ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №2 (78)
Рубрика:Підприємництво та економіка підприємства
УДК:339
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/78.092
Мова статті:Українська
Сторінки:92-103
Заголовок:Роздрібна торгівля в умовах цифровізації суспільства
Автори:Андріїшина О. О., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Шаповал В. А., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Дослідження реалізовано із застосуванням методів: абстракції – для визначення сутності трансформації процесу роздрібної торгівлі та її вдосконалення в умовах цифровізації суспільства; узагальнення та систематизації – для визначення типових рішень цифровізації процесу торгівлі та оцінки якості обслуговування покупців; аналізу та синтезу – при дослідженні результативності діяльності суб’єктів роздрібної торгівлі, зокрема, рівня використання інформаційних технологій. Результати. Визначено вплив цифровізації суспільства на процес роздрібної торгівлі, зокрема на його розвиток шляхом надання споживачу супутніх сервісів. Проаналізовані результати діяльності суб’єктів торгівлі, встановлено їхній інтерес до використання інформаційно-комунікаційних технологій. Узагальнені переваги та ризики ведення бізнесу в сфері роздрібної торгівлі в контексті кардинальних суспільних змін внаслідок цифровізації. Проаналізовані рішення малих та великих продуктових мереж з цифровізації бізнесу в аспектах взаємодії з покупцями. Визначені недоліки обслуговування клієнтів, які не вирішуються цифровізацією бізнесу або є її наслідком. Розроблено пропозиції стосовно оновлення бізнес-моделі суб’єкта роздрібної торгівлі в напрямку кадрового забезпечення рішень з цифровізації. Новизна. Узагальнено типові рішення з цифровізації бізнесу суб’єктів торгівлі, що дозволяють залучати та утримувати споживачів. Набув подальшого розвитку методичний підхід до цифровізації бізнесу суб’єкту роздрібної торгівлі, що полягає в системному оновленні його бізнес-моделі з акцентом на упередження негативного впливу «людського чинника» на цінність пропозиції для споживачів. Практична значущість. Результати дослідження дозволять суб’єктам роздрібної торгівлі системно адаптувати бізнес до умов цифровізації суспільства з огляду на чинники ризику. 
Ключові слова:Роздрібна торгівля, Торговельні послуги, Цифровізація, Цифровізація бізнесу, Інформаційно-комунікаційні технології, Якість обслуговування, Цінність пропозиції
Файл статті:EV20222_092-103.pdf
Література:
  • 1. Buhrimenko, R.M. (2020). Kontseptsiia infrastrukturnoho marketynhu rozvytku rozdribnoi torhivli. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, Issue 2, 160-165. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/cxeebu_2020_2_25 doi.org/10.32782/easterneurope.25-23
  • 2. Proskurnina, N.V. (2020). Transformatsiia biznes-modelei pidpryiemstv rozdribnoi torhivli v umovakh tsyfrovizatsii. Biznes-Inform, (10), 384-391. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2020_10_49 doi.org/10.32983/2222-4459-2020-10-384-391
  • 3. Pyrih, S.O., Ishchuk, L.I., & Nikolaieva A.M. (2019). Analiz suchasnoho stanu rozvytku rozdribnoi torhivli Ukrainy. Ekonomichni nauky. Ceriia : Oblik i finansy, 2019, Issue 16, 95-104. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecnof_2019_16_12 doi.org/10.36910/6775-2707-8701-2019-16/61-10 4. Scott, Julian The Digitalization of Society (January 3, 2021). New Acropolis. Retrieved from https://library.acropolis.org/the-digitalization-of-society/
  • 5. Markevych, K. Tsyfrovizatsiia: perevahy ta shliakhy podolannia vyklykiv (06.09.2021). Rozumkov Tsentr. Retrieved from https://razumkov.org.ua/statti/tsyfrovizatsiia-perevagy-ta-shliakhy-podolannia-vyklykiv
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike