ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №2 (82)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:631.11:658.8
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/82.186
Мова статті:Українська
Сторінки:186-194
Заголовок:Особливості формування корпоративної та організаційної культури металургійних підприємств
Автори:Іванова М. І., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Санікова С. Ф., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Яшкіна Н. В., Державний ВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет»,
Котенко А. Ю., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування таких методів: абстракції – для встановлення сутності понять «корпоративна» та «організаційна» культура; групування, аналізу й синтезу – для встановлення принципів та визначення функцій корпоративної й організаційної культури; систематизації та порівняння – при дослідженні підходів до формування корпоративної та організаційної культури на металургійних підприємствах. Результати. Виявлено специфіку формування корпоративної та організаційної культури на підприємствах. Визначено сутність понять «корпоративна» та «організаційна» культура, встановлено співвідношення між цими категоріями. Показано, що більшість українських науковців зосереджує увагу на чинниках, моделях, принципах, підходах до формування корпоративної та організаційної культури. Іноземні дослідники рекомендують поєднувати організаційну культуру, корпоративні ініціативи з принципами сталого розвитку шляхом використання чистого виробництва. Рекомендовано до використання дієві та сучасні практики формування корпоративної та організаційної культури провідних металургійних підприємств України. Новизна. Встановлено взаємозв’язок між категоріями «корпоративна» та «організаційна» культура. Систематизовано сучасні практики формування корпоративної та організаційної культури провідних металургійних підприємств України. Практична значущість. Запропонований підхід до визначення понять «корпоративна» та «організаційна» культура дозволить науковцям систематизувати теоретичні підходи до управління організаціями, об’єднаними в корпорації та на практиці застосовувати дієві інструменти та методи формування корпоративної та організаційної культури провідних металургійних підприємств України. 
Ключові слова:Корпоративна культура, Організаційна культура, Організація, Корпорація, Металургійні підприємства
Файл статті:EV20232_186-194.pdf
Література:
  • 1. Synytska, O.I., & Biletska, O.O. (2011). Orhanizatsiina chy korporatyvna kultura: teoretychni pidkhody do tlumachennia poniat. Ekonomichni nauky, (5), 99-102. http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_5_1/099-102.pdf
  • 2. Hryhorska, N.M., & Savchuk L.M. (2010). Formuvannia ta rozvytok korporatyvnoi kultury v kompanii. Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia: zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh, (4), 23-26.
  • 3. Petrunko, O.V. (2022). Orhanizatsyina kultura universytetu yak chynnyk yoho konkurentozdatnosti na rynku osvitnikh posluh. Vcheni zapysky Universytetu «KROK», 1(65), 164-175. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-65-164-175.
  • 4. Hromko, L. (2020). Korporatyvnaya kultura kak kliuchevoy faktor razvitiya torgovogo predpriyatiya. Ekonomichnyi chasopys Skhidnoievropeyskoho natsional'noho universytetu imeni Lesi Ukrainky, (2), 114-120. https://doi.org/10.29038/2411-4014-2020-02-114-120
  • 5. Androsova, O.F. (2015). Vyznachennia i sutnist korporatyvnoi kultury v suchasnomu upravlinni. EIRZNTU (Electronic Institutional Repository of Zaporizhzhya National Technical University). Retrieved from http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3148.
  • 6. Smiesova V.L., Kovtun N.V. (2023). Otsiniuvannia rivnia rozvytku korporatyvnoi kultury promyslovoho pidpryiemstva v konteksti upravlinnia ta innovatsiinoho rozvytku. Ekonomichnyi visnyk Dniprovskoi politekhniky, №1. 172-180. https://doi.org/10.33271/ebdut/81.172.
  • 7. Kantabutra, S. (2023). Toward a sustainability organizational culture model. Journal of Cleaner Production. 400. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.136666
  • 8. Ginting, J.G. (2023). Organizational culture: An overview and bibliometric analysis. Asian Journal of Economics and Business Management. № 2(2). 534-542. https://doi.org/10.53402/ajebm.v2i2.318
  • 9. Mikušová, M., Klabusayová, N. & Meier, V. (2023). Evaluation of organisational culture dimensions and their change due to the pandemic. Еvaluation and Program Planning. 97. https://doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2023.102246
  • 10. Ofitsyinyi sayt Korporatsii Interpayp. Re- trieved from https://interpipe.biz/
  • 11. Ofitsiinyi sait Korporatsii METINVEST KhOLDYNH. Retrieved from https://metinvestholding.com/ua
  • 12. Ofitsiinyi sait finansovo-promyslovoi hrupy Development Construction Holding. Retrieved from https://latifundist.com/kompanii/1281-dch
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike