ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №2 (66)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:330.163.14
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/66.108
Мова статті:Українська
Сторінки:108-115
Заголовок:Особливості розвитку корпоративної культури металургійних підприємств
Автори:Прушківський В. Г., Національний університет «Запорізька політехніка»,
Литовка В. А., Національний університет «Запорізька політехніка»
Анотація:У статті розкрито особливості розвитку корпоративної культури металургійних підприємств. Здійснено теоретичний аналіз сутності та структури корпоративної культури. Висвітлено та описано особливості розвитку корпоративної культури на основі спіральної моделі. Зазначено, що коли умови існування компанії змінюються, то ця трансформація змушує переглядати базові цінності та переконання. Проблеми, які не можуть бути вирішені в рамках наявної системи цінностей, змушують компанії підніматися на черговий виток спіралі. Акцентовано, що при аналізі формальної складової корпоративної культури (місія, бачення, стратегія, модель компетенції) різних компаній значних труднощів немає, проте, коли аналізується неформальна складова (віра, ідеологія, рольові моделі), то компанії стикаються з безліччю перешкод. Обґрунтовано, що важливим інструментом для аналізу неформальної складової корпоративної культури та ідентифікації неформальних відносин в компанії, її внутрішньої та прихованої динаміки є використання корпоративної антропології. Запропоновано поняття «корпоративна культура», яке базується на принципах системності, ієрархічності та динамічності. Зазначено, що це складна динамічна ієрархічна система, яка складається з формальної (місія, бачення, цінності, які втілені в практиці компанії) та неформальної (соціальні взаємозв’язки, рольові моделі, ритуали, важливі історії в компанії) складових, які змінюються під впливом внутрішнього та зовнішнього середовища компанії. Надано оцінку стратегічного розвитку та загального стану корпоративної культури на підприємствах групи «Метнвест». Група «Метнвест» з огляду на виклики діяльності у 2015–2016 роках, а саме нестабільну політичну та економічну ситуацію в Україні, зниження цін на світових сировинних ринках, переглянула свою стратегію, так як нові виклики спричинили нові правила ведення бізнесу. Авторами представлено аргументи, що обґрунтовують необхідність використання корпоративної антропології з метою оцінки корпоративної культури та її вдосконалення в період стратегічних змін на металургійних підприємствах України. 
Ключові слова:Корпоративна культура, Металургійні підприємства, Система, Розвиток, Спіральна модель корпоративної культури, Корпоративна антропологія, Цінності
Файл статті:EV20192_108-115.pdf
Література:
  • 1. Braun, D., & Kramer, I. (2018). Korporativnoe plemja. Chemu antropolog mozhet nauchit top- menedzhera. Moskva: Alpina Pablisher.
  • 2. Gold, K. A. (1982). Managing for Success: A Comparison of the Private and Public Sectors. Public Administration Review, 42(6), 568. doi:10.2307/976127
  • 3. Coleman, J. (2013). Six Components of a Great Corporate Culture. Harvard business review, 6. Retrieved from: https://hbr.org/2013/05/six-components- of-culture.
  • 4. Bek, D. E., & Kovan, K. (2010). Spiralnaja dinamika. Upravljaja cennostjami, liderstvom i izmenenijami v XXI veke. BestBusinessBooks.
  • 5. Wilkins, A. L. (1985). Organizational culture and leadership: A dynamic view, by Edgar H. Schein. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 1985, $21.95. Human Resource Management, 24(3), 370-375. doi:10.1002/hrm.3930240312
  • 6. Batychko, H.I., & Kudlai, V.O. (2013). Formuvannia korporatyvnoi kultury yak chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti PAT MK AZOVSTAL. Intelekt XXI, ½, 29-41.
  • 7. Kotova, N.I. (2013). Vplyv korporatyvnoi kultury na motyvatsiiu efektyvnoi diialnosti pratsivnykiv pidpryiemstv. Upravlinnia ekonomikoiu: teoriia ta praktyka, 21, 270-281. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ue_2013_2013_21
  • 8. Beljak, T.A. (2014). Korporativnaya kultura v usloviyakh transformatsiy sotsialno-trudovykh otnosheniy v Ukraine. Azimut nauchnykh issledovanij: jekonomika i upravlenie, 3, 10-12.
  • 9. Shevchuk, O.A. (2015). Formuvannia innovatsiinoi korporatyvnoi kultury pidpryiemstva dlia dosiahnennia stratehichnykh tsilei rozvytku. Naukovyi visnyk NHU, 1, 132-137.
  • 10. Prushkivska, E.V., Pylypenko, H.M., & Lytvynenko, N.I. (2013). Sotsiokulturni aspekty ekonomichnoi svidomosti ukraintsiv. Ekonomіchnyy vіsnyk Natsіonalnoho hіrnychoho unіversytetu, 1, 34-44.
  • 11. Pylypenko, H.M. (2017). Sotsiokulturnyye faktory ekonomicheskogo razvitiya. Dnipro: Natsіonal- nyy hіrnychyy unіversytet.
  • 12. Corporate Culture. Retrieved from: https://www.inc.com/encyclopedia/corporate- culture.html
  • 13. The Gallup Organization 2013. The Gallup Organization: Engagement Predicts Earnings Per Share. Washington. Retrieved from: http://www.sheila- scott.co.uk/articles/ Engaged-scott-final.pdf.
  • 14. Aon Hewitt Global Employee Engagement Database 2012. Retrieved from: http://www.aon.com/attachments/human-capital- consult- ing/2012_TrendsInGlobalEngagement_Final_v11.pdf.
  • 15. Ermoshin, M.V. (2016). Upravlenie korpora- tivnoj kulturoj v Rossii na osnove dinamicheskoj kon- cepcii. Vestnik universiteta, 2, 235-238.
  • 16. Verju-ne verju. Kak korporativnaja kultura vlijaet na jeffektivnost raboty kompanii. Retrieved from: https://delo.ua/lifestyle/verju-ne-verju-kak- korporativnaja-kultura-vlijaet-na-effektivnos-319538/
  • 17. Korporativnaja antropologija. Retrieved from: https://zillion.net/ru/blog/4598/valter-fai-korporativnyi- antropologh-slyshit-to-chto-nie-ghovoriat-vidit-to-chto- nievidimo-i-schityvaiet-to-chto-nie-napisano
  • 18. Ofitsiinyi sait hrupy METINVEST. Retrieved from: https://metinvestholding.com/ua/about/value
  • 19. Bolshe, chem stal. Socialnyj otchet 2015- 2016. Retrieved from: https://metinvestholding.com/ru/responsibility/socialrepo rts
  • 20. Gruppa METINVEST: pobeditel v specialnoj nominacii «Korporativnaja kultura» v rejtinge zhurnala Leadership Journey. Retrieved from: http://www.leadership.name/nominacija-korporativnaja- kultura-gruppa-metinvest/
  • 21. Zvit pro upravlinnia PrAT «Dniprovskyi koksokhimichnyi zavod» za 2018 rik. Retrieved from: http://www.dkhz.com.ua/
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike