ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №4 (80)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:327.33
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/80.042
Мова статті:Українська
Сторінки:42-48
Заголовок:Особливості міжнародного етикету в системі ділових комунікацій
Автори:Юрчишина Л. І., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Калюжна Т. М., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: порівнянь – при визначенні відмінностей в існуючих підходах до розуміння сутності міжнародного етикету; аналізу та синтезу – для виявлення зв’язків між реалізацією міжнародного етикету в системі ділових комунікацій у різних країнах; загального й особливого – для з’ясування специфічності та спільності реалізації етикетних ситуацій в міжкультурних та міжнаціональних комунікаціях; індукції – для узагальнення отриманих результатів. Результати. Проаналізовано правову природу міжнародного етикету та виокремлено особливості існуючих підходів до розуміння сутності міжнародного етикету, визначено їх відповідність поточному рівню розвитку міжнародного правового регулювання. Продемонстровано, що міжнародне спілкування та норми його дотримування мають значення не тільки для професійних дипломатів, але й для ділового спілкування між підприємствами та установами, підприємницькими структурами, громадськими, культурними організаціями. Показано значення міжнародного етикету для розвитку міжкультурних та міжнаціональних комунікації. Новизна. Створено структурно-змістовну характеристику поняття «міжнародний етикет», який за своєю формою висловлювання та закріплення є особливим різновидом міжнародного звичаю. За своїм змістовним складом міжнародний етикет найбільш близький до морально-етичних норм, оскільки етикет, по суті, є зовнішнім проявом того, що ми відносимо до хороших манер. Він заснований на правилах моралі та етики, взаємній стійкості. Практична значущість. Запропоновано перспективні напрями, реалізація яких забезпечує розвиток міжнародного етикету як регулятора міжнародних відносин в системі ділових комунікацій дипломатів, підприємницьких структур, громадських і культурних організацій. 
Ключові слова:Міжнародний етикет, Діловий етикет, Нормативне регулювання, Міжнаціональне спілкування, Міжкультурні комунікації
Файл статті:EV20224_042-048.pdf
Література:
  • 1. Voronkova, V.H., Belichenko, A.H., Melnyk, V.V., & Azhazha, M.A. (2009). Etyka dilovoho spilkuvannia. Lviv: «Mahnoliia, 2006».
  • 2. Halytska, E.V., & Siemikolenova, S.V. (2008). Statystychne zabezpechennia provedennia vybirkovykh obstezhen na pidpryyemstvakh hotelnoho hospodarstva. Prykladna statystyka: probemy teorii ta praktyky, Issue 3, 268-277.
  • 3. Halytska, E.V. (2003). Vykorystannia statystychnykh klasyfikatsiy v analizi ekonomichnykh yavyshch i protsesiv. Ekonomika: problema teorii ta praktyka, Issue 178, 231-238.
  • 4. Mos, D. (2005). Propushchena lanka mizh teoriieiu dobrochesnosti ta etykoiu biznesu. Filosofska dumka, (5), 61-78.
  • 5. Osovska, H.V. (2003). Komunikatsii v menedzhmenti. Kyiv: Kondor.
  • 6. Ovsiankina, L. (2002). Moralni kryterii pidpryyemnytskoi diialnosti. Liudyna i polityka, (3), 138-143.
  • 7. Orban-Lembryk, L.Ye. (2003). Sotsialna psykholohiia. Kyiv: Akademvydav.
  • 8. Sydorenko, S. (2009). Teoretyko- metodolohichni zasady analizu etyky biznesu. Humanitarnyy visnyk ZDIA. Filosofiya, Issue 39(8), 91-106.
  • 9. Smolinska, O.Ye. (2010). Komunikatyvni protsesy u navchanni. Lviv: Spolom.
  • 10. Chmut, T.K., & Chaika, H.L. (2007). Etyka dilovoho spilkuvannia. (6-th ed., rev.). Kyiv: Znannia.
  • 11. Chmut, T.K. (1999). Kultura spilkuvannia. Khmelnytskyi: «KhIRUP».
  • 12. Yourieva, O. (2009). Osoblyvosti neverbalnoyi peredachi informatsii u protsesi mizhkulturnoyi komunikatsiyi. Retrieved from http://naub.org.ua/?p=270.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike