Основні рецензенти

Білоцерківець Володимир Вікторович - Український державний університет науки та технологій

Герасименко Анжеліка Григорівна - Київський національний торговельно-економічний університет

Завгородня Олена Олександрівна - Український державний університет науки та технологій

Литвиненко Наталія Іванівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Тарасевич Віктор Миколайович - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Ганна Миколаївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Ходжаян Аліна Олександрівна - Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка

Прушківський Володимир Генадійович - Національний університет «Запорізька політехніка»

Задоя Анатолій Олександрович - Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля

Прушківська Емілія Василівна - Національний університет «Запорізька політехніка»

Мушникова Світлана Анатоліївна - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Юрій Іванович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Смєсова Вікторія Леонідівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Безугла Людмила Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Амоша Олександр Іванович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Булєєв Іван Петрович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Залознова Юлія Станіславівна - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Ареф’єва Олена Володимирівна - Національний авіаційний університет

Прохорова Вікторія Володимирівна - Українська інженерно-педагогічна академія

Вагонова Олександра Григорівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Єрмошкіна Олена Вячеславівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Макурін Андрій Андрійович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Пашкевич Марина Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Усатенко Ольга Володимирівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Лазебник Лариса Леонідівна - Університет державної фіскальної служби України

Чуріканова Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бардась Артем Володимирович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бойченко Микола Вікторович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Іванова Марина Іллівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Трифонова Олена Василівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Швець Василь Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Красовська Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Касян Сергій Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Метеленко Наталія Георгіївна - Запорізька державна інженерна академія

Петруня Юрій Євгенович - Університет митної справи та фінансів


ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2025 №1 (89)
Рубрика:Індустрія гостинності, готельно-ресторанна справа
УДК:339.9
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/89.129
Мова статті:Українська
Сторінки:129-136
Заголовок:Стратегії розвитку франчайзингової моделі в готельній індустрії: досвід Китаю
Автор:Українець Л. А., Львівський національний університет імені Івана Франка
Анотація:Методологія дослідження. У статті здійснено комплексний аналіз бізнес-моделі франчайзингу компанії InterContinental Hotels Group (IHG) та її впровадження в готельній індустрії Китаю. Для оцінки ефективності цієї моделі використано SWOT-аналіз, що дозволяє ідентифікувати сильні та слабкі сторони компанії, а також можливості та загрози подальшого розвитку. У дослідженні враховано макроекономічні фактори, конкурентне середовище, особливості франчайзингових стратегій та роль державного регулювання. Результати. Аналіз показав, що використання франчайзингової моделі управління забезпечує IHG низку стратегічних переваг, зокрема розширення впізнаваності бренду, збільшення ринкової частки, диверсифікацію джерел доходу та оптимізацію використання ресурсів. Водночас визначено ключові ризики, пов’язані з високими витратами на франшизу, жорсткими операційними стандартами та необхідністю швидкої адаптації до змін у ринковому середовищі. У статті також розглянуто роль державної політики у регулюванні готельного франчайзингу та її вплив на ефективність франчайзингових стратегій IHG у Китаї. Новизна. Дослідження підкреслює унікальність адаптації франчайзингової моделі в умовах китайського ринку, що відзначається специфічними економічними, культурними та регуляторними особливостями. Визначено механізми, які дозволяють міжнародним готельним мережам ефективно інтегруватися в нові ринкові середовища, адаптуючи свою брендову стратегію та операційні підходи. Практична значущість. Отримані висновки мають прикладне значення як для міжнародних готельних брендів, що прагнуть оптимізувати франчайзингові операції, так і для національних компаній, які розглядають можливість впровадження цієї моделі в Україні. Дослідження дозволяє оцінити перспективи розвитку франчайзингового бізнесу, визначити оптимальні стратегії масштабування та сформувати рекомендації щодо державного регулювання у сфері готельного бізнесу. Окрему увагу приділено питанням економічної стійкості, екологічної відповідальності та стратегічного партнерства з місцевими органами влади для розвитку туристичної інфраструктури. 
Ключові слова:Франчайзинг, Система франчайзингу, Інтеграційні процеси, Франчайзингові мережі, Організаційно-економічний механізм, Інституціональний аспект
Файл статті:EV20251_129-136.pdf
Література:
  • 1. Cheng, X. (2005). Explore the franchise hotel model with Chinese characteristics. Modernization of shopping malls (9S), (1), 156-158
  • 2. Reynolds, J. (2018). The ‘states’ of franchising. Franchising World, (4), 42‐43.
  • 3. FA 2025 Economic Outlook: Franchising Outpaces U.S. Economy (2025). Retrieved from https://www.franchise.org/2025/02/ifa-2025-economic-outlook-franchising-outpaces-u-s-economy/
  • 4. Analityka rynku franchaizynhu v Ukraini (2024). Retrieved from https://franchisegroup.com.ua/news/analityka-rynku-franchajzyngu-v-ukrayini/
  • 5. Li, C. (2017). Intercontinental Hotels under the Background of Hotel Conglomeration Analysis of the Group's Expansion in Chengdu. Hebei Tourism Industry Journal of Vocational College, (01), 38-43
  • 6. Chen, Y. (2020). Analysis of InterContinental Hotel Group’s Marketing Strategy. Tourism Industry Economics, 3(3), 57-59.
  • 7. Intercontinental Hotels Group Free Cash Flow 2010-2024 - Retrieved from https://www.macrotrends.net/stocks/charts/IHG/intercontinental-hotels-group/free-cash-flow
  • 8. Dyson, R.G. (2004). Strategic development and SWOT analysis. European Journal of Operational Research, 152(3), 631-640. https://doi.org/10.1016/s0377-2217(03)00062-6
  • 9. Forward, J. & Fulop, C. (1996). Large established firms’ entry into franchising: an exploratory investigation of strategic and operational issues. International Review of Retail, Distribution & Consumer Research, (1), 34-52 https://doi.org/10.1080/09593969600000002
  • 10. Gillis, W., & Castrogiovanni, G.J. (2012). The franchising business model: an entrepreneurial growth alternative. International Entrepreneurship and Management Journal, 8(1), 75-98. https://doi.org/10.1007/s11365-010-0158-8
  • 11. Xiao, J. (2017). The Brand Management Characteristics of Intercontinental Hotel Group and Its Enlightenment for China’s Hotel Industry. Business Manager, (09), 159-160.
  • 12. He, Y. (2015). Analysis of Hotel Marketing Strategies under the New Normal. Hotel Management Research, (6), 90-91.

Адреса редакції:

Кафедра міжнародних відносин і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
Air Force 1

Головний редактор журналу

Макурін А.А., доктор економічних наук, професор кафедри міжнародних відносин і аудиту НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Члени редакційної колегії:

Бардась А.В., д. е. н.; Безугла Л.С., д. е. н.; Бєлобородова М.В., к. е. н.; Бондаренко Л.А., к.е.н.; Бойченко М.В., д. е. н.; Булєєв І.П., д. е. н.; Герасименко А.Г., д. е. н.; Герасименко Т.В., к. геол. н.; Григоренко І.В., к. е. н., Добрянська Н.А., д. е. н.; Єрмошкіна О.В., д. е. н.; Залознова Ю.С., член-кореспондент НАН України, д. е. н.; Іванова М.І., д. е. н.; Касян С.Я., к. е. н.; Корнєєв В.В., д. е. н.; Красовська О.Ю., д. е. н.; Литвиненко Н.І., д. е. н.; Павлова В.А., д. е. н.; Пашкевич М.С., д. е. н.; Пилипенко Г.М., д. е. н.; Пилипенко Ю.І., д. е. н.; Прушківська Е.В., д. е. н.; Славкова А. А., к. е. н.; Смєсова В.Л., д. е. н.; Терещенко Е.Ю., к. т. н.; Трифонова О.В., д. е. н.; Усатенко О.В., д. е. н.; Шинкаренко Н.В., к. е. н; Чуріканова О.В., д. е. н.; Якименко-Терещенко Н.В., д. е. н.


Закордонні члени редакційної колегії:

Даріюш С. (Університет AGH, м. Краків, Польща), Кошебаєва Г.К. (Карагандинський державний університет, м. Караганда, Казахстан), Росак-Широцка Й. (Ченстоховський технологічний університет, м. Ченстохова, Польща), Січінава А. (Грузинський технічний університет, м. Тбілісі, Грузія), Тарас В. (Університет Північної Кароліни, м. Грінсборо, США, Юревічейне Д. (Вільнюський технічний університет Гедімінаса, м .Вільнюс, Литва).


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Літвінов Ю.І.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple