ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №2 (70)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.012.32
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/70.132
Мова статті:Українська
Сторінки:132-140
Заголовок:Стратегічно-орієнтовані напрями інноваційного розвитку промислового підприємства
Автори:Прохорова В. В., Українська інженерно-педагогічна академія,
Божанова О. В., Національна металургійна академія України
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: абстракції – при встановленні сутності поняття «інноваційний розвиток підприємства», систематизації та групування – при класифікації напрямків інноваційного розвитку промислового підприємства. Результати. Розглянуто сучасні загальноприйняті визначення поняття «інноваційний розвиток підприємства», виокремлено їх специфічні ознаки та продемонстровано відсутність одностайності щодо розуміння даної категорії. Інноваційний розвиток промислового підприємства представлено як економічний процес, елементами якого є зростання та занепад. Виокремлено ознаки циклічної природи інноваційного розвитку та надано якісну оцінку складових економічної динаміки. Поглиблено теоретичні основи класифікації напрямів інноваційного розвитку підприємства. На основі аналізу наукових підходів уточнено сутність базових понять, найбільш уніфікованими визнано системний та процесний підходи. Новизна. Запропоновано власне визначення поняття «інноваційний розвиток промислового підприємства», під яким доцільно розуміти цілеспрямовані, закономірні, незворотні зміни в діяльності підприємства в стратегічному періоді, що базуються на впровадженні новостворених або вдосконалених технологій, продуктів або послуг; враховуючи перманентну ефективність реалізації управлінських рішень організаційно- технічного характеру (виробничого, адміністративного, комерційного тощо), що полівекторно підвищує конкурентоспроможність промислового підприємства. Доповнено класифікацію напрямів інноваційного розвитку промислового підприємства. Практична значущість. Доведено, що для здійснення ефективної фінансово-господарської діяльності промисловим підприємствам постійно потрібно розробляти та впроваджувати стратегію інноваційного розвитку. Відповідно, ефективна стратегія інноваційного розвитку може стати дієвим інструментом в сучасній конкурентній боротьбі. Стратегії інноваційного розвитку промислового підприємства повинні впроваджуватись не тільки на рівні підприємства, але й на рівні держави, забезпечуючи сприятливі інвестиційні умови, удосконалення інноваційної, економічної та податкової політики, а також правового середовища в країні. 
Ключові слова:Інноваційний розвиток підприємства, Формування, Класифікація, Напрям інноваційного розвитку підприємства, Стратегія інноваційного розвитку підприємства
Файл статті:EV20202_132-140.pdf
Література:
  • 1. Adamenko, O.A. Kontseptualni zasady inno- vatsiynoho rozvytku pidpryiemstva. (2010). Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolo- hiy, (35), 5-10.
  • 2. Borysova, I.S. (2011). Osnovy innovatsion- noho razvitiya predpriyatiy. Izvestiya PGTU imeni V.G. Belinskogo, (24), 225-229.
  • 3. Volobuiev, H.S. (2016). Sutnist ta peredumovy innovatsiynoho rozvytku pidpryiemstva. Ekonomichnyy visnyk Donbasu, 3(45), 213-217.
  • 4. Gumba, Kh.M. (2012). Teoreticheskie os- novy innovatsionnogo razvitiya predpriyatiy stroitelnoy otrasli. MON RF, FGBOU VPO «Moskovskiy gosudar- stvennyy stroitelnyy universitet». Moskva: MGSU.
  • 5. Zaglumina, N.A. (2011). Formirovanie in- strumentariya otsenki urovnia innovatsionnogo razvitiya predpriyatiya. Extended abstract of candidate’s thesis. Nizhniy Novgorod.
  • 6. Illiashenko, S.M. (2003). Upravlinnia innovatsiynym rozvytkom: problemy, kontseptsii, metody. Sumy: VTD «Universytetska knyha.
  • 7. Kass, M.E. (20011). Formirovanie strategii innovatsionnogo razvitiya predpriyatiya na osnove uprav- leniya nematerialntymi aktivami. Nizhniy Novgorod: NNGASU.
  • 8. Kibitkin, A.I., & Chechurina, M.N. (2011). Kontseptualnyy podkhod k otsenke innovatsionnogo razvitiya predpriyatiya. Vestnik MGTU, T.14, (2). 427-434.
  • 9. Moroz, O.S. (2012). Formuvannia systemy pokaznykiv dlia otsiniuvannia innovatsiynogo rozvytku pidpryiemstva. Ekonomika Kryma. 3(40), 263-266.
  • 10. Mykytiuk, P.P., Krysko, Zh.L., Ovsianiuk- Berdadina, O.F., & Skochylias, S.M. (2015). Inno- vatsiynyy rozvytok pidpryiemstva. Ternopil: PP «Prynter Inform».
  • 11. .Pidkaminnyy, I.M., & Tsipurynda, V.S. (2011). Systemni factory vplyvu na innovatsiynyy rozvytok pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika, (3). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=480.
  • 12. Piliavoz, T.M. (2012). Innovatsiynyy rozvytok pidpryiemstva yak vazhlyvyy aspekt rozvytku ekonomiky. Innovatsiyna ekonomika. (4), 185-190.
  • 13. Piliavoz, S.G., & Stepnov, I.M. (2003). Model innovatsionnogo razvitiya predpriyatiya. Inno- vatsii. 2-3 (59-60), 36-38.
  • 14. Fedulova, I.V. (2010). Sinerhetychna evolutsiyna model innovatsiinoho rozvytku pidpryemstva [Synergetic evolutionary model of enterprise' innovation development]. Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolohiy, 36, 114-118.
  • 15. Pogorielov, Yu.S. (2010). Otsiniuvannia ta modeliuvannia rozvytku pidpryiemstva. Lugansk: Hlobus
  • 16. Bubenko, P.T., & Vladimirova, V.S. (2016). Konspekt lektsiy z kursu «Innovatsiynyy nrozvytok pidpryiemstva». Kharkiv: KhNUMH imeni O.M. Be- ketova.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike