ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №3 (79)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:339.137.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/79.023
Мова статті:Українська
Сторінки:23-32
Заголовок:Конкурентна боротьба ТНК на світовому ринку легкових автомобілів: сучасний стан та тенденції розвитку
Автори:Лазнева І. О., Національний університет «Запорізька політехніка»,
Васильченко К. І., Національний університет «Запорізька політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: структурного аналізу – при дослідженні особливостей розвитку світового автомобільного ринку; методу порівнянь – при визначенні основних конкурентних стратегії, які застосовуються автомобільними транснаціональними компаніями; факторного аналізу – при виявленні сучасних трендів розвитку автомобільної галузі. Результати. У статті проаналізовано особливості розвитку світового автомобільного ринку. Визначено, що на сучасному етапі розвитку лідерами з виробництва автомобілів є розвинуті країни світу (США, Німеччина, Японія) та країни, економіка яких стрімко розвивається (Китай, Бразилія, Індія). Найбільша концентрація виробничих потужностей провідних автокомпаній відмічається у регіонах Азії та Європі. Виділено основні конкурентні стратегії автомобільних ТНК. Визначено, що, насамперед, застосовуються стратегічні альянси, спільні підприємства та інші форми стратегічної кооперації задля підвищення своєї конкурентоспроможності, особливо у сфері інновацій, оскільки саме інновації відіграють провідну роль у подальшому розвитку автомобілебудівних ТНК. Швидкі темпи технологічних і соціальних змін зробили інновації життєво важливими для сучасних компаній. Подолання нових викликів і якнайкраще використання можливостей вимагає розробки інноваційних стратегій, які передбачають модифікацію або створення нових ціннісних пропозицій. Новизна. Під час дослідження світового автомобільного ринку визначено основні сучасні конкурентні стратегії, які застосовуються провідними автомобільними компаніями. З’ясовано, що перспективи для успішного функціонування транснаціональних компаній автомобільної галузі можливі лише при впровадженні інноваційних стратегій. Практична значущість. Визначення основних методів конкурентної боротьби провідних автомобільних ТНК можуть бути основою для українських автомобільних компаній при розробці стратегій підвищення конкурентоспроможності, враховуючи потреби національного та світового ринків. 
Ключові слова:Стратегія, Конкуренція, Світовий автомобільний ринок, Транснаціональні корпорації, Конкурентоспроможність, Автомобілебудування, Інновації, Електромобілі
Файл статті:EV20223_023-032.pdf
Література:
  • 1. Kovalevskyi, L.H., & Korovaichenko, N.Yu. (2015). Svitovyi avtomobilnyi rynok: suchasnyi stan, osoblyvosti ta perspektyvy rozvytku. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo, (5-6), 60-67.
  • 2. Semenenko, T.M. (2018). Stratehii internatsionalizatsii avtomobilnykh TNK v umovakh hlobalnoi finansovo-ekonomichnoi nestabilnosti. Biznes Inform, (7), 20-25.
  • 3. Shapurova, O.O. (2017). Ekonomichni aspekty korporatsii avtomobilnoi industrii: vyrobnytstvo, zbut, finansova stiikist. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Issue 11, 174-180.
  • 4. Pronoza, P.V. (2015). Svitove avtomobilebuduvannia: suchasni tendentsii ta perspektyvy rozvytku. Biznes-Inform, (8), 118-125.
  • 5. Top Countries in Vehicles in Use // Nation Mas- ter. Retrieved from https://www.nationmas-ter.com/nmx/ranking/vehicles-in-use
  • 6. Production statistics // OICA. Retrieved from https://www.oica.net/production-statistics/
  • 7. McKinsey & Company. Retrieved from https://www.mckinsey.com/industries/automotive-and-assembly/our-insights/disruptive-trends-that-will-trans-form-the-auto-industry/de-DE
  • 8. Forbes Global 2000 List 2022. Retrieved from https://www.forbes.com/lists/global2000/?sh=5a3cd47e5ac0#tab:overall
  • 9. Statista. Leading automotive firms by R&D 2021. Retrieved from https://www.statista.com/statis-tics/566060/automotve-firms-by-research-development-spending/
  • 10. IEA – International Energy Agency. Retrieved from https://www.iea.org
  • 11. Ernst & Young. Retrieved from https://www.ey.com/uk_ua
  • 12. Reuters. Global carmakers now target $515 bil- lion for EVs, batteries. Retrieved from https://www.reu-ters.com/business/autos-transportation/exclusive-global-carmakers-now-target-515-billion-evs-batteries-2021-11-10/
  • 13. BCG. Shared, Autonomous, and Electric: An Update on the Reimagined Car. Retrieved from https://www.bcg.com/publications/2022/update-on-shared-autonomous-electric-vehicles-market
  • 14. Statista. Estimated plug-in electric vehicle sales worldwide in 2021, by automaker. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/977407/global-sales-of-plugin-electric-vehicles-by-brand/
  • 15. Avtonovyny Ukrainy - Autoua.net. Retrieved from https://autonews.autoua.net