Анотація: | Методологія дослідження. Теоретико-методологічною базою наукового дослідження стали роботи науковців з питань оцінки й управління вартістю підприємства. Основні результати було отримано за рахунок використання загальнонаукових та спеціальних методів, а саме: теоретичного узагальнення – під час дослідження процесу управління вартістю підприємства; аналізу та синтезу – для обґрунтування напрямків управління вартістю підприємства; системний підхід – при формуванні ключових чинників, що сприяють збільшенню вартості та визначення інструментарію, який може бути використаний для досягнення цієї мети. Результати. Результати дослідження висвітлюють питання, пов’язані із напрямками управління вартістю підприємства. Виявлено застосування науковцями різних підходів до визначення вартості підприємства, а саме: фінансовий, економічний та стратегічний підходи. Виокремлено основні чинники, які впливають на збільшення вартості підприємства: підвищення прибутковості, оптимізація структури капіталу та підвищення ефективності операцій. Новизна. Дослідження вказує на важливість комбінування різних методів оцінки вартості бізнесу для отримання більш точних та комплексних результатів. Це дозволяє краще розуміти поточний стан підприємства та розробляти більш ефективні стратегії управління вартістю. Доведено, що управління вартістю стає інструментом, який допомагає підприємствам ефективно реагувати на зміни в міжнародному бізнес-середовищі та використовувати нові можливості для розвитку. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути корисними для суб’єктів господарювання та інвесторів. Вони можуть використовувати рекомендації та інструментарій, наведені в статті, для покращення управління вартістю своїх підприємств, збільшення їх конкурентоспроможності та привабливості для потенційних інвесторів. |
Література: | - 1. Bedrynets, M., & Surzhenko, A. (2016). Finansovyy menedzhment u malomu biznesi. Kyiv: «Tsentr uchbovoyi literatury».
- 2. Voronin, A.V. (2016). Systemnyy pidkhid do upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, 3(23), 148-155.
- 3. Deyneka, O., Dekhtiar, N. & Pihul, Ye. (2017). Aktuakni pytannia upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. Ekonomika i suspilstvo, (12), 240-245.
- 4. Yerofeieva, T.A. (2017). Pidkhody do otsinky vartosti biznesu: problemy yikh vykorystannia. Ekonomichni nauky, Naukovi zapysky, Tom 68, (2), 24-31.
- 5. Ionin, D.Ye. & Yehorov, P.V. (2004). Vartist kompanii yak obiekt upravlinnia. Proceedings from MIIM ’04: Vseukrainska naurovo-praktychna konferentsiia «Problemy rozvytku pidpryiemstv i novykh ekonomichnykh struktur v suchasnykh umovakh». (pp.216-217). Donetsk.
- 6. Kyriienko, D.M., & Raspopova, V.A. (2012). Upravlinnia vartistiu yak osnova vyzhyvannia pidpryiemstva. Retrieved from http://www.rusnauka.com/5_SWMN_2012/Economics/10_100949.doc.htm.
- 7. Koval, I.F. (2017). Otsinka vartosti kompaniy: pidkhody ta zastosyvannia. Molodyy vchenyy, Tom 4(44), 667.
- 8. Kucherenko, B.R. (2013). Otsinka biznesu ta nerukhomosti. Odesa: Astroprint.
- 9. Mendrul, O.H. (2002). Upravlinnia vartistiu pidpryiemstv. K. : KNEU.
- 10. Pro zatverdzhennia Natsionalnoho standarty 3 «Otsinka tsilisnykh maynovykh kompleksiv» Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 29.11.2006. №1655. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1655-2006-%D0%BF#Text
- 11. Rovnyy, Ya.A. (2013). Osnovni elementy mekhanizmu upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. Ekonomika ta derzhava, (2), 89-92.
- 12. Seliverstova, L.S. (2015). Upravlinnia hroshovymy potokamy pidpryiemstva. Ekonomika ta derzhava, (9), 20-22.
- 13. Terezhchenko, O.O. & Stetsko, M.V. (2007). Upravlinnia vartistiu pidpryiemstva v systemi finansovogo menedzhmentu. Finansy Ukrainy, (3), 91-99.
- 14. Umanets, K.A., & Popov, V.M. (2011). Upravlinnia vartistiu pidpryiemstva v systemi finansovoho menedzhmentu. Naukovi zapysky KNTU, Issue 11, Part 2, 188-192.
- 15. Chubka, O.M., Fedevich, L.S., & Kurylo, O.B. (2018). Vytratnyi pidkhid do otsinky vartosti pidryiemstva: kharakterystyka metodiv. Ekonomika i suspilstvo, (19), 1198-1203.
- 16. Gordon V. Smith, Russell L. Parr, Valuation of Intellectual Property and Intangible Assets. - John Willey& Sons, 2005.
- 17. Damodaran A. Value Creation and Enhancement: Back to the Future. - Los Angeles, Stern School of Business, 1999.
- 18. Liu J., Ohlson J.A. The Faltham-Ohlson Model: Empirical Implications Anderson School of Management, U.C.L.A. - Los Angeles, Stern School of Business, N.Y.U., New York, 1995. https://doi.org/10.2139/ssrn.180452
|