Анотація: | Методологія дослідження. Стаття присвячена визначенню місця та ролі енотуризму у діяльності виноробних підприємств, особливо в умовах нестабільності, спричиненої пандемією COVID – 19 та воєнними подіями в Україні. Під час написання статті були застосовано комплексний підхід, що включає методи системного аналізу, узагальнення, порівняльного аналізу а також графічного моделювання для побудови стратегічної схеми розвитку енотуризму, що забезпечується концептуальними підходами його обліку. Результати. Встановлено основні проблеми, що впливають на якість виноробної продукції та ефективність діяльності підприємств. Розкрито концептуальні підходи до організації обліку та внутрішнього контролю енотуристичного напряму. Результатом роботи є розроблена стратегічна блок-схема розвитку винного туризму як елемент управління сталим розвитком виноробних підприємств. Ефективність впровадження стратегічної моделі винного туризму на виноробних підприємствах дозволяє збільшити середній чек відвідувачів та розширити спектр послуг. Збалансований розвиток інфраструктури та маркетингових стратегій сприяє довгостроковій конкурентоспроможності підприємства. В умовах сучасної глобалізації та зміни споживчих тенденцій, виноробні підприємства змушені адаптувати свої стратегії до нових реалій, зокрема через ефективне управління та облікове забезпечення. Новизна. Полягає в обґрунтуванні взаємозв’язку між якістю продукції, рівнем розвитку енотуризму та дотриманню концептуальних основ обліку в умовах нестабільного зовнішнього середовища. Практична значущість. Запропоновані концептуальні підходи та стратегічна модель можуть бути використані виноробними підприємствами для адаптації до сучасних викликів, підвищення конкурентоспроможності та вдосконалення управлінських процесів з використанням облікової інформації та розвитку маркетингової діяльності, зокрема енотуризму в структурі діяльності підприємств. |
Література: | - 1. Basiuk, D.I., & Badeshchenkova, K.S. (2014). Doslidzhennia rynku vynnoho turyzmu v Ukraini. Sbornik nauchnykh trudov «SWORLD», (1), 48-56. Retrieved from https://tourlib.net/statti_ukr/basjuk4.htm
- 2. Boyko, V.O., & Boyko, L.O. (2024). Vynni Turyyak skladova ahroturyzmu. Problem suchasnykh transformatsyi, Ser. : Economika ta upravlinnia, (12). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-12-12-01
- 3. Brayko, M., & Holubionkova, O. (2022). Marketinhovi doslidzhennia spozhyvachivdlia proiektu «vynni shliakhy Prychornomoria Ukrainy». Modern Economics, 32(2022), 24-32. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V32(2022)-03.
- 4. Mykhayliuk, O.L. (2013). Perspektyvy rozvytku vynnykh turystychnykh klasteriv na Pivdni Ukrainy. Naukoviyi Visnyk ONEU, (1), 29-41. Retrieved from https://tourlib.net/statti_ukr/myhajljuk4.htm
- 5. Ptakhiv, S. (2012). Ukraina doluchaietsia do industrii vynnoho turyzmu. Ukrayinskyi turyzm, (6), 64-65.
- 6. Lukashova, O.A. (2005). Udoskonalennia obliku vytrat i kalkuliuvannia sobivartosti produktsii vynorobstva. Extended abstract of candidate’s thesis. Luhansk.
- 7. Melnychenko, I.V. (2010). Oblikovo-analitychne zabezpechennia upravlinnia vyrobnytstvom produktsii vynohradarstva. Candidate’s thesis. Kyiv: Natsionalnyi Universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy.
- 8. Stoianova-Koval, S.S. (2011). Oblikovo-analitychne zabezpechennia upravlinnia investytsiamy v haluzi vynohradarstva. Candidate’s thesis. Odesa: Derzhavnyi ahrarnyi Universytet
- 9. Holovachko, V.M. (2012). Bukhalterskyi oblik i control vytrat na vynorobnykh pidpryiemstvakh. Candidate’s thesis. Ternopil: Nationalnyi Ekonomichnyi Universytet.
- 10. Kondrych, V.I. (2016). Oblik i analiz vyrobnuytstva produktsii vynohradarstva. Candidate’s thesis. Ternopil National Economic University, 20p.
- 11. Zameta, O.H. (2003). Oblik i analiz vetrat vyrobnytstva: upravlinskyi aspect na materialakh vynohradarskykh hospodarstv Avtonomnoi Respubliky of Crym. Candidate’s thesis. Kyiv Nationalnyi Economichnyi Universytet.
- 12. Bohdanova, Zh.A. (2011). Bukhhalterskyi oblik i kontrol turystychnoi diialnosti. Candidate’s thesis.. Zhytomyr: Derzhavnyi Tekhnolohicnnyi Universytet.
- 13. Momont, T.V. (2016). Metodyka i orhanizatiia bukhhalterskoho obliku v umovakh dyversyfikatii diialnosti subiektiv turystychnoi industrii. entities Candidate’s thesis. Zhytomyr: Derzhavnyi Tekhnolohicnnyi Universytet.
- 14. Scherhag, K., Rüdiger, J., & Dreyer, A. (2023). Introduction to wine tourism. Zeitschrift für Tourismuswissenschaft. https://doi.org/10.1515/tw-2023-2015
- 15. Lavandoski, J., Vargas-Sánchez, A., Pinto, P., & Silva, J. A. (2018). Causes and effects of wine tourism development in organizational context: The case of Alentejo, Portugal. Tourism and Hospitality Research, 18(1), 107-122. https://doi.org/10.1177/1467358416634159
- 16. Belous, I.V. (2015). Stratehiia rozvytku vynohradarstva I vynorobstva Ukrainy ta peredumovy vykhodu yikh productsii na svitovyi rynok. Odesa: NNTs «IVV im. V.Ye. Tairova».
- 17. L'Institut national de l'origine et de la qualité. (2021). Retrieved from https://www.inao.gouv.fr/
- 18. International Organisation of Vine and Wine. (2024). State of the world vine and wine sector in 2023. Retrieved from https://www.oiv.int/sites/default/files/2024-04/OIV_STATE_OF_THE_WORLD_VINE_AND_WINE_SECTOR_IN_2023.pdf
- 19. Agropolit.com. (2021). Vynorobnu haluz Ukrainy 2020 rik osheleshyv hlobalnym naplyvom importnoi vynorobnoi produktsii. Retrieved from https://agropolit.com/news/19246-vinorobnu-galuz-ukrayini-2020-rik-osheleshiv-globalnim-naplivom-importnoyi-vinorobnoyi-produktsiyi
|