Випуски | Рубрики | Автори | Ключові слова |
Стаття
Випуск: | 2021 №1 (73) |
Рубрика: | Економічна теорія |
УДК: | 334.72 |
DOI: | https://doi.org/10.33271/ebdut/73.055 |
Мова статті: | Українська |
Сторінки: | 55-67 |
Заголовок: | Концепція публічного підприємництва в Україні |
Автор: | Іванов В. В., Університет державної фіскальної служби України |
Анотація: | Методологія дослідження. В основі даної роботи знаходиться інституційний аналіз, історична та юридична герменевтика. В питанні генези термінів підприємство, підприємництво та їх відповідних франко-англійських аналогів використовувалися методи функціонального та категоріального аналізу. Абстракція та економічне моделювання здійснюється в частині дослідження мотивації для типового начальника митного посту та митного брокера, їхніх взаємостосунків. Синтез матеріалів за темою публічного підприємництва та громадської мобілізації, напрямків реформ української економічної системи здійснювався на основі структурнологічного аналізу та узагальнення. Результати. Визначенню категорії «публічне підприємництво» ускладнює неоднозначність розуміння поняття «підприємництво» взагалі, а також додаткова невизначеність цього терміну в Україні. Так само неоднозначним є поняття «публічне» загалом в науковій думці і в науковому полі України, зокрема. Термін «публічне підприємництво» пропонується використовувати в ситуації здійснення ініціативної, креативної, інноваційної, фінансово ризикованої діяльності в публічному полі, яка торкається суспільних інтересів. Публічним підприємництвом доречно вважати підприємницьку діяльність, результатом якої є створення публічної, суспільної цінності. Вона може або включати комерційну мету, або ні, бути як основною, так і побічною метою діяльності, її фактичним чи нормативним результатом. Новизна. В дослідженні була здійснена концептуалізація поняття «публічне підприємництво» та його представлення як окремої економічної категорії зі своїми функціями, специфікою, місцем у соціально-економічній системі. Практична значущість. Результати дослідження можуть використовуватися, перш за все, підприємцями, які діють в публічній площині, або тими, хто розглядає для себе таку можливість. Дослідження може використовуватись також і для формування стратегій у взаємовідносинах з партнерами, громадськістю та державою. Дослідження набуває значущості при застосуванні державними діячами для концептуалізації своєї діяльності у сфері публічного управління. |
Ключові слова: | Підприємство, Підприємництво, Публічне підприємництво, Публічна цінність, Публічний інтерес, Приватний інтерес, Громадська мобілізація, Соціальна технологія, Публічне управління, Діджиталізація |
Файл статті: | EV20211_055-067.pdf |
Література: |
|
Головний редактор
Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»
Заступники головного редактора:
Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»
Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України
Голова редакційної ради
Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»
Редакційна рада:
Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»
Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України
Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету
Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»
Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України
Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»
Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»
Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»
Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»
Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»
Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»
Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»
Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»
Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»
Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»
Міжнародна редакційна рада
Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.
В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.
Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.
М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.
Провідний редактор Черченко Н. А.
Літературний редактор Ісакова М. Л.
Технічний редактор Казиміренко О. В.
Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-PurpleАдреса редакції:
Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.
Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Nike- Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
- Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
- Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
- Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
- Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
- Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
- Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
- Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
- Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
- Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).