ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №2 (78)
Рубрика:Підприємництво та економіка підприємства
УДК:339
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/78.092
Мова статті:Українська
Сторінки:92-103
Заголовок:Роздрібна торгівля в умовах цифровізації суспільства
Автори:Андріїшина О. О., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Шаповал В. А., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Дослідження реалізовано із застосуванням методів: абстракції – для визначення сутності трансформації процесу роздрібної торгівлі та її вдосконалення в умовах цифровізації суспільства; узагальнення та систематизації – для визначення типових рішень цифровізації процесу торгівлі та оцінки якості обслуговування покупців; аналізу та синтезу – при дослідженні результативності діяльності суб’єктів роздрібної торгівлі, зокрема, рівня використання інформаційних технологій. Результати. Визначено вплив цифровізації суспільства на процес роздрібної торгівлі, зокрема на його розвиток шляхом надання споживачу супутніх сервісів. Проаналізовані результати діяльності суб’єктів торгівлі, встановлено їхній інтерес до використання інформаційно-комунікаційних технологій. Узагальнені переваги та ризики ведення бізнесу в сфері роздрібної торгівлі в контексті кардинальних суспільних змін внаслідок цифровізації. Проаналізовані рішення малих та великих продуктових мереж з цифровізації бізнесу в аспектах взаємодії з покупцями. Визначені недоліки обслуговування клієнтів, які не вирішуються цифровізацією бізнесу або є її наслідком. Розроблено пропозиції стосовно оновлення бізнес-моделі суб’єкта роздрібної торгівлі в напрямку кадрового забезпечення рішень з цифровізації. Новизна. Узагальнено типові рішення з цифровізації бізнесу суб’єктів торгівлі, що дозволяють залучати та утримувати споживачів. Набув подальшого розвитку методичний підхід до цифровізації бізнесу суб’єкту роздрібної торгівлі, що полягає в системному оновленні його бізнес-моделі з акцентом на упередження негативного впливу «людського чинника» на цінність пропозиції для споживачів. Практична значущість. Результати дослідження дозволять суб’єктам роздрібної торгівлі системно адаптувати бізнес до умов цифровізації суспільства з огляду на чинники ризику. 
Ключові слова:Роздрібна торгівля, Торговельні послуги, Цифровізація, Цифровізація бізнесу, Інформаційно-комунікаційні технології, Якість обслуговування, Цінність пропозиції
Файл статті:EV20222_092-103.pdf
Література:
  • 1. Buhrimenko, R.M. (2020). Kontseptsiia infrastrukturnoho marketynhu rozvytku rozdribnoi torhivli. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, Issue 2, 160-165. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/cxeebu_2020_2_25 doi.org/10.32782/easterneurope.25-23
  • 2. Proskurnina, N.V. (2020). Transformatsiia biznes-modelei pidpryiemstv rozdribnoi torhivli v umovakh tsyfrovizatsii. Biznes-Inform, (10), 384-391. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2020_10_49 doi.org/10.32983/2222-4459-2020-10-384-391
  • 3. Pyrih, S.O., Ishchuk, L.I., & Nikolaieva A.M. (2019). Analiz suchasnoho stanu rozvytku rozdribnoi torhivli Ukrainy. Ekonomichni nauky. Ceriia : Oblik i finansy, 2019, Issue 16, 95-104. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecnof_2019_16_12 doi.org/10.36910/6775-2707-8701-2019-16/61-10 4. Scott, Julian The Digitalization of Society (January 3, 2021). New Acropolis. Retrieved from https://library.acropolis.org/the-digitalization-of-society/
  • 5. Markevych, K. Tsyfrovizatsiia: perevahy ta shliakhy podolannia vyklykiv (06.09.2021). Rozumkov Tsentr. Retrieved from https://razumkov.org.ua/statti/tsyfrovizatsiia-perevagy-ta-shliakhy-podolannia-vyklykiv