачів. Показано, що в сучасній соціально-економічній системі домашні господарства виступають як незалежні агенти, в тому числі в питаннях споживацької поведінки. Разом з тим, ця поведінка не може не бути предметом інтересу та впливу з боку суспільства, державних інститутів управління та бізнесу. Доведено, що забезпечення захисту суспільних інтересів потребує встановлення певного суспільного контролю над споживацькою поведінкою. На основі проведеного аналізу встановлено, що суспільний інтерес до індивідуальної споживацької поведінки може бути представлено в таких напрямах (формах), як: об’єктний, кількісний та суб’єктно-територіальний. Виявлено, що об’єктний інтерес акцентується на виборі споживачами конкретних товарів та пов’язується з його впливом на стан здоров’я, світогляд, творчий та інтелектуальний розвиток нації. У свою чергу, стан здоров’я впливає на суспільний добробут та продуктивність суспільної праці, на відповідні витрати державного та місцевих бюджетів. Кількісна форма інтересу може бути пов’язана з питаннями охорони здоров’я, макроекономічної політики, ресурсного потенціалу, забезпеченням збалансованості кон’юнктури на різних товарних ринках. У межах суб’єктно-територіального напряму інтересу виокремлено два аспекти оцінки споживацьких рішень щодо вибору суб’єктів пропозиції товарів, а саме: резидентськонерезидентський та територіальний вибір. Перший аспект запропоновано визначати як пріоритетний у силу того, що він пов’язується з питаннями конкурентоспроможності національної економіки та станом її безпеки. 
Ключові слова:Споживач, Домашнє господарство, Попит, Держава, Суспільство, Поведінка споживача, Управління, Бізнес, Інтерес, Ринок
Файл статті:EV20191_096-104.pdf
Література:
  • 1. Taler, R. (2017). Novay povedenheskay ekonomika. Moskva: Eksmo.
  • 2. Koval, L.A., & Romanchuk, S.A. (2010). Osnovni aspekty povedinky spozhyvachiv i chynnykiv, shho zumovliuiut vybir pevnogo typu spozhyvatskoyi povedinky. Naukovi pratsi Kirovogradskoho natsional- noho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 18(2), 117-122.
  • 3. Yevtushevska, O.V. (2016). Osoblyvosti povedinky spozhyvachiv na rynku v suchasnykh umovakh. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 20, 22-24.
  • 4. Kuzmuk, O. (2015). Spozhyvatska povedinka yak mekhanizm identychnosti. Naukovo-teoretychnyi almanax Grani ,4, 12-16.
  • 5. Petrunya, Yu.Ye., & Petrunya, V.Yu. (2016). Marketyng. Dnipropetrovsk: Universytet mytnoyi spravy ta finansiv.
  • 6. Kudinova, A.V. (2015). Transformatsіya vіdnosyn spozhyvannia v hlobalnіy ekonomіtsі. Kyiv: KNEU.
  • 7. Kucherenko, Ye.V. (2014). Vzaiemozviazok vyrobnytstva і spozhyvannia v konrekstі teorіy suspіlstva masovoho spozhyvannia. Ekonomіchnyy vіsnyk Natsіonalnoho hіrnychoho unіversytetu, 4(48), 16-22.
  • 8. Kucherenko, Ye.V. (2017). Sutnіst poniattia demonstratyvne spozhyvannia. Ekonomіchnyy vіsnyk Natsіonalnoho hіrnychoho unіversytetu, 3(59), 28-37.
  • 9. Kucherenko, Ye.V. (2018). Vplyv hlobalіzatsii na ekono-mіchnu povedіnku spozhyvacha ta kulturu yoho spozhyvannia. Ekonomіchnyy vіsnyk Natsіonalnoho hіrnychoho unіversytetu, 4(64), 60-71.
  • 10. Happy Planet Index. (n.d.). (n.p.). Retrieved from http://www.happyplanetindex.org.
  • 11. Mishra, P. P., & Dash, S. (2019). World Hap- piness Report. The Palgrave Encyclopedia of Global Security Studies, 1-5. doi:10.1007.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike