ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №4 (72)
Рубрика:Підприємництво та економіка підприємства
УДК:330.341
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/72.181
Мова статті:Українська
Сторінки:181-187
Заголовок:Специфіка впливу макроекономічних чинників на регулювання інноваційної активності середнього бізнесу в Україні
Автор:Дерігін О. Д., Національний авіаційний університет
Анотація:Методологія дослідження. У дослідженні було використано метод класифікацій та групування – при поділі чинників впливу на інноваційну діяльність підприємств на внутрішні та зовнішні, а також структурний аналіз – при виокремленні основних характеристик інноваційної діяльності. Результати. Виокремлено провідну роль малого та середнього підприємництва як однієї з рушійних сил економічного й науково-технічного прогресу суспільства. Показано, що саме ці види бізнесу виступають основним інструментом створення нових робочих місць в економіці та є провідниками інноваційних ідей. Поряд з цим рівень розвитку малого й середнього бізнесу та активності підприємців багато в чому визначає рівень демократизації країни і відкритості її економіки. Продемонстровано, що шляхом підтримки малого підприємництва, держава вирішує проблеми підвищення рівня добробуту населення, збільшення середнього класу в країні, що дозволяє їй вийти на новий, більш високий щабель соціальноекономічного розвитку. Визначено, що інноваційна діяльність підприємств в період реформування економіки України піддавалася негативному впливу зовнішніх і внутрішніх чинників. У якості зовнішніх виокремлено макроекономічні, політичні, юридичні, фінансові, організаційнокомунікаційні, науково-технічні, інформаційні, внутрішньовиробничі, ринкові, інституційні та соціальні. Внутрішніми чинниками визначено проблеми основних фондів підприємств, рівень механізації й автоматизації виробничих процесів, рівень ринкових досліджень, матеріальне стимулювання, інноваційна культура. Новизна. Виокремлено специфіку впливу макроекономічних чинників на регулювання інноваційної активності малого й середнього бізнесу в Україні. Практична значущість. Розуміння того, що на розвиток бізнес-можливостей впливає система факторів, що носять різну природу, дозволяє завчасно врахувати їхній вплив та розробити адекватну стратегію розвитку підприємства. 
Ключові слова:Підприємство, Інноваційна діяльність, Фактори зовнішнього середовища, Фактори внутрішнього середовища, Малий та середній бізнес
Файл статті:EV20204_181-187.pdf
Література:
  • 1. Halchynskyi, A. (2012). Ekonomichnyi rozvytok: metodolohiia onovlenoi paradyhmy. Ekonomika Ukrainy, (5), 4-17.
  • 2. Zakon Ukrainy «Pro vnesennia zmin do Podatkovoho kodeksu Ukrainy ta inshykh zakoniv Ukrainy shchodo pidtrymky platnykiv podatkiv na period zdiisnennia zakhodiv, spriamovanykh na zapobihannia vynyknenniu i poshyrenniu koronavirusnoi khvoroby (COVID-19)» vid 18.03.2020. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/533-20#Text
  • 3. Lukianenko, D. (2016). Identyfikatsiia kreatyvnykh investytsii u hlobalnii ekonomitsi. Mizhnarodna ekonomichna polityka, (2), 7-20.
  • 4. Mochernyi, S. (2009). Ekonomichna teoriia. (4th ed., rev.). Kyiv: Akademiia.
  • 5. Pakhomov, S. (2015). Chynnyky formuvannia mizhnarodnoi konkurentospromozhnosti ta problemy yikh rozvytku v Ukraini. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu, Seriia: Ekonomika, Issue 10, 40-46.
  • 6. Poruchnyk, A. (2008). Formuvannia instytutsiinykh peredumov systemy hlobalnoho upravlinnia. Mizhnarodna ekonomichna polityka, Issue 1-2, 44-87.
  • 7. Saveliev, Ye. (2007). Kryzy yak pryrodnyi stan ekonomiky i upravlinnia nymy. Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu, Issue (5), 17-22. Ternopil.
  • 8. Sidenko, V. (2012). Modyfikatsiia svitovoi ekonomiky pid vplyvom novitnikh faktoriv hlobalnoi transformatsiinoi kryzy. Ekonomika Ukrainy, (5), 18-31.
  • 9. Tsyhankova, T. (2017). Marketynhovi tekhnolohii formuvannia konkurentospromozhnosti eksportu kompanii. Mizhnarodna ekonomichna polityka, (1), 7-27.
  • 10. Pylypenko, H.M., & Chornobayev, V.V. (2010). Innovatsiyno-investytsiyna diyalnist ta yiyi rehulyuvannya v ekonomitsi Ukrayiny. Dnipropetrovsk: Natsionalnyy hirnychyy universytet.
  • 11. Pylypenko, Yu.I. (2003). Mekhanizmy inno- vatsiynoi motyvatsii ta yikh spetsyfika v umovakh Ukrainy. Ekonomichnyy visnyk Natsionalnoho hirny- choho universytetu, (1), 16-20.
  • 12. Pylypenko, Yu.I., & Pylypenko, H.M. (2009). Instytutsionalni innovatsii yak faktor innovatsiynoho rozvytku natsionalnoi ekonomiky. Ekonomichnyy visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, (2), 33-40.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike