ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №2 (78)
Рубрика:Менеджмент
УДК:005.003
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/78.171
Мова статті:Українська
Сторінки:171-179
Заголовок:Проєктне управління компаніями «єдинорогами» в умовах діджиталізації
Автори:Бардась А. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Бойченко М. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Богач К. С., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Дудник А. В., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: порівняння – при визначенні переваг різних підходів до проєктного менеджменту в конкретноісторичному контексті; статистичного аналізу – при визначенні темпів цифровізації підприємницької діяльності в Україні та світі; індукції та дедукції – при формуванні рекомендацій стосовно побудови системи проєктного менеджменту високотехнологічних компаній. Результати. Виявлено тенденції зміни моделі проєктного менеджменту в організаціяхстартапах, які пов’язані з їхнім переходом до переважно гнучких методів управління, зокрема, тих сучасних моделей проєктного менеджменту, які отримали розвиток у провідних країнах світу. Проаналізовано різні методології проєктного менеджменту, що застосовується компаніями-«єдинорогами». Встановлено, що прагнення поєднати інтереси різних груп зацікавлених осіб в умовах визначених часових, фінансових та технологічних можливостей зумовлює перехід від традиційних каскадних методів планування та організації діяльності до розбиття робіт на окремі складові з їх асинхронним виконанням. Новизна. У процесі дослідження продемонстровано збільшення числа підприємницьких структур, які здійснюють цифровізацію власної бізнес-моделі, що супроводжується поступовою відмовою від класичних адміністративних підходів (зокрема тих, що були притаманні каскадному плануванню), а також переходом до гнучких форм проєктного менеджменту, відомих як еджайл. Описано ключові драйвери цифрової трансформації компаній. Практична значущість. Запропоновано опис тенденцій цифрової трансформації підприємницьких структур шляхом адаптування компаніями-стартапами власних бізнес-моделей до динамічних змін ринкового середовища як у глобальному, так і локальному вимірі. Застосування гнучких методів менеджменту дозволяє високотехнологічним компаніям запускати нові проєкти, використовуючи аутсорсинг та застосовуючи інкрементальний підхід до розробки нових продуктів. Завдяки цьому компанії впроваджують «бета-версії» продуктів набагато раніше і з меншими витратами ресурсів, поступово удосконалюючи їх. 
Ключові слова:Проєктний менеджмент, Управління, Діджиталізація, Стартапи, Компанії«єдинороги»
Файл статті:EV20222_171-179.pdf
Література:
  • 1. Fedulova, L. (2020). Tendentsii rozvytku ta vprovadzhennia tsyfrovykh tekhnologiy dlia realizatsii tsilei staloho rozvytku. Ekonomika pryrodokorystuvannia I stalyi rozvytok, 7(26). 6-14. DOI https://doi.org/10.37100/2616-7689/2020/7(26)/1
  • 2. Lisova, R.M. (2019). Vplyv didzhytalizatsii na biznes-modeli: etapy ta instrumenty tsyfrovoi transformatsii. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Vyp. 24, ch. 2, 114-118.
  • 3. Hurochkina, V.V. (2020). Tsyfrova transformatsiya biznes-modeli promyslovykh pidpryyemstv. Podilskyy naukovyy visnyk. 1(13), 28-35.
  • 4. Rudenko, M.V. (2021). Analiz pozytsiy Ukrayiny v hlobalnykh indeksakh tsyfrovoyi ekonomiky. Ekonomika ta derzhava, (2), 11-18. DOI: 10.32702/2306-6806.2021.2.11
  • 5. Bouwman, H., Nikou, S., Molina-Castillo, F. J., & de Reuver, M. (2018). The impact of digitalization on business models. Digital Policy, Regulation and Governance. 20(2). 105-124. doi.org/10.1108/dprg-07-2017-0039
  • 6. Buck, Christoph, and David Eder. (2018) The Impact of Digitization on Business Models: A Systematic Literature Review. Proceedings of the 25th Americas Conference on Information Systems (AMCIS). 3185-3194.
  • 7. Budynskyy, R.Z. (2020). Ekonomichne otsinyuvannya ta upravlinnya biznes-proektamy pidpryyemstv. Doctor’s thesis. Lviv: NU «Lvivska politekhnika».
  • 8. Chmeruk, H. Osoblyvosti formuvannya biznes-modeli pidpryyemstva. (2016). Ekonomichni nauky. Seriya «Oblik i finansy». Issue 12, 170-178. DOI: https://doi.org/10.32317/2221-1055.201910018
  • 9. Osterwalder, Alexander, and Pigneur, Yves. (2011). Business Model Generation: A handbook for visionaries, game changers and challengers. African journal of business management Vol. 5 (7). 22-30.
  • 10. Schallmo, D., Williams, C. A., & Boardman, L. (2020). Digital transformation of business models-best practice, enablers, and roadmap. Digital Disruptive Innovation. 119-138. doi.org/10.1142/9781786347602_0005
  • 11. Solis, B., Littleton, A., (2017). The 2017 state of digital transformation. Altimeter Group, 1(1). 1-38.
  • 12. Unicorns Are Seeing Valuations Take Off. Retrieved from: https://www.cbinsights.com/research/unicorn-valuation-growth/
  • 13. Strausser, G., Sopko, J. A., Barney, S., & Core, I. S. (2008). Improving organizational project management maturity: A Siemens case study. In 2008 PMI Global Congress Proceedings. 1-7.
  • 14. What SpaceX Can Teach Us About Effective Project Management. Retrieved from https: //www.itonlinelearning.com/ blog/what-spacex-can- teach-us-about-effective-project-management/
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike