Анотація: | Методологія дослідження. За допомогою методів аналізу та синтезу здійснено формування узагальненої картини стану персоналізації у готельно-ресторанному бізнесі. Метод наукової абстракції був використаний для формування авторського визначення терміну «персоналізовані маркетингові комунікації у готельно-ресторанному бізнесі». Метод групування був використаний для класифікацій інструментів персоналізації маркетингових комунікацій за типами каналів комунікацій (CRM-системи, мобільні додатки, програми лояльності тощо). Дослідження виконано із застосуванням системного підходу, що дозволило розглядати персоналізовані маркетингові комунікації як комплексний процес, який охоплює збір даних, сегментацію клієнтів, створення персоналізованих пропозицій та їх впровадження через різні канали комунікацій. Результати. Доведено, що завдяки швидкому розвитку цифрових технологій готельноресторанна індустрія впроваджує інновації, зокрема, онлайн бронювання, мобільні додатки, автоматизацію процесів обслуговування, а також персоналізовані послуги. Це дозволяє підвищити рівень задоволеності і лояльності клієнтів. Охарактеризовано інструменти персоналізованих маркетингових комунікацій у готельно-ресторанному бізнесі. Доведено, що персоналізовані маркетингові комунікації є потужним інструментом підвищення залученості клієнтів і збільшення обсягу продажів. Ці інструменти дозволяють створювати індивідуальний досвід для кожного клієнта, що сприяє зміцненню бренду, підвищенню його конкурентоспроможності та формуванню довгострокової лояльності споживачів. Новизна. Запропоновано авторське визначення сутності персоналізованих маркетингових комунікацій у готельно-ресторанному бізнесі як процесу створення індивідуальних маркетингових повідомлень і пропозицій для конкретних клієнтів або сегментів аудиторії на основі їхніх уподобань, поведінки, попередніх покупок та іншої зібраної інформації. Також новизна полягає у розробці авторської методики персоналізації маркетингових комунікацій, що включає комплексний підхід до збору даних, сегментації, аналізу та впровадження персоналізованих пропозицій. Запропонована методика дозволяє підвищити конкурентоспроможність підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Практична значущість дослідження полягає у можливості використання розробленої методики підприємствами готельно-ресторанного бізнесу для підвищення рівня лояльності клієнтів, збільшення доходів та покращення своєї репутації на ринку. Методика може бути адаптована для різних сегментів ринку та масштабів бізнесу, що робить її універсальною для застосування в умовах сучасної конкуренції. |
Література: | - 1. Morokhova, V., & Boiko, O. (2024). Marketynhove zabezpechennia diialnosti pidpryiemstv maloho biznesu. Ekonomichnyi forum, T.1, (4), 56-61. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2023-4-7
- 2. Savytska, N.L., Chmil, H.L. & Dzhhutashvili, N.M. (2021). Kliient-oriientovane upravlinnia v hotelno-restorannomu biznesi. Kharkiv: Vydavets Ivanchenko I.S. Retrieved from https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/905
- 3. Balabanova, L.V.,. Kholod, V.V., & Balabanova, I.V. (2012). Marketynh pidpryiemstva: Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
- 4. Voinarenko, S.M. (2011). Komunikatyvna polityka pidpryiemstv u suchasnykh umovakh. Visnyk Khmelnytskoho Natsionalnoho Universytetu,, (6), T.2, 51-64.
- 5. Tsukanova, I.V., & Zozulov, O.V. (2013). Osoblyvosti formuvannia intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii na rynku konsaltynhovykh posluh. Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia: Zb. Naukovykh. Prats. Kyiv: NTUU «KPI», Issue 7. Retrieved from http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2013-2.pdf
- 6. Kovalevskyi, V.O., & Yushkevych, O.O. (2019). Kliientooriientovanist orhanizatsii yak sotsialno-ekonomichna katehoriia. Biznes Inform, (6), 246-251. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-6-246-251
- 7. Riabenka, M.O., & Mazurkevych, I.O. (2023). Upravlinnia loialnistiu spozhyvachiv u sferi restorannoho biznesu. Nauka i tekhnika siohodni, 12(26), 305-314. https://doi.org/10.52058/2786-
- 8. Zavadynska, O.Yu. (2018). Innovatsiini marketynhovi metodyky pidvyshchennia loialnosti spozhyvachiv posluh sfery restorannoho biznesu. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Ser. : Menedzhment sotsiokulturnoi diialnosti, Retrieved from http://sociocultural.knukim.edu.ua/article/view/143397/141088
- 9. Koshkalda, I., Bezuhla, L., Nihmatova, O., & Ilchenko, T. (2020). Brand as a marketing tool for growth in organic sales: Evidence from Ukraine. International Journal of Technology Management & Sustainable Development, Vol 19, № 3, 297-316 https://doi.org/10.1386/tmsd_00028_1
- 10. Bezuhla, L.S., Onyshchenko, A.I., & Shadrina, D.V. (2020). Formuvannia marketyngovoi diialnosti na rynku turystychnyh posluh. Efektyvna ekonomika, (1). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7600
|