ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №4 (68)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.334.7
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/68.131
Мова статті:Українська
Сторінки:131-137
Заголовок:Науково-теоретичні аспекти формування процесу ефективного управління економічною поведінкою підприємств
Автор:Проценко В. М., Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»
Анотація:Однією з головних причин нездатності вітчизняних підприємств до виходу з кризи є їх недостатня спроможність до модернізації виробництва і збільшення випуску конкурентоспроможної продукції. Для усунення цих проблем необхідно формувати на підприємстві певну стратегію і тактику економічної поведінки. Автором визначено, що ринкова економіка передбачає формування механізмів ефективного управління економічною поведінкою підприємств, при якому вони досягають позитивних фінансових результатів, зміцнюють свої конкурентоспроможні позиції, орієнтуються на ініціативність та інноваційність, швидко й гнучко реагують на ринкові зміни. Визначено, що формування дифузій принципів економічної поведінки, абсолютизація ролі грошей у позаекономічних аспектах діяльності відіграє велику роль в умовах переходу суспільства до нового типу економіки. Вирішивши проблему вибору, підприємство повинно здійснити диференційований підхід в пошуку своєї економічної поведінки на ринку шляхом постійного відстеження динаміки ринкових чинників, які визначають ефективність підприємства: податки, ціни, кредитні ставки, курси валют і акцій, економічна інформація, яка останнім часом набуває статус незамінного ресурсу дослідження в області маркетингу, менеджменту тощо. На основі проведеного дослідження запропоновано науково-теоретичне обґрунтування формування процесу ефективного управління економічною поведінкою підприємств в сучасних умовах господарювання. Важливе місце при формуванні стратегії підприємства відводиться механізму процесу ефективного управління його економічною поведінкою, з урахуванням використання незначної і неправдивої інформації нарівні з корисною і достовірною, що може збільшити ймовірність припущення стратегічних помилок, які можуть призвести до його банкрутства. Визначено, що система прийняття стратегічних рішень може розглядатися як сукупність таких складових, як: організаційний механізм прийняття рішень, який визначає порядок ініціювання, підготовки, обговорення і прийняття власне рішення; система інтересів осіб, зацікавлених в діяльності підприємства і врахування цих інтересів щодо прийняття ефективних управлінських рішень. 
Ключові слова:Підприємства, Економічна поведінка підприємств, Стратегічне, тактичне та оперативне управління, Ефективні управлінські рішення
Файл статті:EV20194_131-137.pdf
Література:
  • 1. Hanziienko, N.I. (2014). Ekonomichna povedinka molokopererobnykh pidpryiemstv. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia: Vinnytskyi natsionalnyi ahrarnyi universytet.
  • 2. Kaplenko, H.V. (2005). Formuvannia ekonomichnoi povedinky pidpryiemstv: Extended ab- stract of candidate’s thesis. Lviv: NAN Ukrainy; Instytut rehionalnykh doslidzhen.
  • 3. Karachyna, N.P. (2012). Ekonomichna povedinka mashynobudivnykh pidpryiemstv: Extended abstract of Doctor’s thesis. Lviv: Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika».
  • 4. Kondratieva, T.V. (2010). Adaptyvnist ekonomichnoi povedinky firmy: instytutsiinyi pidkhid: Extended abstract of candidate’s thesis. Donetsk: Donetskyi natsionalnyi universytet.
  • 5. Lozovyk, Yu.M. (2008). Stratehichna povedinka pidpryiemstva na olihopolistychnomu rynku (na prykladi ukrainskykh pidpryiemstv vyrobnykiv mineralnykh dobryv): Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet imeni Vadyma Hetmana.
  • 6. Prokhorova, V.V., Protsenko, V.M., & Chobitok, V.I. (2015). Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstv na zasadakh innovatsiino- spriamovanoho investuvannia. Kharkiv: UIPA.
  • 7. Porter, M. (2011). Konkurentnaia strategiya: metodika analiza otrasley i konkurentov. (I. Mynervyn, Trans). Moskva: Alpyna Pablysher.
  • 8. Tsapenko, V.Iu. (2014). Ekonomichna povedinka pidpryiemstv yak osnova dlia pryiniattia upravlinskykh rishen. Biznes Inform, (11), 313-317.
  • 9. Fatkhutdynov, R.A. (2003). Innovatsyonnyi menedzhment. Sankt-Peterburg: Pyter.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike