ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №4 (72)
Рубрика:Менеджмент
УДК:379.85: 392.8 (477)
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/72.126
Мова статті:Українська
Сторінки:126-132
Заголовок:Аналіз привабливості гастрономічного туризму в Україні та в одеській області
Автори:Трішин Ф. А., Одеська національна академія харчових технологій,
Крупіца І. В., Одеська національна академія харчових технологій,
Байрачна О. К., Одеська національна академія харчових технологій,
Шведюк К. Г., Одеська національна академія харчових технологій
Анотація:Методологія дослідження. Методологічною базою дослідження виступив системний підхід, завдяки якому туристична галузь та її окрема складова – гастрономічний туризм, були розглянуті як багатогранне явище, яке тісно пов’язане з економічною, культурною та екологічною сферами функціонування суспільства. Поряд з цим було використано SWOT-аналіз, який дозволив виявити сильні та слабкі сторони гастрономічної туристичної галузі України, а також компаративістський аналіз, на основі якого було встановлено специфіку галузі гастрономічного туризму в Одеській обл. Результати. У статті розглянуто основні аспекти гастрономічного туризму як сучасного різновиду туристичних послуг та проаналізовано його розвиток в регіональному та національному розрізах. Визначено кількість гастрономічних фестивалів в Україні за останні роки та їх регіональну зосередженість. Одним із найбільш привабливих видів туризму визнано гастрономічний туризм, мета якого полягає не стільки в знайомстві споживачів з екзотичними стравами, скільки в можливості пізнання культури певної країни. Розглянуто та проаналізовано дегустаційні тури, які пропонуються на українському туристичному ринку, а також гастрономічні фестивальні заходи Одеської обл. На основі аналізу пропозиції на ринку туристичних послуг виявлено її недостатній рівень як з кількісної, так і якісної характеристик. Новизна. Виявлено сильні та слабкі сторони гастрономічної туристичної сфери України та встановлено, що українська гастрономічна інфраструктура має достатньо сильних сторін і можливостей для запобігання загрозам і підсилення існуючих слабких сторін галузі. Виокремлено об’єкти привабливості для гастрономічного туризму, які є популярними в Одеській області та в Україні. Встановлено специфіку гастрономічної культури Одеського регіону в порівнянні із загальноукраїнською та показано шляхи її популяризації серед потенційних споживачів. Практична значущість. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для підприємців, які здійснюють свою економічну діяльність у сфері гастрономічного туризму як в Одеському регіоні, так і в Україні в цілому. Поряд з цим вони можуть зацікавити безпосередньо самих туристів при виборі сфери відпочинку, а також національні меншини, які проживають на певній території, через можливість продемонструвати власну автентичність через їжу, зберігаючи при цьому традиції й отримуючи додаткові доходи. 
Ключові слова:Гастрономічний туризм, Тенденції розвитку, Гастрономічні фестивалі, Дегустаційні тури, Аналіз, Одеський регіон
Файл статті:EV20204_126-132.pdf
Література:
  • 1. McKercher, B., Okumus, F., & Okumus, B. (2018). Food Tourism as a Viable Market Segment: It’s All How You Cook the Numbers! Journal of Travel & Tourism Marketing. Vol.25(2), pp. 137-148. https://doi.org/10.1080/10548400802402404
  • 2. Basiuk, D.I. (2012). Innovatsiinyi rozvytok hastronomichnoho turyzmu v Ukraini. Naukovi pratsi NUKhT, Vol. 45, 128-132.
  • 3. Wolf, E. (2017). Culinary Tourism: The Hidden Harvest. Travel & Tourism Marketing, Vol.25, pp. 137-148.
  • 4. Ofitsiynyi sayt Vsesvitnoi asotsiatsii hastronomichnoho turyzmu. Retrieved from http://www.worldfoodtravel.org.
  • 5. Hall, C.M., & Mitchell, R. (2018). Tourism Business Frontiers: Consumers, Products and Industry. Retrieved from https://www.globalspec.com/reference/47077/203279/ch apter-16-gastronomy-food-and-wine-tourism.
  • 6. UNWTO Tourism Highlights 2018. Retrieved from https://www.e- unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419029
  • 7. Krupitsa, I.V., & Bayrachna, O.K. (2020). Peredumovi ta perspektyvy rozvytku festivalnogo turizmu v Odeskiy oblasti. Ukrainskiy zhurnal prykladnoi ekonomiky, Vol. 5(1). 133-141. https://doi.org/10.36887/2524-0455-2019-2-1
  • 8. Koveshnikov, V.S. (2018). Vynnyi ta hastronomichnyi turyzm: vazhlyvyi potentsial rozvytku ekonomiky. Investytsii: praktyka ta dosvid, Vol. 4, 32-37.
  • 9. Kornilova, V.V. (2018). Suchasni tendentsii rozvytu hastronomichnoho turyzmu. Efektyvna ekonomika, Vol. 2 Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2018/37.pdf.
  • 10. Tsehelnyk, A.O. (2019). Etnichna kukhnia yak chynnyk rozvytku kulinarnoho turyzmu. Visnyk Derzhavnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, Vol. 8, 105-110.
  • 11. Midlton, V. (2018). Menedzhment turizma. Moskva: Yuniti.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike