Анотація: | Методологія дослідження. Методологічний базис дослідження склали наукові засади маркетингової парадигми та їх застосування у теорії інноваційного розвитку підприємств. Результати дослідження ґрунтуються на загальнонаукових та спеціальних методах. Зокрема, застосовано методи узагальнення та порівняння – для формалізації теоретичних положень щодо трактування сутності інноваційного потенціалу підприємств; методи аналізу й синтезу – для формалізації внутрішніх та зовнішніх факторів, що здійснюють вплив на системи маркетингового забезпеченні розвитку інноваційного потенціалу, методи графічного представлення і візуалізації результатів – для побудови просторової архітектоніки маркетингового забезпечення розвитку інноваційного потенціалу підприємства. Результати. В статті узагальнено наукові трактування сутності інноваційного потенціалу підприємства шляхом формалізації ресурсного, результативного, функціонального та комплексного підходів. Застосування функціонального підходу розкриває умови використання маркетингового інструментарію до управління розвитком інноваційного потенціалу. Інноваційній потенціал в контексті застосування маркетингової парадигми розглядається як сукупність ресурсів, інструментів і технологій, ринкових можливостей щодо здійснення ефективної інноваційної діяльності, забезпечення конкурентної позиції в інноваційному ринковому середовищі, реалізації інновацій за рахунок ринкових комунікацій та формування споживчих цінностей інновації. Проведено дослідження і структуризацію маркетингового інструментарію розвитку інноваційного потенціалу, що дозволило побудувати просторову архітектоніку факторного впливу внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства на формування, нарощування і реалізацію інноваційного потенціалу і його елементів. Структуризація інноваційного потенціалу за елементами дозволила визначити його типи та внутрішню спрямованість активізації на розвиток певних складових. Новизна. Узагальнено підходи до трактування інноваційного потенціалу та визначено специфіку застосування маркетингової парадигми. Сформовано просторову модель побудови архітектоніки системного аналізу факторного впливу маркетингового забезпечення на розвиток інноваційного потенціалу підприємства. Практична значущість. Проведене дослідження дозволило формалізувати напрями і цільові орієнтири застосування маркетингового забезпечення до побудови послідовності управління розвитком інноваційного потенціалу підприємства. |
Література: | - 1. Arefieva, O.V., & Pobereszna, Z.M. (2019). Stratehichne upravlinnia innovatsiynistiu biznes-protsesiv pidpryiemstva na konkurentnykh rynkakh. Biznes-Inform, (11), 108-116. doi.org/10.32983/2222-4459-2019-11-108-116
- 2. Vovk, O.M., & Dudik, A.O. (2020). Upravlinnia potentsialom rozvyttku pidpryiemstva: stratehichnyy pidkhid. Ekonomichnyy prostir, (162), 53-56. doi.org/10.32782/2224-6282/162-9
- 3. Haievska, L.M. (2017). Innovatsiynyy potentsial pidpryiestva ta yoho otsinka. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, Issue 15, 192-196.
- 4. Hryniov, A.V. (2003). Otsinka innovatsiynoho potentsialu pidpryiemstva. Problemy nauky, (12), 12-17.
- 5. Donchak, L.H., Dobizha, V.V., & Mazur, V.H. (2019). Innovatsiynyy rozvytok promyslovykh pidpryiemstv Vinnytskoi oblasti. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, (3), 82-86. DOI: 10.31891/2307-5740-2019-270-3-86-89
- 6. Fedulova, L.I. (2007). Innovatsiynyy potentsial pidpryiemstv yak faktor zabezpechennia rezultatyvnosti restrukturyzatsii. Naukovi pratsi MAUP, Issue 3, 48.
- 7. Shylova, O.Yu., & Chermoshentseva, Ye.S. (2012). Innovatsiynyy potentsial pidpryyemstva: sutnist i mekhanizm upravlinnia. Marketynh i menedzhment innovatsiy, (1), 220-227.
- 8. Volodin, S.A. (2017). Teoretychni zasady formuvannia i realizatsii innovatsiynoho potentsialu v rozvytku ekonomiky. Ekonomika APK, (5), 65-72.
- 9. Illiashenko, S.M., & Rud, M.P. (2019). Novitni vydy marketynhu v umovakh vyperedzhaiuchoho rozvytku: evoliutsiia, sutnist, umovy zastosuvannia. Naukovyy visnyk UzhNU, Ser. : Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, Issue 24, Ch. 2, 37-42.
- 10. Romanenko, Ye.O., & Chaplay, I.V. (2016). Systema marketynhovykh komunikatsiy v mekhanizmakh derzhavnoho upravlinnia. Aktualni problemy ekonomiky, (4), 69-78.
- 11. Smerichevskyy, S.F., Shevchenko, A.V., & Saveliev, M.S. (2020). Otsinka loialnosti spozhyvatchiv do torhovoi marky. Naukovyy pohliad: ekonomika ta upravlinnia, 1(67), 105-111. doi.org/10.32836/2521-666X/2020-67-17
- 12. Sokhatska, O., & Sidkharkh. (2019). Vplyv marketynhu sotsialnykh media na kupivelnu povedinku spohzyvacha: kontseptualni aspekty. Zhurnal yevropeyskoi ekonomiky, T. 18, 2(69), 228-241.
|