ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2025 №1 (89)
Рубрика:Індустрія гостинності, готельно-ресторанна справа
УДК:338.48:379.8
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/89.121
Мова статті:Українська
Сторінки:121-128
Заголовок:Еволюція концепцій гостинності: від стандартів до персоналізації
Автори:Бєлобородова М. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Нікітчіна Т. І., Одеський національний технологічний університет
Анотація:Методологія дослідження. Основними методами, використаними в дослідженні, є системний аналіз для вивчення зв’язків між окремими аспектами управління та розвитку готельного бізнесу, а також порівняльний аналіз для визначення особливостей інноваційних підходів в різних готельних закладах України. Крім того, застосовувалися елементи кейс-стаді, що дозволило на прикладі успішних готелів виявити ключові інноваційні тренди та механізми їх впровадження. Результати. В дослідженні розглянуто сучасні концепції розвитку готелів в якості стратегічних інструментів для забезпечення конкурентоспроможності та адаптації до змін ринку. Підкреслено, що сучасний готельний бізнес фокусується на персоналізації сервісу, інтеграції технологій та впровадженні екологічних практик, що відповідають вимогам сталого розвитку. Проаналізовано еволюцію готельного сервісу в Україні, починаючи зі стандартизованого підходу до сучасної інноваційної та клієнтоорієнтованої моделі. Особливу увагу приділено використанню цифрових рішень і автоматизації, які полегшують операційні процеси та підвищують зручність для гостей. Приклади успішних українських готелів демонструють, як локальні та міжнародні тренди впливають на рівень розвитку індустрії гостинності. Новизна дослідження полягає у визначенні ключових інноваційних компонентів, які найбільш ефективно сприяють розвитку готельного бізнесу. У роботі вперше для українського ринку розроблено модель інтеграції цифрових технологій, таких як IoT і CRM-систем, з елементами екологічного менеджменту. Також зроблено акцент на аналізі впливу сучасних соціокультурних трендів на концепцію розвитку готелів, включно з локальною адаптацією через культурні елементи в дизайні та сервісах. Практична значущість полягає у можливості використання запропонованих рекомендацій власниками та менеджерами готелів для вдосконалення бізнес-процесів, підвищення конкурентоспроможності та створення унікальних клієнтських досвідів. Зокрема, методи впровадження автоматизованих систем управління сервісом і механізми адаптації до екологічних стандартів можуть бути інтегровані як до нових, так до вже функціонуючих готельних об’єктів. 
Ключові слова:Готельний бізнес, Концепція розвитку, Інноваційні технології, Персоналізація, Сталий розвиток, Цифровізація, Управління сервісом, Екологічний менеджмент
Файл статті:EV20251_121-128.pdf
Література:
  • 1. Hromyk, O.M. (2022). Otsinyuvannia stanu rozvytku hotelnoho biznesu v Ukrayini. Restorannyi i hotelnyi konsaltynh. Innovatsiyi, T.5, (1), 52-62. https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.1.2022.260873
  • 2. Zubekhina, T.V., Litovka-Demenina, S.H., Zemlina, Yu.V., Polishchuk, V.L., & Dub, I.M. (2024). Tourist, hotel and restaurant business: innovations and trends. «Naukovi innovatsiyi ta peredovi tekhnolohiyi» (Seriya «Upravlinnya ta administruvannya», Seriya «Pravo», Seriya «Ekonomika», Seriya «Psykholohiya», Seriya «Pedahohika», 8(36), 821-834. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-8(36)-821-834
  • 3. Holovnia, O.M. (2019). Tendentsiyi rozvytku hotelno-restorannoho hospodarstva v umovakh formuvannya sotsialno oriyentovanoi natsionalnoi ekonomiky. Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky, (1), 48-57. URL: http://efm.vsau.org/storage/articles/November2019/IfmPGPubiYKSgrGsTLnS.pdf
  • 4. Tabenska, O.I. (2022). Suchasni tendentsiyi rozvytku industriyi hostynnosti v Nimechchyni. Intelekt XXI, (6), 51-56. https://doi.org/10.32782/2413-9971/2020-34-31
  • 5. Sarkisian, H., Lihanenko, M., Kozhevnikova, V., & Tkachuk, O. (2023). Innovatsiyni pidkhody do udoskonalennia kontseptsiyi zakladiv hostynnosti pivdnia Ukrayiny Nauka i tekhnika siohodni, 2(16), 104-117. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-2(16)-104-117
  • 6. Chepurda, L., Chepurda, H., & Matviychuk, L. (2024). Dosvid zastosuvannya innovatsiynykh tekhnolohiy v praktytsi realizatsiyi metodiv stratehichnoho marketynhu v turyzmi ta hotelno- restorannomu biznesi. Innovatsiyi ta tekhnolohiyi v sferi posluh i kharchuvannia, 2(12), 68-76. https://doi.org/10.32782/2708-4949.2(12).2024.9
  • 7. Shchuka, H.P., & Halkiv, L.I. (2020). Formuvannya marketynhu vidnosyn u turystychnomu kompleksi. Naukovyy visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriya : Ekonomichni nauky, 1, 94-100. http://doi.org/10.37734/2409-6873-2020-1-12
  • 8. Yazina, V.A., Stoyanov, H.S., & Ivantsov, S.V. (2022). Suchasni metodyky otsinky finansovoho potentsialu pidpryiemstva industriyi turyzmu ta sfery hostynnosti. Aktualni problemy ekonomiky, (10-11), 256-257, 161-165. URL: https://eco-science.net/wp-content/uploads/2022/10/10.22._topic_Viktoriia-A. -Yazina-Herman-S. -Stoian
  • 9. Bezuhla, L., Pylypenko, H., & Bondarenko, L. (2022). Implementatsiya upravlinnia yakistiu v turystychnomu pidpryiemstvi. Innovatsiyi ta tekhnolohiyi v sferi posluh i kharchuvannia, 1(5), 33-38. https://doi.org/10.32782/2708-4949.1(5).2022.6
  • 10. Matviychuk, L.Yu., Lepkyy, M.I., & Zhadko, O.A. (2023). Intehratsiyni protsesy subiektiv industriyi hostynnosti Ukrayiny v suchasnykh umovakh. Tovaroznavchyy visnyk, 1(16), 255-262. https://doi.org/10.36910/6775-2310-5283-2023-17-21
  • 11. Bieloborodova, M.V. (2023). Sotsialna vidpovidalnist zakladiv industriyi hostynnosti v Ukrayini: retrospektyvnyy analiz. Ekonomichni horyzonty, 3(25), 36-46. https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(25).2023.286654
  • 12. 11 Mirrors Hotel. Official website. Retrieved from https://11mirrors-hotel.com/uk
  • 13. LOFT7 Hotel. Official website. Retrieved from https://loft7.com.ua/
  • 14. Eco Space Glamping. Hotel. Official website. Retrieved from https://ecospace.ua/
  • 15. Yazina, V.A., Steblyuk, N.F., & Tretiakova, V.O. (2023). Upravlinnia imidzhem pidpryiemstva hostynnosti ta osoblyvosti yoho formuvannia. Naukovyy pohliad: ekonomika ta upravlinnia, 2(82), 86-93. https://doi.org/10.32782/2521-666X/2023-82-13