ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №2 (74)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:339.13.01
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/74.044
Мова статті:Українська
Сторінки:44-51
Заголовок:Стратегічна поведінка компаній на галузевому ринку автомобілів споживчого класу
Автори:Пилипенко Г. М., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Мірошніченко Ю. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Сліпко А. Д., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Дослідження здійснювалось на основі застосування таких методів, як аналіз та синтез – у ході виокремлення галузевого ринку та встановлення його основних гравців, загального й особливого – при з’ясуванні специфіки стратегічної поведінки Toyota Motor Corporation та Volkswagen Group на ринку автомобілів споживчого класу, кількісні методи аналізу – при дослідженні рівня концентрації ринку. Результати. У статті визначено світові тенденції розвитку автомобільної промисловості. Здійснено аналіз ринку автомобілів споживчого класу, у ході якого встановлено основних його учасників, визначено їх ринкові частки та досліджено ринок з точки зору концентрації і ступеню ринкової влади компаній-лідерів. Показано, що ринок автомобілів споживчого класу є слабоконцентрованим з нерівномірно розподіленою ринковою владою його основних гравців. Доведено наявність на ринку чітко вираженого олігопольного ядра, яке формують такі провідні автомобілебудівні компанії Японії та Німеччини, як Toyota Motor Corporation та Volkswagen Group. На основі порівняння історичного шляху, який пройшли ці компанії у боротьбі за світове лідерство, виокремлено загальні й специфічні ознаки їхньої стратегічної поведінки. У ході дослідження головну увагу було зосереджено на виявленні чинників, що визначають здатність підприємства використовувати сприятливі умови, що складаються в зовнішньому середовищі його бізнесу, а також протистояти небезпекам, що виникають у разі зміни попиту й у зв’язку з діями конкурентів. Новизна. Продемонстровано значимість проведення ринкових досліджень, які є однією із важливих складових формування стратегії розвитку бізнесу. На основі аналізу світового ринку автомобілів споживчого класу виявлено домінуючі стратегії його ключових гравців, що полягають в реалізації інноваційних підходів до розвитку. Практична значущість. Результати дослідження мають прикладний характер, оскільки дозволяють усвідомити важливість ринкового аналізу задля отримання інформації щодо особливостей функціонування певних галузевих ринків, основних гравців, що взаємодіють між собою у ринковому середовищі, що дозволяє обрати для своєї компанії більш ефективну стратегію розвитку. 
Ключові слова:Галузевий ринок, Ринок автомобілів споживчого класу, Концентрація ринку, Індекс концентрації, Індекс Харфіндейла-Хіршмана, Ринкова влада, Олігопольне ядро, Стратегія компаній
Файл статті:EV20212_044-051.pdf
Література:
  • 1. Ihnatuk, A.I. (2010). Haluzevi rynky: teoriya, praktyka, napriamy rehuliuvannia. Kyiv: NNTs IAE.
  • 2. Ihnatiuk, A.I. (2009). Kontsentratsiia haluzevykh rynkiv v umovakh hlobalizatsiyi Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu, (20), 86-101.
  • 3. Herasymenko, A.H. (2014). Rynkova vlada: dzherela, masshtaby, naslidky. Kyiv: Kyivskyy natsionalnyy torhovelno-ekonomichnyy universytet.
  • 4. Herasymenko, A.H., Lahutin, V.D. (2019). Haluzevi rynky v ekonomichniy systemi XXI stolittia. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho torhovelno- ekonomichnoho universytetu, (3), 5-15. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2019_3_3 DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(125)01
  • 5. TOP naybilshykh kompaniy svitu, 2020. Re- trieved from https://marketer.ua/ua/top-20-largest-compa-nies-in-the-world/.
  • 6. Richnyy zvit kompaniyi «Toyota» za 2020 rik. Veb-sayt. Retrieved from https://global.toyota/en/ir/li-brary/annual/.
  • 7. Richnyy zvit kompaniyi «Volkswagen» za 2020 rik. Veb-sayt. Retrieved from https://annualre-port2020.volkswagenag.com/.
  • 8. Istoriya Volkswagen (2004). Vsio pro avtomo- bili, (3), 9-18.
  • 9. Rays, É., Traut, D. Marketinhovye voyny (2000). Sankt-Peterburg: Izdatelskiy dom «Piter».
  • 10. Toyoland: Toyota - istoriya avtomobilnoyi kompaniyi. Veb-sayt. Retrieved from https://www.toyo-land.com/history.html.
  • 11. Holovna storika Toyota Kirloskar Motor. Veb- sayt. Retrieved from https://lb.linkedin.com/com-pany/toyota-kirloskar-motor
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike