ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №4 (68)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.334.7
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/68.131
Мова статті:Українська
Сторінки:131-137
Заголовок:Науково-теоретичні аспекти формування процесу ефективного управління економічною поведінкою підприємств
Автор:Проценко В. М., Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»
Анотація:Однією з головних причин нездатності вітчизняних підприємств до виходу з кризи є їх недостатня спроможність до модернізації виробництва і збільшення випуску конкурентоспроможної продукції. Для усунення цих проблем необхідно формувати на підприємстві певну стратегію і тактику економічної поведінки. Автором визначено, що ринкова економіка передбачає формування механізмів ефективного управління економічною поведінкою підприємств, при якому вони досягають позитивних фінансових результатів, зміцнюють свої конкурентоспроможні позиції, орієнтуються на ініціативність та інноваційність, швидко й гнучко реагують на ринкові зміни. Визначено, що формування дифузій принципів економічної поведінки, абсолютизація ролі грошей у позаекономічних аспектах діяльності відіграє велику роль в умовах переходу суспільства до нового типу економіки. Вирішивши проблему вибору, підприємство повинно здійснити диференційований підхід в пошуку своєї економічної поведінки на ринку шляхом постійного відстеження динаміки ринкових чинників, які визначають ефективність підприємства: податки, ціни, кредитні ставки, курси валют і акцій, економічна інформація, яка останнім часом набуває статус незамінного ресурсу дослідження в області маркетингу, менеджменту тощо. На основі проведеного дослідження запропоновано науково-теоретичне обґрунтування формування процесу ефективного управління економічною поведінкою підприємств в сучасних умовах господарювання. Важливе місце при формуванні стратегії підприємства відводиться механізму процесу ефективного управління його економічною поведінкою, з урахуванням використання незначної і неправдивої інформації нарівні з корисною і достовірною, що може збільшити ймовірність припущення стратегічних помилок, які можуть призвести до його банкрутства. Визначено, що система прийняття стратегічних рішень може розглядатися як сукупність таких складових, як: організаційний механізм прийняття рішень, який визначає порядок ініціювання, підготовки, обговорення і прийняття власне рішення; система інтересів осіб, зацікавлених в діяльності підприємства і врахування цих інтересів щодо прийняття ефективних управлінських рішень. 
Ключові слова:Підприємства, Економічна поведінка підприємств, Стратегічне, тактичне та оперативне управління, Ефективні управлінські рішення
Файл статті:EV20194_131-137.pdf
Література:
  • 1. Hanziienko, N.I. (2014). Ekonomichna povedinka molokopererobnykh pidpryiemstv. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia: Vinnytskyi natsionalnyi ahrarnyi universytet.
  • 2. Kaplenko, H.V. (2005). Formuvannia ekonomichnoi povedinky pidpryiemstv: Extended ab- stract of candidate’s thesis. Lviv: NAN Ukrainy; Instytut rehionalnykh doslidzhen.
  • 3. Karachyna, N.P. (2012). Ekonomichna povedinka mashynobudivnykh pidpryiemstv: Extended abstract of Doctor’s thesis. Lviv: Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika».
  • 4. Kondratieva, T.V. (2010). Adaptyvnist ekonomichnoi povedinky firmy: instytutsiinyi pidkhid: Extended abstract of candidate’s thesis. Donetsk: Donetskyi natsionalnyi universytet.
  • 5. Lozovyk, Yu.M. (2008). Stratehichna povedinka pidpryiemstva na olihopolistychnomu rynku (na prykladi ukrainskykh pidpryiemstv vyrobnykiv mineralnykh dobryv): Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet imeni Vadyma Hetmana.
  • 6. Prokhorova, V.V., Protsenko, V.M., & Chobitok, V.I. (2015). Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstv na zasadakh innovatsiino- spriamovanoho investuvannia. Kharkiv: UIPA.
  • 7. Porter, M. (2011). Konkurentnaia strategiya: metodika analiza otrasley i konkurentov. (I. Mynervyn, Trans). Moskva: Alpyna Pablysher.
  • 8. Tsapenko, V.Iu. (2014). Ekonomichna povedinka pidpryiemstv yak osnova dlia pryiniattia upravlinskykh rishen. Biznes Inform, (11), 313-317.
  • 9. Fatkhutdynov, R.A. (2003). Innovatsyonnyi menedzhment. Sankt-Peterburg: Pyter.