Випуски | Рубрики | Автори | Ключові слова |
Стаття
Випуск: | 2021 №4 (76) |
Рубрика: | Фінанси |
УДК: | 338:005.94+658.014 |
DOI: | https://doi.org/10.33271/ebdut/76.114 |
Мова статті: | Українська |
Сторінки: | 114-125 |
Заголовок: | Моделювання профілю еластичності нематеріальних активів як інструмент фінансового бенчмаркінгу |
Автори: | Козенкова В. Д., Дніпровський державний аграрно-економічний університет, Козенкова Н. П., Український державний університет науки і технологій |
Анотація: | Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: аналізу і синтезу – при висвітленні сутності бенчмаркінгу та візуалізації інформації; порівняння – для визначення переваг та недоліків видів бенчмаркінгу та візуалізації інформації; методи теорії еластичності – для формування методичних засад визначення впливу окремих пакетів нематеріальних активів (НМА) на вартість підприємств, визначення комплементарності та субститутності пакетів; методи економіко-математичного моделювання – для визначення еластичності впливу НМА на вартість підприємств; методи графічного аналізу – для візуалізації розрахункового матеріалу; абстрактно-логічного аналізу – для узагальнення та формулювання висновків. Результати. Розглянуто підходи до визначення бенчмаркінгу як інструменту вдосконалення діяльності підприємств, види бенчмаркінгу та сфери їх застосування в діяльності під- приємств. Зазначена необхідність застосування фінансового бенчмаркінгу у системі фінансового управління підприємствами. Розглянуто основні показники оцінки діяльності підприємств та їх структурних підрозділів, визначено їх основні недоліки та показана необхідність використання вартісних показників як основи розвитку підприємств у довгостроковій перспективі. Розглянуто роль НМА у підвищенні ефективності діяльності сучасних підприємств та зростання їх вартості, представлено підхід до виділення у складі НМА певних пакетів. Показана можливість моделювання еластичності впливу НМА по їх видах на вартість підприємства. Обґрунтовано необхідність використання коефіцієнтів Тобіна для визначення тенденцій зміни функції попиту на бізнес підприємства, оцінки пакетів НМА для формування системи моніторингу їх вертикальної, горизонтальної та перехресної еластичності впливу на вартість підприємства. Показана сутність системи моніторингу еластичності впливу НМА на вартість підприємства та визначено її завдання на мікрорівні. Визначено можливості використання механізмів візуалізації інформації у системі фінансового бенчмаркінгу. Новизна. Розроблено концептуальні положення та відповідний економіко-математичний інструментарій методів оцінювання та моніторингу еластичності впливу НМА на вартість підприємства. Запропоновано визначення профілю підприємства за показниками еластичності, яке дає можливість візуалізації інформації щодо рівню еластичності НМА та їх пакетів і обґрунтування пріоритетів розвитку НМА з метою підвищення ефективності діяльності підприємства Практична значущість. Запропонована підхід побудови профілю підприємства за показниками еластичності НМА, який дає можливість візуалізації інформації про рівень еластичності та дає можливість сформувати напрями розвитку підтримки окремих пакетів. |
Ключові слова: | Бенчмаркінг, Вартість, Візуалізація, Еластичнsсть, Моделювання, Нематеріальні активи, Профіль еластичності, Фінансовий бенчмаркінг |
Файл статті: | EV20214_114-125.pdf |
Література: |
|
Головний редактор
Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»
Заступники головного редактора:
Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»
Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України
Голова редакційної ради
Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»
Редакційна рада:
Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»
Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України
Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету
Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»
Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України
Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»
Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»
Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»
Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»
Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»
Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»
Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»
Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»
Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»
Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»
Міжнародна редакційна рада
Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.
В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.
Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.
М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.
Провідний редактор Черченко Н. А.
Літературний редактор Ісакова М. Л.
Технічний редактор Казиміренко О. В.
Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-PurpleАдреса редакції:
Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.
Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Nike- Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
- Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
- Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
- Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
- Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
- Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
- Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
- Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
- Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
- Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).