ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №1 (81)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:339.137.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/81.164
Мова статті:Українська
Сторінки:164-171
Заголовок:Тенденції розвитку молодіжного підприємництва в країнах ЄС та Україні
Автори:Прушківська Е. В., Національний університет «Запорізька політехніка»,
Коваленко Є., Національний університет «Запорізька політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: абстракції – при визначенні сутності поняття «молодіжне підприємництво»; загального й особливого – при виокремлені сучасних рис та проблем молодіжного підприємництва на світовому та національному рівні; структурно-функціонального аналізу – при з’ясуванні особливостей та характерних рис політики молодіжної зайнятості в країнах ЄС. Результати. З’ясовано сучасні тенденції та процеси розвитку молодіжного підприємництва в країнах ЄС та в Україні. Виявлено особливості та специфічні риси молодіжного підприємництва, які, з одного боку, є перевагами, а з іншого – загрозою щодо підприємницької діяльності молоді. Акцентовано, що основними стейкхолдерами молодіжного підприємництва є держава, соціальне середовище, освітнє середовище та саме бізнес-середовище. Обґрунтовано, що молодіжне підприємництво відіграє важливу роль у вирішенні соціально-економічних проблем, зокрема, подолання кризи молодіжного безробіття. Встановлено, що в країнах Європи політика молодіжного підприємництва є досить розвинутою порівняно з підтримкою підприємництва для інших інклюзивних цільових груп підтримки бізнесу. Обґрунтовано необхідність державної координації та контролю молодіжної самозайнятості та підприємницької діяльності в національній економіці. Новизна. У процесі дослідження удосконалено категоріально-понятійний апарат щодо дослідження молодіжного підприємництва. За допомогою системного аналізу особливостей молодіжного підприємництва виявлено, що молоді люди позитивно ставляться до підприємницької діяльності, і мають бажання займатися нею в контексті новітніх форм бізнесу та підтримки їх інституційними структурами. Практична значущість. Запропоновано враховувати досвід формування молодіжної політики країн Європейського Союзу при розробці національної стратегії та формуванні механізму сприяння самозайнятості молоді й підтримки молодіжного підприємництва. 
Ключові слова:Підприємництво, Молодіжне підприємництво, Зайнятість, Безробіття, Європейський Союз, Національна економіка, Молодіжна політика, Самозайнятість
Файл статті:EV20231_164-171.pdf
Література:
  • 1. Derzhavnyi instytut simeynoi ta molodizhnoi polity-ky: Molod na rynku pratsi: navychky XXI stolittia ta pobudova kariery: shchorichna dopovid Prezydentovi Ukrainy, Verkhovniy Radi Ukrainy, Kabinetu Ministriv Ukrainy pro stanovyshche molodi v Ukraini (za pidsum- kamy 2018 roku). Kyiv, 2019.
  • 2. Davydiuk, L.P., Shkvarko, A.O. (2019). Molodizhne pidpryiemnytstvo yak prohresyvna syla rozvytku krai-ny. Svitove hospodarstvo i mizhnarodni ekonomichni vidnosyny, (37), 37-42.
  • 3. Levchenko, A.O. (2009). Molodizhne pidpryiemnytstvo perspektyvnyi shans dlia molodykh spetsialistiv. Naukovi pratsi KNTU. Ekonomichni nauky. (15), 52-56.
  • 4. Anufriieva, O.L., Palchevska, T.H., Lahotska, H.M. (2014). Pidpryiemnytska diialnist. O.L. Anufriieva (Ed.). Ivano-Frankivsk: «Lileia-NV».
  • 5. Danhof, C. Different Types of Youth Entrepreneurship. website. Retrieved from https://www.managementstudyguide.com/different-types-of-youth-entrepreneurship.htm
  • 6. Chigunta, F. Youth Entrepreneurship: Meeting the Key Policy Challenges. Wolfson College, Oxford University, England. website. Retrieved from http://www.youthmetro.org/uploads/4/7/6/5/47654969/youth_entrepreneurship_meeting_the_key_policy_challenges.do
  • 7. Zhosan, G.V. (2020). Definition of youth entrepreneurship stakeholders. Barcelona: Integration of fundamental and applied sciences in the paradigm of post- industrial society, Issue 1, 48-51.
  • 8. Prushkivska, E.V., & Kovalenko, Ye.V. (2021). Rozvytok molodizhnoho pidpryiemnytstva: dosvid krain YeS. website. Retrieved from https://zp.edu.ua/uploads/dept_s&r/2021/conf/4.1/TN_GF.pdf
  • 9. Petrenko, V., & Karnaushenko, A. (2017). Joint enterprises in foreign trade activity of Ukraine. Baltic Journal of Economic Studies, (5), 203-207.
  • 10. The Missing Entrepreneurs 2021: Policies for Inclusive Entrepreneurship and Self-Employment, OECD Publishing, Paris. website. Retrieved from https://www.oecd-ilibrary.org/employment/the-missing-entrepreneurs-2021_71b7a9bb-en
  • 11. European Commission, Youth Employment Initiative. website. Retrieved from https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1176
  • 12. Europe can’t afford to lose another generation to youth unemployment. website. Retrieved from https://www.theguardian.com/world/commentisfree/2020/nov/11/europe-cant-afford-to-lose-another-generation-to-youth-unemployment
  • 13. OECD/European Commission. Policy brief on recent developments in youth entrepreneurship. website. Retrieved from https://dx.doi.org/10.1787/5f5c9b4e-en
  • 14. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy: ofitsiynyi website. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike