ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №3 (83)
Рубрика:Фiнанси, облік та оподаткування
УДК:330.131:338.31
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/83.120
Мова статті:Англійська
Сторінки:120-130
Заголовок:Управління вартістю підприємства: напрями, ключові чинники та інструментарій зростання
Автори:Штефан Н. М., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Цуркан І. М., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Банщикова А. О., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Теоретико-методологічною базою наукового дослідження стали роботи науковців з питань оцінки й управління вартістю підприємства. Основні результати було отримано за рахунок використання загальнонаукових та спеціальних методів, а саме: теоретичного узагальнення – під час дослідження процесу управління вартістю підприємства; аналізу та синтезу – для обґрунтування напрямків управління вартістю підприємства; системний підхід – при формуванні ключових чинників, що сприяють збільшенню вартості та визначення інструментарію, який може бути використаний для досягнення цієї мети. Результати. Результати дослідження висвітлюють питання, пов’язані із напрямками управління вартістю підприємства. Виявлено застосування науковцями різних підходів до визначення вартості підприємства, а саме: фінансовий, економічний та стратегічний підходи. Виокремлено основні чинники, які впливають на збільшення вартості підприємства: підвищення прибутковості, оптимізація структури капіталу та підвищення ефективності операцій. Новизна. Дослідження вказує на важливість комбінування різних методів оцінки вартості бізнесу для отримання більш точних та комплексних результатів. Це дозволяє краще розуміти поточний стан підприємства та розробляти більш ефективні стратегії управління вартістю. Доведено, що управління вартістю стає інструментом, який допомагає підприємствам ефективно реагувати на зміни в міжнародному бізнес-середовищі та використовувати нові можливості для розвитку. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути корисними для суб’єктів господарювання та інвесторів. Вони можуть використовувати рекомендації та інструментарій, наведені в статті, для покращення управління вартістю своїх підприємств, збільшення їх конкурентоспроможності та привабливості для потенційних інвесторів. 
Ключові слова:Вартість підприємства, Управління вартістю підприємства, Вартісноорієнтований менеджмент, Ринкова вартість, Додана вартість, Принципи управління вартістю підприємства
Файл статті:EV20233_120-130.pdf
Література:
  • 1. Bedrynets, M., & Surzhenko, A. (2016). Finansovyy menedzhment u malomu biznesi. Kyiv: «Tsentr uchbovoyi literatury».
  • 2. Voronin, A.V. (2016). Systemnyy pidkhid do upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, 3(23), 148-155.
  • 3. Deyneka, O., Dekhtiar, N. & Pihul, Ye. (2017). Aktuakni pytannia upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. Ekonomika i suspilstvo, (12), 240-245.
  • 4. Yerofeieva, T.A. (2017). Pidkhody do otsinky vartosti biznesu: problemy yikh vykorystannia. Ekonomichni nauky, Naukovi zapysky, Tom 68, (2), 24-31.
  • 5. Ionin, D.Ye. & Yehorov, P.V. (2004). Vartist kompanii yak obiekt upravlinnia. Proceedings from MIIM ’04: Vseukrainska naurovo-praktychna konferentsiia «Problemy rozvytku pidpryiemstv i novykh ekonomichnykh struktur v suchasnykh umovakh». (pp.216-217). Donetsk.
  • 6. Kyriienko, D.M., & Raspopova, V.A. (2012). Upravlinnia vartistiu yak osnova vyzhyvannia pidpryiemstva. Retrieved from http://www.rusnauka.com/5_SWMN_2012/Economics/10_100949.doc.htm.
  • 7. Koval, I.F. (2017). Otsinka vartosti kompaniy: pidkhody ta zastosyvannia. Molodyy vchenyy, Tom 4(44), 667.
  • 8. Kucherenko, B.R. (2013). Otsinka biznesu ta nerukhomosti. Odesa: Astroprint.
  • 9. Mendrul, O.H. (2002). Upravlinnia vartistiu pidpryiemstv. K. : KNEU.
  • 10. Pro zatverdzhennia Natsionalnoho standarty 3 «Otsinka tsilisnykh maynovykh kompleksiv» Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 29.11.2006. №1655. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1655-2006-%D0%BF#Text
  • 11. Rovnyy, Ya.A. (2013). Osnovni elementy mekhanizmu upravlinnia vartistiu pidpryiemstva. Ekonomika ta derzhava, (2), 89-92.
  • 12. Seliverstova, L.S. (2015). Upravlinnia hroshovymy potokamy pidpryiemstva. Ekonomika ta derzhava, (9), 20-22.
  • 13. Terezhchenko, O.O. & Stetsko, M.V. (2007). Upravlinnia vartistiu pidpryiemstva v systemi finansovogo menedzhmentu. Finansy Ukrainy, (3), 91-99.
  • 14. Umanets, K.A., & Popov, V.M. (2011). Upravlinnia vartistiu pidpryiemstva v systemi finansovoho menedzhmentu. Naukovi zapysky KNTU, Issue 11, Part 2, 188-192.
  • 15. Chubka, O.M., Fedevich, L.S., & Kurylo, O.B. (2018). Vytratnyi pidkhid do otsinky vartosti pidryiemstva: kharakterystyka metodiv. Ekonomika i suspilstvo, (19), 1198-1203.
  • 16. Gordon V. Smith, Russell L. Parr, Valuation of Intellectual Property and Intangible Assets. - John Willey& Sons, 2005.
  • 17. Damodaran A. Value Creation and Enhancement: Back to the Future. - Los Angeles, Stern School of Business, 1999.
  • 18. Liu J., Ohlson J.A. The Faltham-Ohlson Model: Empirical Implications Anderson School of Management, U.C.L.A. - Los Angeles, Stern School of Business, N.Y.U., New York, 1995. https://doi.org/10.2139/ssrn.180452
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike