ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №1 (85)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.5:005.511
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/85.107
Мова статті:Українська
Сторінки:107-115
Заголовок:Методичні підходи до оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємства
Автори:Кичигін А. М., ТОВ «Делойт і Туш»,
Савченко М. В., Донецький національний університет імені Василя Стуса
Анотація:Методологія дослідження. Під час дослідження застосовувались наступні методи: аналізу – при виокремленні специфіки застосування методичних підходів до оцінювання конкурентоспроможного потенціалу підприємства; абстрагування – у процесі створення комплексного підходу до оцінювання конкурентоспроможного потенціалу; порівняльний аналіз – для співставлення методичних підходів щодо оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємства. За допомогою графічного методу наочно відображено отримані результати дослідження. Результати. Проведено критичний аналіз існуючих підходів до визначення складових конкурентоспроможного потенціалу підприємства, за результатами якого виокремлено такі його складові, як: кадровий, фінансовий, виробничий, інноваційно-інвестиційний та ринковий потенціали. Продемонстровано, що кожний із розглянутих методичних підходів характеризується певними перевагами та недоліками, що мають суттєвий вплив на вибір доцільного в зазначених умовах методу оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємства. Авторами статті сформовано науково-методичний підхід до оцінювання конкурентоспроможного потенціалу підприємства із застосуванням підходів та методів оцінки, що є складовими частинами існуючих методичних підходів або результатом їхнього комбінування. Новизна. При аналізі методичних підходів до оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємства було надано визначення комплексному підходу на основі оцінювання складових потенціалу, виявлено його переваги. Запропоновано застосування науково-методичного підходу оцінки конкурентоспроможного потенціалу, що в кінцевому рахунку дає можливість отримати достовірний результат та прийняти зважені рішення щодо управління підприємством. Практична значущість полягає у можливості застосування розроблених та наданих пропозицій щодо інструментарію оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємствами різних галузей економіки з метою підвищення ефективності їхнього господарювання. Отримані висновки та результати дослідження, а також надані методичні рекомендації сприятимуть ефективному функціонуванню промислових підприємств. 
Ключові слова:Конкурентоспроможний потенціал, Конкурентоспроможність, Методи, Оцінювання, Ринковий потенціал, Кадровий потенціал, Фінансовий потенціал, Інноваційно-інвестиційний потенціал, Виробничий потенціал, Комплексний підхід
Файл статті:EV20241_107-115.pdf
Література:
  • 1. Ansoff, H. Igor, McDonnell, Edward J. (1988). The New Corporate Strategy. Wiley. 258 p.
  • 2. Porter, M.E. (1987). From Competitive Advantage to Corporate Strategy. Harvard Business Review, May/June 1987. P. 43-59.
  • 3. Kotler, Ph. (1965). Competitive Strategies for New Product Marketing over the Life Cycle. Management Science. 1965. Vol. 12. № 4. Series B. P. B104-B119. https://doi.org/10.1287/mnsc.12.4.b104
  • 4. Krasnokutska, N.V. Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka. Kyiv, 2005.
  • 5. Prokhorova, V.V., & Chobitok, V.I. (2012). Up-ravlinnia potentsialom konkurentospromozhnosti pidpryiemstv na zasadakh kontrolinhu. Kharkiv: NTMT.
  • 6. Fedonin, O.S., Riepina, I.M., & Oleksiuk, O.I. (2004). Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka. Kyiv: KNEU.
  • 7. Savchenko, M.V. (2004). Upravlinnia ekonomichnym potentsialom promyslovykh pidpryyemstv. Candidate’s thesis. Kharkiv.
  • 8. Isaeva, N.S., & Valeeva, Yu.S. (2006). Metodologiya otsenki konkurentosposobnogo potentsiala promyshlennogo predpriyatiya. Ekonomicheskiy analiz, 21(78), 59-65.
  • 9. Halkevych, M.V. (2017). Teoretyko- metodychne obhruntuvannia strukturyzatsii potentsialu konkurentospromozhnosti pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika, (8). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5720
  • 10. Dobykina, O.K., Ryzhykov, V.S., & Kasianiuk, S.V. «et al.» (2007). Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
  • 11. Tarnavska, N.P. (2009). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu subiektiv hospodariuvannia na zasadakh innovatsiinoho rozvytku. Doctor’s thesis. Ternopil: Ternopilskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike