ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №2 (82)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:338.242.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/82.152
Мова статті:Українська
Сторінки:152-160
Заголовок:Сутність стратегії підприємства та класифікація її видів
Автори:Довбня С. Б., Український державний університет науки і технологій,
Папуша І. В., Український державний університет науки і технологій
Анотація:Методологія дослідження. У результаті проведеного дослідження, сучасне поняття стратегії було сформульовано за рахунок методів порівняння та узагальнення; удосконалення класифікації стратегії здійснено через застосування методів аналізу та синтезу; завдяки методу моделювання та таблично-графічного запропоновано механізм формування стратегії підприємства та надано характеристику окремих його етапів. Також використано спеціальні економічні методи дослідження – метод спостереження та збору даних, метод групування. Результати. Статтю присвячено дослідженню еволюції стратегії підприємства як економічної категорії та основного елемента стратегічного управління. Сформовано сучасне розуміння поняття «стратегія підприємства». Виявлено розбіжності щодо визначення й характеристики видів стратегій підприємства, способів її класифікації. Сформовано оновлене сучасне трактування поняття «стратегія підприємства», охарактеризовано основні види стратегії різних ієрархічних рівнів відповідно до сутності, функціональних ознак, очікуваних результатів. Запропоновано механізм формування стратегічного набору підприємства, який передбачає реалізацію у логічній послідовності етапів, що забезпечує обґрунтованість процесу формування стратегії підприємства. Новизна. У процесі наукового дослідження було запропоновано сучасне розуміння змісту поняття «стратегія підприємства», що містить у собі поєднання трьох підходів висвітлення її сутності. Удосконалено класифікацію стратегій, яка розглядає їх відповідно до ієрархічного рівня на підприємстві. Практична значущість. Запропоновано власникам та менеджменту підприємства просту для розуміння схему вибору певної стратегії та механізм її формування для забезпечення успішного стратегічного управління виробничою діяльністю. 
Ключові слова:Стратегія підприємства, Класифікація стратегій, Стратегічне управління, Корпоративна стратегія, Конкурентна стратегія, Функціональні стратегії, Операційна стратегія, Механізм формування стратегії
Файл статті:EV20232_152-160.pdf
Література:
  • 1. Ansoff, H.I. (1979). Strategic Management . Wiley. https://doi.org/10.1007/978-1-349-02971-6
  • 2. Doyle, P. (2002). Marketing Management and Strategy-Financial Times/Prentice Hall.
  • 3. Drucker, P.F. (2007). Management Challenges for the 21st Century. Routledge.
  • 4. Mescon, M.H. (1985). Management: Individual and Organizational. Effectiveness Harper & Row.
  • 5. Porter, M.E. (1980). Competitive Strategy Techniques fo Analyzing Industries and Competitors. First. Free Press Edition A Division of Simon & Schuster Inc 1230 Avenue of the Americas New York.
  • 6. Thompson, A. (2001) Strategic Management. McGraw-Hill Education.
  • 7. Stevenson, W.J. (1998). Production/Operations Management. Irwin/McGraw-Hill.
  • 8. Hudz, O.I. (2018). Stratehiia rozvytku pidpryiemstva: sutnist ta klasyfikatsiia. Ekonomichnyi zhurnal Mukachivskoho derzhavnoho universytetu, (18). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-18-48.
  • 9. Kononova, I.V. (2017). Klasyfikatsiia stratehii rozvytku sotsialno-ekonomichnykh system. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Issue 14(1), 146-150.
  • 10. Kudenko, N.V. (1998). Stratehichnyi marke- tynh. Kyiv: KNEU.
  • 11. Lokhman, N.V. (2016). Konspekt lektsii z dystsypliny «Stratehiia pidpryiemstva». Kryvyi Rih, DonNUET.
  • 12. Makedon, V.V. (2013). Rozrobka stratehii rozvytku promyslovoho pidpryiemstva. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, Issue1(1), 369-373.
  • 13. Martynenko, M.M., & Ihnatiieva, I.A. (2006). Stratehichnyi menedzhment: pidruchnyk. Kyiv: Karavela.
  • 14. Pastukhova, V.V. (2002). Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom: filosofiia, polityka, efektyvnist. Kyiv: KNTEU.
  • 15. Pohorelov, Yu.S. (2017). Sposoby rozvytku pidpryiemstva: umovy ta rezultatyvnist vykorystannia. Ekonomichnyi zhurnal Odeskoho politekhnichnoho universytetu, (1), 76-84.
  • 16. Sumets, O.M. (2021). Stratehichnyi menedzhment. Kharkiv: KhNUVS.
  • 17. Troianovska, O.B. (2012). «Stratehiia pidpryiemstva» konspekt lektsii z kursu. Kharkiv: KhNAMH.
  • 18. Shershniova, Z.Ye., & Oborska, S.V. (1999). Stratehichne upravlinnia. Kyiv: KNEU.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike