ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №4 (68)
Рубрика:Менеджмент
УДК:331.005:658
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/68.177
Мова статті:Українська
Сторінки:177-184
Заголовок:Концепція впровадження менторингу в систему управління розвитком персоналу підприємств залізничного транспорту
Автор:Обруч Г. В., Український державний університет залізничного транспорту
Анотація:У статті визначено, що цифровізація обумовила суттєві трансформації сфери управління персоналом, які супроводжуються зміною підходів та інструментів розвитку й адаптації персоналу. Встановлено, що підприємства залізничного транспорту наразі переживають період кадрової кризи, зумовленої низьким рівнем соціального забезпечення та поганими умовами праці, формальним характером системи підготовки та непрозорістю процесу ротації кадрів. На цій основі обґрунтовано доцільність зміни підходу до управління розвитком персоналу шляхом впровадження такого сучасного інструменту навчання, адаптації та підтримки працівників, як менторинг. Проаналізовано підходи до визначення змісту та класифікації видів менторингу, що дозволило сформувати авторське бачення цього терміну як прогресивного інструменту розвитку працівника, що передбачає оволодіння ним комплексними професійними компетенціями, а також забезпечення його особистого зростання за рахунок консультування, забезпечення емоційної підтримки та морально-ціннісного виховання. Розширено класифікацію видів менторингу на підприємствах залізничного транспорту в контексті формування інтелектуального базису забезпечення їх цифрової трансформації шляхом доповнення такими ознаками: 1) періодичність реалізації: одноразовий, ситуативний, системний; 2) сфера реалізації: управлінський, виробничий, освітній; 3) механізм залучення: зовнішній, внутрішній; 4) ієрархічний рівень формування інструментів: корпоративний (АТ «Укрзалізниця»), тактичний (регіональні філії АТ «Укрзалізниця», філії), оперативний (виробничі підрозділи регіональних філій АТ «Укрзалізниця», робочі місця); 5) результат реалізації: прогресивний, регресивний; 6) форма реалізації: очний, дистанційний. Сформовано концепцію впровадження менторингу в систему управління розвитком персоналу підприємств залізничного транспорту, яка встановлює етапність впровадження менторингу на підприємствах залізничної галузі, а також визначає елементи, технології, методи та результати його реалізації в контексті формування якісного інтелектуально-кадрового потенціалу для забезпечення цифрових трансформацій на підприємствах галузі. 
Ключові слова:Менторинг, Класифікація видів менторингу, Концепція, Підприємства залізничного транспорту, Управління персоналом, Адаптація, Цифрові компетенції, Наставництво, Консультування, Емоційна підтримка та морально-ціннісне виховання, Технології, Методи
Файл статті:EV20194_177-184.pdf
Література:
  • 1. Dykan, V.L., & Zayets, H.P (2018). Zabezpechennya efektyvnosti menedzhmentu promyslovykh pidpryyemstv na zasadakh upravlinnya vytratamy na personal. Visnyk economiky transportu i promyslovosti, (62), 297-305.
  • 2. Kalinichenko, L.L. (2012). Metodolohichnyy pidkhid do upravlinnya personalom pidpryyemstv zaliznychnoho transportu v umovakh reformuvannya haluzi. Kharkiv: UkrDAZT.
  • 3. Korin, M.V., Kondratyuk, M.V., & Farafonova, O.V. (2019). Formuvannya systemy kadrovoho zabezpechennya rozvytku infrastruktury zaliznychnoho transportu v transkordonnykh rehionakh. Visnyk economiky transportu i promyslovosti, (66), 29-37.
  • 4. Ovchynnikova, V.O., Ostroverkh, H.Ye., & Pasich, Ya.V. (2017). Formuvannya kadrovoyi stratehiyi vitchyznyanykh pidpryyemstv avtotransportu. Visnyk economiky transportu i promyslovosti, (60), 178-185.
  • 5. Tokmakova, I.V., & Kuzub, A.V. (2016). Stratehichne upravlinnya personalom na pidpryyemstvakh zaliznychnoho transport. Visnyk economiky transportu i promyslovosti , (53), 110-114.
  • 6. Ivanova, O.E., & Ryabchuk, P.G. (2018). Metodologiya upravleniya chelovecheskimi resursami. Chelyabinsk: Izdatelstvo Yuzhno-Uralskogo gosudar- stvennogo gumanitarno-pedagogicheskogo universiteta.
  • 7. Sundukova, T.O., & Vanykina, G.V. (2016). Mentoring, edvayzing i konsultirovaniye kak innovatsionnyye obrazovatelnyye tekhnologii. Innovatsii v obrazovatelnom prostranstve: opyt, problemy, perspektivy.
  • 8. Pritsker, A.I. Putishestviye v mentoring. Re- trieved from https://ridero.ru/books/puteshestvie_v_mentoring/freeTe xt.
  • 9. Vishnyakova, S.M. (1999). Professionalnoye obrazovaniye: Slovar. Klyuchevyye ponyatiya, terminy, aktualnaya leksika. Moskva: NMTS SPO.
  • 10. Pashkovska, T. Mentoring & soaching: meta, perevahy, rezultaty. Retrieved from http://yur-gazeta.com/publications/actual/mentoring--soaching-meta-perevagi-rezultati.htm.
  • 11. Saginov, K.M. (2016). Mentoring v professionalnom razvitii pedagogov: teoriya i praktika. Astana: AOO «Nazarbayev Intellektualnyye shkoly» Tsentr pedagogicheskogo masterstva.
  • 12. Frolova, S.V., Bazarnova, N.D., & Goryacheva, N.A. (2017). Korporativnyy mentoring kak instrument professionalnogo rosta molodogo spetsialista. Gosudarstvennyy sovetnik, (4), 45-49.
  • 13. Yanshyna, T. (2013). Pidkhody do navchennya obdarovanykh ditey. Navchannya i vykhovannya obdarovanoyi dytyny, Issue 1, 322-329.