ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №1 (77)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:339.5.018
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/77.126
Мова статті:Українська
Сторінки:126-133
Заголовок:Наукові засади комерційної діяльності суб’єктів міжнародного бізнес-середовища
Автор:Переверзева С. О., Генеральний секретар Українського національного комітету Міжнародної торгової палати
Анотація:Методологія дослідження. Методологічними засадами дослідження є теорії міжнародної економіки та комерційних відносин. Результати дослідження ґрунтуються на загальнонаукових та спеціальних методах. Автором було використано методи порівняння, етимології та узагальнення для трактування поняття «комерційна діяльність». У дослідженні було застосовано методи системного аналізу для формалізації ролі комерційної діяльності у міжнародному бізнес-середовищі. Метод графічної візуалізації дозволив описати місце і роль комерційної діяльності у трансформації міжнародного економічного простору. Результати. В статті досліджено підходи до трактування поняття «комерційна діяльність». Узагальнено наукові підходи до визначення категорії «комерційна діяльність» і виокремлено підприємницький, результативний, процесно-ринковий та клієнтоорієнтований підходи. Підприємницький підхід визначає «комерційну діяльність» у міжнародному бізнес-середовищі через внутрішні процеси виробництва і реалізації продукції. Результативний підхід досліджує прибутковість та соціально-економічні наслідки комерційної діяльності. Процесноринковий підхід вивчає бізнес-процеси та поведінку суб’єктів на міжнародних ринках. Клієнтоорієнтований підхід базується на впливовості задоволеності споживачів на умови комерційної діяльності. У статті обґрунтовано авторське трактування поняття «комерційна діяльність у міжнародному бізнес-середовищі», формалізовано суб’єктів та об’єктів міжнародних ринків. Новизна. Визначено підходи до управління комерційною діяльністю. Обґрунтовано, що комерційна діяльність у міжнародному бізнес-середовищі – це процеси економічної активності суб’єктів міжнародних економічних відносин щодо реалізації їхніх цілей функціонування на ринках, забезпечення прибутковості й конкурентоспроможності бізнес-процесів, а також взаємовпливів між учасниками ринку, регуляторами міжнародної економічної системи. Практична значущість. Результати дослідження дозволили сформувати характеристики змін у комерційній діяльності міжнародного бізнес-середовища. 
Ключові слова:Міжнародна економіка, Міжнародний бізнес-простір, Комерційна діяльність, Суб’єкти міжнародної економіки, Міжнародний ринок, Міжнародна інтеграція
Файл статті:EV20221_126-133.pdf
Література:
  • 1. Apopiy, V.V. (2008) Komertsiyna diialnist. Kyiv: Znannia.
  • 2. Balabanova, L.V., Hermanchuk, A.M. (2004). Komertsiyna diialnist: marketynh i lohistyka. Kyiv: Profesional,
  • 3. Bahrova, I.V. (2004). Zovnishnioekonomichna diyalnist pidpryyemstv. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury.
  • 4. Dahno, I.I. (2013). Zovnishnioekonomichna diialnist. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury.
  • 5. Prychepa, I.V., Lesko, O.Y., & Horenko, R.V. (2022). Do pytannia komertsiynoi diialnosti: poniattia, faktory vplyvu, osoblyvosti upravlinnia za suchasnykh umov. Ekonomika ta suspilstvo, Issue 35. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-39
  • 6. Honskyi, M.D. (2011). Sutnist i zmist komertsiynoi diialnosti torhovelnoho pidpryiemstva. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, Issue 21.1, 177-182.
  • 7. Krysko, Z.H. (2013). Sutnist ta vydy komertsiynoyi diyalnosti pidpryyemstva. Ukrainska nauka: mynule, suchasne, maybutnie, Issue 18, 75-83.
  • 8. Cherep, A.V., & Ortyns'ka, O.L. (2008). Osnovni aspekty komertsiynoi diialnosti pidpryiemstv. Produktyvni syly i rehionalna ekonomika, Ch. 1, 198-203.
  • 9. Sabluk, O. (2018). Sut i pryntsypy komertsiynoho pidpryiemnytstva i komertsiynoi diialnosti. Naukovyj visnyk MNU imeni V.O. Sukhomlynskoho. Ekonomichni nauky, (1), 74-79.
  • 10. Bas, S.S. (2018). Upravlinnia mizhnarodnymy operatsiiamy pidpryiemstva i napriamy yikh optymizatsii. Infrastruktura rynku, Jssue 17, 105-110.
  • 11. Burakovskiy, V.P. (2012). Teoriia mizhnarodnoi torhivli. 2nd ed., rev. . Kyiv: Osnovy.
  • 12. Lukianenko, D.G., Poruchnyk A.M., Kolot A.M. (2014). Globalna ekonomika XXI stolittia: liudskyy vymir. Kyiv: KNEU.
  • 13. Kokorina, V.I. (2016). Imperatyvy rozvytku mizhnarodnoho biznesu v umovakh globalizatsii. Derzhava ta rehiony, (3), 67-73.
  • 14. Duhinets, G., & Nizheiko, K. (2021). International Strategic Alliances in the IT Industry. Knowledge-economy-society. Institute of Economics Polish Academy of Sciences.
  • 15. Duhinets, H.V. (2019). Instrumenty mizhnarodnoho marketynhu hlobalnykh lantsiuhiv vartosti. Ekonomichnyy prostir, Issue 149, 23-28. https://doi.org/10.32782/2224-6282/149-3
  • 16. Zhygalkevych, Zh., Zalizniuk, V., Smerichevskyi, S., Zabashtanska, T., Zatsarynin, S., & Tulchynskiy, R. (2022). Features and Tendencies of the Digital Marketing Use in the Activation of the International Business Activity. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 22(1), 77-84. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.1.12.
  • 17. Vovk, O., & Kaia, A. (2021). Security of economic systems in terms of sustainable development of the global information space. Publishing House «Baltija Publishing». 664-678.
  • 18. Arefieva, O. et al. (2019). Konkurentospromozhnist pidpryyemstv u mizhnarodnomu tsyfrovomu prostori. Kyyiv, NAU.
  • 19. Hospodarskyj kodeks Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text