Literature: | - 1. Armenakis A. A. Organizational change: A review of theory and research in the 1990s / Achilles A. Armenakis, Arthur G. Benedian // Journal of management. - 1999. - № 25(3). - pp. 293-315.
- 2. Greiner, L. E. Evolution and revolution as organizations grow / Larry E. Greiner // Harvard business review, Reprinted from 1972. - 1997. - № 76(3). - P. 55-60.
- 3. Адизес И. Управление жизненным циклом корпорации / Ицхак Адизес. Пер. с англ. под науч. ред. А. Г. Сеферяна. - СПБ. : Питер, 2007. - 384 с.
- 4. Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь високого результата и обеспечить его устойчивость / Майкл Е. Портер. Пер. с англ. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. - 715 с.
- 5. Freeman R. E. Strategic Management: a Stakeholder Approach / Edward R. Freeman. - Boston : Pitman. 1984. - 276 p.
- 6. Hamel G. Competing for the Future / Gary Hamel, Coimbatore Krishnarao Prahalad. - Harvard Business Press, 1996. - 534 p.
- 7. Prahalad C. K. The core competence of the corporation / Gary Hamel, Coimbatore Krishnarao Prahalad // Harvard Business Review. - 199. - May- June. - P. 79-90.
- 8. Отенко В. І. Стратегічні зміни на підприєм- стві: сутність, види, інструментарій / В. І. Оленко, О. В. Гронь // Бізнес Інформ. - 2011. - № 8. - C. 204- 207.
- 9. Воронков Д. К. Управління стратегічними змінами щодо інноваційного розвитку підприємства / Д. К. Воронов // Вісник Хмельницького національно- го університету. - 2009. - № (6). - C. 7-11.
- 10. Cubbin J. Growth versus profit-maximization: A simultaneous-equations approach to testing the marris model / J. Cubbin, D. Leech // Managerial and Decision Economics. - 1986. - № 7(2). - P. 123-131.
- 11. Grant R. M. The resource-based theory of competitive advantage: implications for strategy formulation / Robert M. Grant // California management review. - 1991. - № 33(3). - P. 114-135.
- 12. Perfileva O. O. The corporate social responsibility management at HEI: what strategy to choose? /, O. O. Perfileva // Promising problems of economics and management: Collection of scientific articles. - Publishing house «BREEZE», Montreal, Canada, 2015 - P. 320-324.
- 13. Modigliani, F. The cost of capital, corporation finance and the theory of investment / F. Modigliani, M. H. Miller // The American economic review. - 1958. № 48(3). - P. 261-297.
- 14. Ittner C. D. Assessing empirical research in managerial accounting: a value-based management perspective / Christopher D. Ittner, David F. Larcker // Journal of accounting and economics. - 2001. - № 32(1). - P. 349-410.
- 15. Slater S. F. Developing a customer value- based theory of the firm / S. F. Slater // Journal of the Academy of marketing Science. - 1997. - № 25(2). - P. 162-167.
- 16. Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (1995). Putting the balanced scorecard to work / Robert S. Kaplan, Da- vid P. Norton // Harvard Business Review. - 1992. - №. 92105. - P. 71-79.
- 17. Dagnino G. B.Coopetition strategic: towards a new kind of interfirm dynamics / Dagnino, G. B., & Padula, G. (2002, May). // Second annual conference- innovative research in management in The European Academy of Management. Stockholm. - 2002, May. - 29 p.
- 18. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика / Питер Дойль. Пер. с англ. под. ред. Ю. Н. Каптурев- ского - СПб : Издательство «Питер», 199. - 560 с.
- 19. Brandenburger A. M. Co-opetition / Adam M. Brandenburger, Barry J. Nalebuff. - New York : Currency Doubleday. - 1996. - 288 p.
- 20. Brandenburger A. M. The added-value theory of business / Adam M. Brandenburger, Barry J. Nalebuff // Strategy and Business. 1997. - № 9(4). - P. 4-6.
- 21. Hunt S. D. A general theory of competition: Resources, competences, productivity, economic growth / Shelby D. Hunt. - Sage Publications, 1999. - 303 p.
|