ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №3 (75)
Рубрика:Підприємництво та економіка підприємства
УДК:338.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/75.155
Мова статті:Українська
Сторінки:155-163
Заголовок:Управління фінансовою діяльністю підприємств в умовах діджиталізації бізнес-процесів
Автори:Соляник Л. Г., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Мофа І. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Гужва Н. О., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати дослідження отримані за допомогою методів абстрагування – при визначенні сутності категорії «діджиталізація»; загального й особливого – при встановленні єдності існуючих концепцій цифрової економіки та бізнес-процесів; системний метод використовувався при систематизації етапів впровадження елементів діджиталізації у бізнес-процеси підприємства, метод узагальнення – при визначенні загальних цифрових елементів в управлінні фінансовою діяльністю підприємства. Результати. Виявлено варіативність категорії «діджиталізація» в залежності від трансформації процесів та елементів економічних систем. Проаналізовані різні підходи вітчизняних науковців щодо визначення дефініції «діджиталізації» Розглянуто класичні елементи діджиталізації, такі як кібер-фізичні системи, інтернет речей, великі дані, робототехніка, 3D-друк. Визначено основні етапи впровадження бізнес-процесів при різних бізнес-моделях функціонування підприємств. Встановлено, що в управлінні фінансовою діяльністю підприємств за допомогою засобів діджиталізації бізнес-процесів використовують облікові цифрові інструменти, інструменти інтернету та зв’язку, інструменти електронного документообігу та інші комп’ютерні програми, що дозволяють аналізувати та контролювати надходження фінансових ресурсів і напрями їх використання. Новизна. У процесі дослідження елементів та засобів діджиталізації бізнес-процесів визначено напрями її використання для організації фінансової діяльності підприємств, а також продемонстровано значення цифрової трансформації в управлінні фінансовою діяльністю підприємств. Практична значущість. Полягає у розробці пропозицій щодо використання при управлінні фінансовою діяльністю підприємств програмного забезпечення бухгалтерського та управлінського обліку, яке дозволить здійснювати ефективний фінансовий аналіз та контроль їх діяльності.. 
Ключові слова:Діджиталізація, Цифрова економіка, Бізнес-процес, Оцифровка, Фінансова діяльність, Бізнес-модель, ІТ-технології, Управління
Файл статті:EV20213_155-163.pdf
Література:
  • 1. Didzhitalizatsiya biznesu: siohodennia i maybutnie. Proceedings from Zbirnyk materialiv kruhloho stolu (m. Kyiv, 28 sichnia 2021 roku). (2021). Kyiv: Khay-Tek Pres.
  • 2. Savytska, O., & Salabai, V. (2020). Osoblyvosti didzhytalizatsii biznesu kompanii v umovakh rozvytku in- dustrii. Efektyvna ekonomika, (10). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8266 doi.org/10.32702/2307-2105-2020.10.65
  • 3. Abakumenko, O., Derkach, A., & Kornyeyeva, M. (2016). Didzhytalizatsiia bankivskoho sektoru Ukrainy. Finansovi doslidzhennya, 1(1), 9-75. Retrieved from https://fr.stu.cn.ua/tmppdf/20.pdf
  • 4. Verba, V. A. (2018). Peredumovy, draivery ta naslidky tsyfrovoi transformatsii biznesu Proceedings from MIIM ’18: IV Mizhnarodna naukovo-.praktychna konferentsiia. Stratehichni imperatyvy suchasnoho menedzhmentu. (pp. 491-496). Kyiv: KNEU.
  • 5. Notarina, A. O. (2017). Digital-transformatsiia diialnosti pidpryiemstv. Ekonomika ta derzhava, (4), 90-93. Retrieved from http://www.economy.in.ua/pdf/4_2017/20.pdf.
  • 6. Dyba, M.I., & Herneho, Yu.O. (2018). Didzhytalizatsiia ekonomiky: svitovyi dosvid ta mozhlyvosti rozvytku v Ukraini. - Finansy Ukrainy, (7), 50-63.
  • 7. Gudz, O, Fedyunin, S., & Shherbyna, V. (2019). Didzhytalizatsiia, yak konkurentna perevaha pidpryiemstva. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, 3(29), 18-24. Retrieved from http://journals.dut.edu.ua/index.php/emb/article/view/2215
  • 8. . Lihonenko, L., Khripko, A., & Domanskyi, A. (2018). Zmist ta mekhanizm formuvanniastratehiididzhytalizatsii v biznes- orhanizatsiiakh. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». Ekonomichni nauky, Issue 22(62), T.2., 21-24.
  • 9. Hrybinenko, O. M. (2018). Didzhytalizatsiia ekonomiky v noviy paradyhmi tsyfrovoi transformatsii . Mizhnarodni vidnosyny, Ser. Ekonomichni nauky, (16). Retrieved from http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/view/3523/3197.
  • 10. Semylitko, D. (2019). Didzhytalizatsiia v dii: yak tsyfrova transformatsiia biznesu vplyvaie na uspikh kompanii. Audytor Ukrainy, (5), 76-79.
  • 11.Mancini, J. (2018). Digitalizing Core Business Processes. True Transformation is more than Digitization, Part 1 of 3. AIIM. 23.07.2018. Retrieved from https://info.aiim.org/aiim-blog/digitalizing-core- business-processes-part-1-of-3-true-transformation- is-morethan-digitization.
  • 12. Bloomberg, J. (2018). Digitization, Digitalization, And Digital Transformation: Confuse Them At Your Peril. Forbes. Apr 29, Retrieved from https://www.forbes.com/sites/jasonbloomberg/2018/04/2
  • 9/digitization-digitalization-and-digital- transformationconfuse-them-at-your- peril/#9e41a532f2c7.
  • 13. Varha, V. (2020). Didzhytalizatsiia yak odyn z chynnykiv konkurentospromozhnosti pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika, (8), Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8121 doi.org/10.32702/2307-2105-2020.8.154
  • 14. Zhosan, H. (2020). Stan rozvytku didzhytali- zatsii v Ukraini. Ekonomichnyy analiz, T.30, (1), Part. 2, 44-52. doi.org/10.35774/econa2020.01.02.044
  • 15. Pishchulina, O. (2020). Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty. Kyiv: Tsentr Razumkova, Vydavnytstvo «Zapovit».
  • 16. Hurenko, A., & Hashutina, O. (2018). Napri- amy rozvytku system upravlinnia vumovakh didzhytali- zatsii biznesu v Ukraini. Ekonomika i suspilstvo, Mukachivskyi derzhavnyi universytet, Issue 19, 739-745.
  • 17. Drabenko, T., & Boychuk, N. (2021). Didzhi- talizatsiia biznes-protszesiv pidpriyemstv v umovakh pandemiyi COVID-19. Proceedings from Zbirnyk tez dopovidey: «Biznes, innovatsii, menedzhment: problemy ta perspektyvy». Kyiv. Confmanagement.kpi.ua. Retrieved from http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/230464.
  • 18 Lazebnyk, L. (2018). DIdzhytalizatsiia ekonomichnykh vidnosyn yak faktor udoskonalennia biznes-protsesiv pidpryiemstva. Ekonomichnyj visnyk. Seriya: finansy, oblik, opodatkuvannia, Issue 2, 69-74.
  • 19. Tkachuk, V.O., Obikhod, S.V., & Zimina, N.P. (2020). Tsyfrovizatsiia biznes-protsesiv pidpryiemstva v umovakh perekhodu v didzhytal-seredovyshche. Infra- struktura rynku. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, Issue 47. Retrieved from http://www.market- infr.od.ua/journals/2020/47_2020_ukr/24.pdf doi.org/10.32843/infrastruct47-22
  • 20. Pavlykivska, O.I. , Marushchak, L.I., & Kiliar, O.R. (2019). Didzhytalizatsiia obliku: trendy chy perspektyvy rozvytku? Proceedings from MIIM ‘19 IV Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia. Oblikovo-analitychne zabezpechennia systemy menedzhmentu pidpryiemstva. Lviv: Vydavnytstvo «Lvivskoi politekhniky». (pp. 154-155).
  • 21. Zhyhalkevych, Zh., & Zalutskiy, R. (2020). Didzhytalizatsiia yak osnovnyy factor rozvytku biznes- struktur. Efektyvna ekonomika, (11), Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8380 doi.org/10.32702/2307-2105-2020.11.97
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike