ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №2 (78)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:[[330.34:355.01]:004](477)
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/78.016
Мова статті:Українська
Сторінки:16-22
Заголовок:Проблеми та перспективи розвитку ринку ІКТ України в умовах війни
Автор:Швець А. І., Львівський національний університет імені Івана Франка
Анотація:Методологія дослідження. Наукові результати, представлені у даній статті, було отримано за рахунок застосування таких методів дослідження, як метод – аналізу при виявленні факторів, що стримують розвиток українського ринку інформаційно-комунікаційних технологій, метод порівнянь – при з’ясуванні відмінностей у впливовості IT-сектору на довоєнну економіку України та її функціонування у воєнному стані; загального й особливого – при встановленні специфіки розвитку ринку інформаційно-комунікаційних технологій в умовах воєнного часу. Результати. Досліджено стан ринку інформаційно-комунікаційних технологій у воєнний період в межах макроекономічних показників з позиції змістовного наповнення й ринкової взаємодії. Проаналізовано динаміку внутрішнього ринку інформаційних технологій до війни та розглянуто вплив IT-сектору на економіку України під час війни. З’ясовано, що рівень технологічного розвитку визначає не лише економічний потенціал країни, а також зумовлює роль і місце цієї країни в глобальному суспільстві, масштаби та перспективи її економічної та політичної інтеграції з усім світом. За результатами дослідження оцінено внутрішні перешкоди, з якими стикається український сектор інформаційних технологій у воєнний період. Запропоновано впровадження кращих практик, зокрема з питань розроблення, впровадження та використання інформаційних технологій, продуктів і послуг, за умови належного наукового, технічного і правового забезпечення реформування галузі інформаційних технологій. Встановлено, що український ринок інформаційно-комунікаційних технологій знаходиться у фазі сповільненого розвитку в умовах війни. Виявлено проблеми сьогодення, які стримують розвиток ринку інформаційно-комунікаційних технологій. Надано рекомендації щодо подальшої активізації ринку інформаційно-комунікаційних технологій з урахуванням того, що діяльність ведеться в умовах війни. Новизна. У статті визначено особливості впливу сектору інформаційно-комунікаційних технологій на національну економіку в довоєнний період та під час війни. Проаналізовано головні тенденції розвитку інформаційно-комунікаційних технологій в Україні та можливості інвестування у цей сектор. Визначено важливість сектору інформаційно-комунікаційних технологій для досягнення прогресивних змін в національній економіці в післявоєнний період. Практична значущість. Обґрунтовано практичну роль інформаційно-комунікаційних технологій як чинника зростання ВВП. Представлено перспективні напрями подальшого впровадження ІТ-технологій на національному рівні у післявоєнний час. 
Ключові слова:Ринок ІКТ, Інформаційно-комунікаційні технології, Інформатизація, Інтелектуальний продукт, Економіка, Новітні технології, Комунікація, Розвиток, Тенденції, Конкурентоспроможність
Файл статті:EV20222_016-022.pdf
Література:
  • 1. Svitovyi bank bilshe ne bude publikuvaty reytynh Doing Business. Ekonomichna pravda, 16 veresnia 2021. Retrieved from https://www.epravda.com.ua/news/2021/09/16/677899/
  • 2. Ovcharenko, D. Ohliad IT-industrii Ukrainy: prohnoz na 2022 rik. Retrieved from https://alcor-bpo.com/uk/your-own-rd-office-news/ukrainian-it-industry-market-overview-for-2022/
  • 3. Pozdniakov, V. IT@WAR. IT-rynok u 2022. Retrieved from https://ko.com.ua/it_war_it-rinok_u_2022_140697
  • 4. Melnyk, O. Prohnoz obiemu vnutrishnoho IT- rynku Ukrainy na 2022-2026 roky (versiia 22.04). Retrieved from https://ko.com.ua/prognoz_ob_yemu_vnutrishnogo_it-rinku_ukrayini_na_2022-2026_roki_versiya_22_04_140717
  • 5. Hryhorash, M. Dereva ne rostut do nebes, abo Yak zminyvsia ukrainskyi rynok IT za ostanni piv roku. Retrieved from https://speka.media/dereva-ne-rostut-do-nebes-abo-yak-zminivsya-ukrayinskii-rinok-it-za-ostanni-pivroku-v47edv
  • 6. Shykhov, S. Yak zminyvsia rynok pratsi v IT cherez viynu. Retrieved from https://www.epravda.com.ua/columns/2022/06/8/687956//2022/06/8/687956/
  • 7. Melnyk, O. Shchodo obiemu vnutrishnioho IT- rynku Ukrainy na 2022-2026 roky (versiia 22.09). Retrieved from https://ko.com.ua/shhodo_ob_yemu_vnutrishnogo_it-rinku_ukrayini_na_2022-2026_roki_versiya_22_09_142089
  • 8. Eksport v ukrainskomu IT vyris na 23% za pershe pivrichchia 2022 roku, 9 serpnia 2022. Retrieved from https://mind.ua/news/20245467-eksport-v-ukrayinskomu-it-viris-na-23-za-pershe-pivrichchya-2022-roku
  • 9. Mustafa, T. Zrostannia IT-eksportu v 2022-mu: zavdiaky chomu Ukrainski aytivtsi trymaiut rynok? Retrieved from https://speka.media/tymur.mustafa/rist-it-eksportu-v-2022-zavdyaki-comu-ukrayinski-aitivci-trimayut-rinok-9gw42v
  • 10. Stan rozvytku IT-industrii v Ukraini. Ministerstvo ekonomichnoho rozvytku ta torhivli Ukrainy Sept. 4, 2020. Retrieved from http://www.smedevelopment.info/articles/get/132/
  • 11. Veselovskyi, S. IT pid chas viiny: ostriv stabilnosti ta tochka rostu dlia ekonomiky. Retrieved from https://focus.ua/uk/economics/519314-it-pid-chas-viyni-ostriv-stabilnosti-ta-tochka-rostu-dlya-ekonomiki
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike