ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №1 (85)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:330.101.8
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/85.044
Мова статті:Українська
Сторінки:44-53
Заголовок:Категоріальна оформленість понять «інвестиційна привабливість» та «інвестиційний клімат»
Автор:Яськов Є. О., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Для досягнення мети дослідження застосовано методи: абстракції та логічного аналізу – для розгляду еволюції поглядів на сутність понять «інвестиційна привабливість» та «інвестиційний клімат» і вдосконалення їхнього категоріального оформлення; компаративний аналіз – для порівняння сутнісних ознак категорій «інвестиційна привабливість» та «інвестиційний клімат», що дозволило визначити їх відмінності та взаємозв’язки; факторний і функціональний аналіз – для виокремлення чинників, що впливають на інвестиційну привабливість і встановлення взаємозв’язку між ними. Результати. Розглянуто теоретико-методологічні підходи до дослідження сутності понять «інвестиційна привабливість» та «інвестиційний клімат», встановлено відсутність серед науковців усталеного розуміння цих термінів. Акцентовано увагу на необхідності розгляду інвестиційної привабливості як інтегрованої системи, в якій поєднано економічні, політичні та соціокультурні групи чинників. Продемонстровано, що такий підхід дозволяє аналізувати взаємозв’язки різних компонентів системи та визначати їхній вплив на загальну інвестиційну привабливість національної економіки. Також він дає змогу глибше розуміти взаємодію та вплив різних компонентів системи один на одного, що сприяє розробленню більш ефективних стратегій залучення інвестицій. Новизна. Визначено інвестиційний клімат як комплексну категорію, яка охоплює широкий спектр умов – від політичної стабільності до економічної привабливості. Останню представлено як динамічний, еволюційний процес, що відображає здатність країни задовольнити потреби та очікування інвесторів на різних етапах їхньої діяльності, і водночас, як індикатор потенціалу країни в довгостроковій перспективі. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути застосовані для оптимізації економічної політики, спрямованої на залучення інвестицій. Також вони можуть бути корисними для розуміння кроскультурних відмінностей в інвестиційних поняттях та їхнього застосування як освітнього ресурсу. 
Ключові слова:Інвестиції, Інвестиційна привабливість, Інвестиційний клімат, Економічний розвиток, Стратегія інвестування
Файл статті:EV20241_044-053.pdf
Література:
  • 1. Maslak, O.I., & Talover, V.A. (2016). Kompleksna otsinka investytsiynoi pryvablyvosti krainy. Ekonomichnyi forum, (3), 51-59.
  • 2. Blank, I.A. (1999). Osnovy investytsiynoho menedzhmentu. (Vols. 1-2). Kyiv: Nika-Tsentr.
  • 3. Koreniuk, P. (2018). Kontseptualni pidkhody ta metody vyznachennia investytsiynoi pryvablyvosti natsionalnoi ekonomiky. Ekonomichnyi chasopys Skhidno-yevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, (2), 56-62.
  • 4. Kupalova, H.I., & Korenieva, N.O. (2009). Statystychne zabezpechennia analizu investytsiynoi pryvablyvosti rehioniv Ukrainy. Statystyka Ukrainy, (1), 76-81.
  • 5. Danilov, O.D., Ivashina, H.M., Chumachenko, O.H. (2001). Investuvannia. Irpin: Vydavnychyi dim «Kompiuter pres».
  • 6. Hutkevych, S.O. (2006). Investuvannia. Teoriia i praktyka. Kyiv: Vydavnytstvo Yevropeyskoho Universytetu.
  • 7. Verbytska, I.I. (2018). Investytsiyna pryvablyvist Ukrainy: Problemy ta perspektyvy. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, (22), 150-154.
  • 8. Hrytsenko, L.L., Zakharkin, O.O (2021). Otsinka investytsiynoi pryvablyvosti Ukrainy: zbirka naukovykh prats. Finansovo-kredytna diialnist: Problemy teorii ta praktyky, (3), 379-389. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v3i38.237470
  • 9. Kolesnyk, Ya.O., & Skorobohatova, N.Ye. (2012). Problema vyznachennia investytsiynoi pryvablyvosti ta investytsiynoho klimatu v Ukraini. Ekonomichnyi visnyk NTUU KPI, (9), 96-101.
  • 10. Taranenko, N.O., & Poruchnyk, A.M. (2000). Teorii investytsyi. Kyiv: KNEU.
  • 11. Smiesova, V.L., & Duchynska, N.I. (2011). Vidtvorennia investytsyinoho potentsialu natsionalnoi ekonomiky: superechnosti transformatsyinoho periodu: monohrafiia. Dnipropetrovsk: DVNZ UDKhTU.
  • 12. Smiesova, V.L. (2010). Mekhanizm rozrakhunku investytsyinoho potentsialu instytutsyinykh sektoriv ta natsionalnoi ekonomiky. Ekonomichnyi visnyk Donbasu, (3), 42-49.
  • 13. Smiesova, V.L., Duchynska, N.I. (2009). Mekhanizm aktyvizatsii investytsyinoho vykorystannia finansovykh resursiv domohospodarstv v Ukraini. Makroekonomichni ta rehionalni problemy rozvytku Ukrainy, (3), 24-26.
  • 14. Yaskov, Ye.O., & Smiesova, V.L. (2023). Rynok mizhnarodnykh reytynhovykh ahentstv ta pidkhody do otsiniuvannia investytsyinoi pryvablyvosti krainy. Akademichnyi ohliad, (1), 270-281. DOI 10.32342/2074-5354-2023-1-58-20
  • 15. Mochernyi, S.V. «et al.» (Ed.). (2000). Ekonomichna entsyklopediia. (Vols 1-3). Kyiv: Vydavnychyi tsentr Akademiia. T.1.
  • 16. Orlova, Ye.R. (2003). Investytsii. Moskva: IKF Omeha.
  • 17. Mochernyi, S.V. «et al.» (Ed.). (2000). Ekonomichna entsyklopediia. (Vols 1-3). Kyiv: Vydavnychyi tsentr Akademiia. T.3.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike