ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №2 (74)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:657.286.9 : 658.859
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/74.103
Мова статті:Українська
Сторінки:103-114
Заголовок:Розвиток міжнародної електронної торгівлі в умовах діджиталізації економіки
Автор:Козицька Г. В., Національний університет «Запорізька політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. При написанні статті використовувались наступні методи: аналізу й синтезу – для виявлення та оцінки тенденцій розвитку електронної торгівлі; метод порівняння, прийоми індукції та дедукції – для визначення рівня співпадіння ступеня розвитку діджител-рітейлу на світовому, регіональному та національному рівнях; методи критичного аналізу, систематизації та узагальнення – для встановлення факторів, що впливають на розвиток галузі роздрібної торгівлі; метод екстраполяції – для обґрунтування перспективних напрямів розвитку електронної торгівлі в Україні на основі врахування світового досвіду. Результати. У процесі дослідження розглянуто етапи формування і розвитку міжнародної електронної торгівлі. Проаналізовано міжнародну практику функціонування електронної торгівлі. Виокремлено домінантні фактори, що впливають на розвиток цієї галузі, а саме: соціально-політична стабільність, рівень добробуту та освіти населення, якість технологічної інфраструктури. Визначено, що за кількістю електронних магазинів у світі лідирують США, Азійські країни домінують за обсягами онлайн-продажів, а європейські країни є лідерами за якістю інфраструктури онлан-торгівлі. Виявлено тренди розвитку діджителрітейлу в глобальному масштабі, у розрізі окремих регіонів та Україні, зокрема. Розглянуто динаміку індикаторів розвитку онлайн-торгівлі в Україні. Доведено, що український ринок електронної комерції можна віднести до ринків наступного покоління, який перебуває на початковій стадії розвитку, хоча демонструє достатньо високі темпи зростання порівняно з іншими видами економічної діяльності. Новизна. Виділено ключові відмінності світових та вітчизняних трендів розвитку діджител-рітейлу. Обґрунтовано взаємозв’язок між рівнями діджиталізації економіки та тенденціями розвитку електронної торгівлі. Практична значущість. Визначено перспективні напрями розвитку електронної торгівлі в Україні з урахуванням світового досвіду, що є підґрунтям для формування сучасних бізнес-стратегій галузі роздрібної торгівлі з метою забезпечення її подальшого інноваційного розвитку. 
Ключові слова:Діджиталізація, Міжнародна електронна торгівля, Тренд розвитку, Фактор впливу, Глобальний, регіональний, національний рівень
Файл статті:EV20212_103-114.pdf
Література:
  • 1. Hlinenko, L.K., & Daynovskyy, Yu.A. (2018). Stan i perspektyvy rozvytku elektronnoyi torhivli Ukrayiny. Menedzhment ta marketynh innovatsiy, (1),
  • 83-102. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-06
  • 2. Zharikova, V.V. (2019). Svitovi tendentsiyi ta suchasni realiyi rozvytku rozdribnoyi torhivli v umovakh tsyfrovoyi ekonomiky. Efektyvna ekonomika, (5). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7075 DOI: 10.32702/2307-2105-2019.5.151
  • 3. Pleskach, V.L. (2004). Tekhnolohiyi elektronnoho biznesu. Kyiv: KNTEU.
  • 4. Polivanov, V.Ye., & Dmytriyeva, N.O. (2018). Ekonomichna sutnist ta henezys svitovoho elektronnoho biznesu. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn, Issue 134, 111-129.
  • 5. Cherneha, O.B., & Malovychko, S.V. (2016). Metodolohiia doslidzhennia elektronnoyi torhivli yak poli funktsionalnoho yavyshcha. Innovatsiyna ekonomika, 5-6(63), 212-217.
  • 6. Summer, A., & Dunkan, Gr. (1999). E- Commerce. NYH Publishing. 263 p.
  • 7. Admitad Annual Report 2017/2018. Retrieved from https://belretail.by/article/esommerce-prodaji-v-mire-po-itogam-goda-vyirosli-na-do-mlrd
  • 8. Tsikavi fakty pro internet-torhivlyu v sviti v 2019 rotsi Retrieved from https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/interesnye-fakty-ob-internet-torgovle/
  • 9. U 2018 internet-korystuvachiv stalo 4 mlrd, z nykh ponad 3 mlrd korystuiutsia sotsmerezhamy - doslidzhennia. Retrieved from https://hromadske.ua/posts/u-2018-internet-koristuvachiv-stalo-4-mlrd-z-nih-ponad-3-mlrd-koristuyutsya-socmerezhami-doslidzhennya
  • 10. E-commerce: prohnoz razvitiya élektronnoy kommertsii Ukrainy 2017-2018 i pro biznes na rynke Ukrainy. Retrieved from https://www.web-mashina.com/.../ecommerce-prognoz-elektronnoi-kommercii-ukrainy-2017-2018.
  • 11. Aziatsko-Tikhookeanskiy region lidiruet v globalnoy e-commerce. PaySpace: Magazine. 17.12.2015 Retrieved from http://psm7.com/aziatsko-tixookeanskij-region-lidiruet-v-globalnoj-e-commerce.html.
  • 12. Global B2C cross-border ecommerce to skyrocket: USD 1 trillion in 2020 / The Paypers: Insights into Paypers. 15.06.2015. Retrieved from http://thepaypers.com/ecommerce/global-b2c-cross-border-ecommerce-to-skyrocket-usd-1-trillion-in-2020/760244-25.plyt_po_techeniiu_a_sozdavat_ego
  • 13. Global B2C Ecommerce Sales to Hit $1.5 Trillion This Year Driven by Growth in Emerging Markets / e-Marketer inc. : informatsiynyy veb-sayt. February 3, 2014. Retrieved from http://www.emarketer.com/Article/Global-B2C-Ecommerce-Sales-Hit-15-Trillion-This-Year-Driven-by-Growth-Emerging-Markets/1010575#sthash.Jxc5cQo7.dpuf.
  • 14. TOP trendiv elektronnoyi komertsiyi u 2020 rotsi. Retrieved from https://psm7.com/uk/e-commerce/top-trendov-elektronnoj-kommercii-v-2020-godu.html
  • 15. Proveryayte kontrahentov i sledite za ikh izmeneniyami. YouControl - polnoe dosie na kazhduyu kompaniyu Ukrainy. Retrieved from https://youcontrol.com.ua/ru//
  • 16. How Mobile Search Connects Consumers to Stores. Retrieved from https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/mobile-search-trends-consumers-to-stores/.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike