ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №1 (77)
Рубрика:Маркетинг
УДК:339.133.017
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/77.155
Мова статті:Українська
Сторінки:155-163
Заголовок:Моделювання поведінки споживачів на ринку медичної продукції
Автор:Зацаринін С. А., Національний авіаційний університет
Анотація:Методологія дослідження. Формування теоретико-методологічних засад моделювання поведінки споживачів на ринку медичної продукції за авторським методом базується на застосування прогностичного інструментарію, створення складних агентських моделей поведінки споживача. Результати. У роботі представлена класифікація типів купівельної поведінки сегменту експертів галузі, який включає сім класів, з кожним з яких компанія-виробник повинна встановити окрему комунікацію. Кожен представлений клас характеризується відповідними параметрами поведінки: швидкістю прийняття рішення про купівлю, можливістю повторної купівлі, авторитетністю у власних очах інших груп споживачів. Класифікація типів купівельної поведінки фізичних осіб проведена за такими параметрами як інтенсивність споживання, рівень освіти та рівень доходу, що дозволило сформувати дев’ять класів споживачів. Новизна. У процесі дослідження обґрунтовано новий методичний підхід до аналізу споживачів, що розкриває етапи формування та розширення цільових сегментів з урахуванням специфіки ринку продукції, що дозволяє диференціювати або концентрувати маркетингові зусилля під час виведення нового товару на ринок. Це пов’язано з тим, що існують важливі відмінності у купівельній поведінці споживачів (фізичних осіб) та організацій. Практична значущість. Запропонований підхід дозволяє враховувати неоднорідність ринку за критеріями новаторства по відношенню до нового товару та впливовості у міжособистісних комунікаціях при формуванні поінформованості споживачів під час виведення нових товарів в онлайн-середовищ 
Ключові слова:Споживач, Купівельна поведінка, Моделювання, Сегментування ринку, Медична продукція
Файл статті:EV20221_155-163.pdf
Література:
  • 1. Kardes, F.R., Posavac, S.S., Cronley, M.L., & Herr Paul, M. (2018). Consumer Inference. Handbook of Consumer Psychology. New York: LEA/Psychology Press, pp. 165-191
  • 2. Malhorta, N.K. (2009). Marketing Research: An Applied Orientation (All Inclusive). Pearson, 897 p.
  • 3. Solomon, M.R., Bamossy, G., Askegaard, S., & Hogg, M.K. (2010). Consumer behavior. New York: Fi- nancial Times Press, 701 p. Retrieved from: https://books.mec.biz/tmp/books/NXHQRTHBQ2L87NI U6YVN.pdf
  • 4. Popova, L.O., & Mityayeva, T.L. (2008). Povedinka spozhyvachiv. Kharkiv: Kharkivskyy derzhavnyy universytet kharchuvannia ta torhivli.
  • 5. Kovshova, I.O. (2016). Zastosuvannia multyatrybutyvnoyi modeli u marketynhovomu menedzhmenti promyslovykh pidpryyemstv. Ekonomika, menedzhment, biznes, (2), 84-90.
  • 6. Cynthia, M. (2020). Consumer Behavior Research Methods. The Houston Chronicle. 2020. Retrieved from https://smallbusiness.chron.com/consumer-behavior-research-methods-70706.html
  • 7. Krykavskyy, Ye.V., Kosar, N.S., Mnykh, O.B., & Soroka, O.A. (2004). Marketynhovi doslidzhennia. Lviv: Vydavnytstvo NU «Lvivska politekhnika», «Intelekt-Zakhid».
  • 8. Schiffman, L.G., & Kanuk, L.L. (1991). Con- sumer Behavior. Prentice Hall, Englewood Cliiffts. 680 p.
  • 9. Moven, J.C. (1995). Consumer Behavior. Mac- millan Publishing Co, 862 p.
  • 10. Larina, Ya.S., & Riabchyk, A.V. (2014). Povedinka spozhyvacha. Kyiv: VTS «Akademiya».
  • 11. Chivu R. -G., Popa I. -C., Mociu A., Savin P. -S., Popa, R. -I., & Orzan, A. -O. (2021). Sustainable Transformation of Consumer Behavior - Vector Modeling in Determining the Decision to Choose a Medical Service in the Context of COVID-19. Sustainability, 13, 13025. Re- trieved from https://doi.org/10.3390/su132313025
  • 12. Sobhanifard, Y., & Hashemi Apourvari S.M.S. (2022). Environmental sustainable development through modeling and ranking of influential factors of reference groups on consumer behavior of green products: The case of Iran. Sustainable Development, Retrieved from https://doi.org/10.1002/sd.2317
  • 13. Wan Mengting. (2019). Modeling the Dynam- ics of Consumer Behavior from Massive Interaction Data. University of California, San Diego ProQuest Disserta- tions Publishing. Retrieved from https://escholar-ship.org/content/qt2gb469mq/qt2gb469mq_no-Splash_559c94c15c6fe90d96d72f64c612c1b1.pdf?t=q3u5gx.