ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №4 (76)
Рубрика:Фінанси
УДК:338:005.94+658.014
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/76.114
Мова статті:Українська
Сторінки:114-125
Заголовок:Моделювання профілю еластичності нематеріальних активів як інструмент фінансового бенчмаркінгу
Автори:Козенкова В. Д., Дніпровський державний аграрно-економічний університет,
Козенкова Н. П., Український державний університет науки і технологій
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: аналізу і синтезу – при висвітленні сутності бенчмаркінгу та візуалізації інформації; порівняння – для визначення переваг та недоліків видів бенчмаркінгу та візуалізації інформації; методи теорії еластичності – для формування методичних засад визначення впливу окремих пакетів нематеріальних активів (НМА) на вартість підприємств, визначення комплементарності та субститутності пакетів; методи економіко-математичного моделювання – для визначення еластичності впливу НМА на вартість підприємств; методи графічного аналізу – для візуалізації розрахункового матеріалу; абстрактно-логічного аналізу – для узагальнення та формулювання висновків. Результати. Розглянуто підходи до визначення бенчмаркінгу як інструменту вдосконалення діяльності підприємств, види бенчмаркінгу та сфери їх застосування в діяльності під- приємств. Зазначена необхідність застосування фінансового бенчмаркінгу у системі фінансового управління підприємствами. Розглянуто основні показники оцінки діяльності підприємств та їх структурних підрозділів, визначено їх основні недоліки та показана необхідність використання вартісних показників як основи розвитку підприємств у довгостроковій перспективі. Розглянуто роль НМА у підвищенні ефективності діяльності сучасних підприємств та зростання їх вартості, представлено підхід до виділення у складі НМА певних пакетів. Показана можливість моделювання еластичності впливу НМА по їх видах на вартість підприємства. Обґрунтовано необхідність використання коефіцієнтів Тобіна для визначення тенденцій зміни функції попиту на бізнес підприємства, оцінки пакетів НМА для формування системи моніторингу їх вертикальної, горизонтальної та перехресної еластичності впливу на вартість підприємства. Показана сутність системи моніторингу еластичності впливу НМА на вартість підприємства та визначено її завдання на мікрорівні. Визначено можливості використання механізмів візуалізації інформації у системі фінансового бенчмаркінгу. Новизна. Розроблено концептуальні положення та відповідний економіко-математичний інструментарій методів оцінювання та моніторингу еластичності впливу НМА на вартість підприємства. Запропоновано визначення профілю підприємства за показниками еластичності, яке дає можливість візуалізації інформації щодо рівню еластичності НМА та їх пакетів і обґрунтування пріоритетів розвитку НМА з метою підвищення ефективності діяльності підприємства Практична значущість. Запропонована підхід побудови профілю підприємства за показниками еластичності НМА, який дає можливість візуалізації інформації про рівень еластичності та дає можливість сформувати напрями розвитку підтримки окремих пакетів. 
Ключові слова:Бенчмаркінг, Вартість, Візуалізація, Еластичнsсть, Моделювання, Нематеріальні активи, Профіль еластичності, Фінансовий бенчмаркінг
Файл статті:EV20214_114-125.pdf
Література:
  • 1. Deming, W.E. (2000). The New Economics: For Industry, Government, Education. Boston: MIT Press.
  • 2. Crosby, Ph. (1979). Quality is Free. New York: McGraw-Hill.
  • 3. Ishikawa, K., & Lu, D.J. (1985). What is total quality control? The Japanese way. New Jersey: Prentice- Hall, Englewood Cliffs.
  • 4. Shewhart, W.A. (1931). Economic control of quality of manufactured product. New York: D. Van Nostrand Company.
  • 5. Andersen B., & Pettersen P. -G. (1996). The Benchmarking Handbook: Step-by-Step Instructions. London, England: Chapman & Hall.
  • 6. Watson, G.H. (1993). Strategic Benchmarking: How to Rate your Company’s Performance against the World’s Best. New Jersey: John Wiley.
  • 7. Camp, R.C. (1989). Benchmarking: The Search for Industry Best Practices that Lead to Superior Performance. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press.
  • 8. Coer News (2002). The free Newsletter, Issue No.2. Massey University, New Zealand.
  • 9. Harrington, H.J., & Harrington, J.S. (1996). High Performance Benchmarking: 20 Steps to Success. New York: McGraw Hill.
  • 10. APQC's Benchmarking Methodology. (2020). Retrieved from https://www.apqc.org/resource- library/resourcelisting/apqcs-benchmarking-methodology
  • 11. Anand, G., & Rambabu, K. (2008). Benchmarking the benchmarking models, Benchmarking: An International Journal, 15, 3, 257-291. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1108/14635770810876593.
  • 12. Išoraite, M. (2004). Benchmarking methodology in a transport sector. Transport 19(6), 269-275 https://doi.org/10.1080/16484142.2004.963798625.
  • 13. Luu, V.T., Soo, Y.K., & Tuan, A.H. (2008). Improving Project Management Performance of Large Contractors Using Benchmarking Approach. International Journal of Project Management, 26, 758-769. Retrieved from https://www.academia.edu/8072211/Improving_project_ management_performance_of_large_contractors_using_ benchmarking_approach doi:10.1016/j.ijproman.2007.10.002
  • 14. Kozak, M., & Rimmington, М. (1998). Benchmarking: Destination Attractiveness and Small Hospitality Business Performance. International Journal of Contemporary Hospitality Management 10/5 [1998] 184-188. Retrieved from http://195.130.87.21:8080/dspace/bitstream/123456789/316/1/Benchmarking%20destination%20attractiveness%20and%20small%20hospitality%20business%20performance.pdf
  • 15. Van Horne, J.C., & Wachowicz, J.M. (2008).. Fundamentals of financial management. Harlow: Prentice-Hall, Inc.
  • 16. Brophy, D.J., & Shulman, J.M. (1992). A Finance Perspective on Entrepreneurship Research. Entrepreneurship Theory and Practice, 16(3), 61-72. Retrieved from https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/104225879201600304
  • 17. Tobin, J. (1969). A General Equilibrium Approach To Monetary Theory. Journal of Money, Credit and Banking.. 1, 15-29. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/1991374, https://doi.org/10.2307/1991374
  • 18. Zadeh, L.A., Fu, K.S., Tanaka, K., & Shimura, M. eds. (1975). Fuzzy Sets and Their Applications to Cognhive and Decision Processes. New York: Academic Press.
  • 19. Oxford Dictionaries, n.d. visualization - definition of visualization in English Oxford Dictionaries. Oxf. Dictionaries Engl. Retrieved from https://en.oxforddictionaries.com/definition/visualization.
  • 20, Tory, M., & Moller, T. (2004). Human factors in visualization research. IEEE Trans. Vis. Comput. Graph.,10. 72-84. Retrieved from https://eprints.cs.univie.ac.at/5024/1/2004_-_human_ factors_in_vis_research.pdf
  • 21. Shneiderman, B. (1996). The eyes have it: A task by data type taxonomy for information visualizations eedings of the IEEE Symposium on Visual Languages, Boulder, 3-6 September 1996, 336-343. Retrieved from doi:10.1109/VL.1996.545307
  • 22. Myatt, G.J., & Johnson, W.P. (2009). Making Sense of Data II: A Practical Guide to Data Visualization, Advanced Data Mining Methods, and Applications, 1 edition. New Jersey: Wiley, Hoboken,..
  • 23. Yi, J.S., Kang, Y., Stasko, J.T., & Jacko, J.A. Understanding and Characterizing Insights: How Do People Gain Insights Using Information Visualization? // in: Proceedings of the 2008 Workshop on BEyond Time and Errors: Novel evaLuation Methods for Information Visualization, BELIV ’08. ACM, New York, NY, USA,
  • 4:1-4:6. Retrieved from https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/1377966.1377971
  • 24. Lohse, G.L. (1978). The role of working memory on graphical information processing. Behav. Inf. Technol., 16, 297-308. Retrieved from https://doi.org/10.1080/014492997119707