ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №3 (79)
Рубрика:Маркетинг
УДК:339:138
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/79.059
Мова статті:Українська
Сторінки:59-68
Заголовок:Контент-маркетинг як сучасний елемент маркетингової стратегії підприємства
Автори:Альошина Т. В., Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ,
Козенков Д. Е., Український державний університет науки і технологій,
Сало М. Д., Український державний університет науки і технологій
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: абстрагування – при висвітленні сутності контент-маркетингу; структурно-логічного та семантичного аналізу – для уточнення й упорядкування термінології; порівняння – для систематизації видів контенту та визначення відмінностей майданчиків його просування і візуалізації інформації; системний аналіз – для розроблення етапів формування стратегії контент-маркетингу; методи графічного аналізу – для візуалізації карти контент-маркетингової стратегії; логічного узагальнення результатів – для розроблення рекомендацій та висновків. Результати. Розглянуто підходи до визначення інтернет-маркетингу як інструменту вдосконалення діяльності підприємств, проаналізовано сутність поняття контент та контентмаркетинг, визначено сфери їх застосування та місце в маркетинговій діяльності підприємств. Розглянуто найбільш популярні види контенту, надано їхні характеристики, продемонстровано найбільш популярні канали та соціальні мережі, які застосовуються як майданчики для поширення контенту. Досліджено періодичну таблицю контент-маркетингу за К. Лейком, вивчено основні принципи відповідної таблиці та її основні елементи. Проаналізовано особливості застосування POST-метолу для розробки контент-маркетингової стратегії та його основні елементи. Проаналізовано показники ефективності використання різних каналів поширення інформації та видів контенту шляхом використання основних метрик, серед яких показники, які вимірюють чисельність аудиторії, відгуки та лояльність підписників, а також рівень їхньої залученості. Окреслено основні напрями удосконалення застосування контентмаркетингу для сучасних українських компаній. Новизна. Розроблено комплексну карту контент-маркетингової стратегії, яка містить концептуальні положення щодо етапів її створення, а також інструментарію вдосконалення. Практична значущість. Запропонована комплексна карта контент-маркетингової стратегії є наочним підґрунтям та поетапною моделлю розробки маркетингової стратегії для компанії будь-якої галузі, яка дає можливість не тільки візуалізувати інформацію щодо маркетингової діяльності підприємства, але й сформувати ефективний інструментарій, що поєднує типи, види контенту, визначити майданчики просування, проаналізувати досвід конкурентів, створити систему оцінки ефективності запропонованих заходів, дієвий контент-план, організувати його реалізацію, оцінити ефективність контент-маркетингової стратегії у якісному та кількісному вимірах. 
Ключові слова:Інтернет-маркетинг, Контент, Контент-маркетинг, Платформа, Метрика, Карта контент-маркетингу, Стратегія
Файл статті:EV20223_059-068.pdf
Література:
  • 1. Litovchenko, I.L. (2011). Internet-marketynh. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury.
  • 2. Ozuem, W., Howell, K.E. & Lancaster, G. (2008). CoCing in the new interactive marketspace. European Journal of Marketing. 42 (9/10). https://doi.org/10.1108/03090560810891145
  • 3. Ngai, E.W.T. (2003). Internet marketing research (1987-2000): A literature review and classification. European Journal of Marketing, 37(1/2).
  • 4. Kotler, Ph., Dipak, C.J., & Maesincee, S. (2001). Marketing Moves: A New Approach to Profits, Growth, and Renewal Hardcover. Harvard Business Review Press; First Edition - July 1, p.193.
  • 5. Zahorodniy, A.H., Vozniuk, H.L., & Komarnytskyy, I.M. (2011). Torhivlia, marketynh, reklama: terminolohichnyy slovnyk. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoyi politekhniky.
  • 6. Kobieliev, V.M., & Kobielieva, A.V. (2015). Suchasni vydy marketynhu. Proceedings from MIIM ‘15: Mezhdunarodnaya nauchnaya konferentsiya MicroCAD: Sektsiya № 16. Suchasni tehnolohiyi v ekonomitsi ta menedzhmenti. Harkiv : NTU «HPI».
  • 7. Holliman, G., & Rowley, J. (2014). Business to business digital content marketing: marketers’ perceptions of best practice. Journal of Research in Interactive Marketing, 8(4), pp. 269-293. doi 10.1108/JRIM02-2014-0013.
  • 8. Handley, A., & Chapman, C.C. (2011). Content Rules. Hoboken, NJ: Wiley.
  • 9. Halvorson, K., & Rach, M. (2012). Content Strategy for the Web. Berkeley, CA: New Riders. doi.org/10.1016/b978-0-12-391922-9.00012-9
  • 10. Vinerean, S. (2017). Content Marketing Strategy. Definition, Objectives and Tactics. Expert Journal of Marketing, 5(2), pp. 92-98.
  • 11. Content Marketing Institute (2017). What is content marketing?. Retrieved from: www.contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing.
  • 12. Sobal, A. (2017). Different Types of Advanced Marketing Content. Retrieved from: https://www.weidert.com/whole_brain_marketing_blog/different-types-of-advanced-marketingcontent-infographic [Accessed on 8 November 2017].
  • 13. Kolowich, L. (2016). 20 Types of Lead Generation Content to Put Behind Your Landing Pages Retrieved from https://blog.hubspot.com/marketing/lead-gen-content-ideas.
  • 14. McGill, J. (2017). How to Develop a Content Strategy: A Start-to-Finish Guide. Retrieved from: https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing-plan.
  • 15. Holovchuk, Yu.O., Dybchuk, L.V., & Serednytska, L.P. (2022). Kontent-marketinhova stratehiia prosuvannia na rynok ta poshyrennia posluh. Ekonomika ta derzhava, (4). DOI: 10.32702/2306-
  • 6806.2022.4.69.
  • 16. Tertychnyy, O.O. (2017). Osoblyvosti marketynhu v merezhi Internet. Ekonomika i suspilstvo, Issue 12, 382-385.
  • 17. Filina, O.V. (2020). Rol ta vydy kontentu pry prosuvanni v sotsialnyh merezhakh. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, 1(31), 75-81. DOI: 10.31673/2415-8089.2020.017581
  • 18. Lake, C. (2014, 2019). Introducing The Periodic Table of Content Marketing. Retrieved from: https://econsultancy.com/introducing-the-periodic-table-of-contentmarketing/
  • 19. Oksentiuk, B.A. (2016). Kontent-marketynh. Proceedings of Marketynhovyy instrumentariy upravlinnia popytom na tovary i posluhy. R.V. Fedorovych (Ed.). Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky.
  • 20. Bubenets, I., & Chatchenko, O. (2022). Marketynhova diialnist pidpryiemstv v umovakh kryzy. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, (3),
  • 323-326. Retrieved from https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-48.
  • 21. Sapeha, L.I., & Spivakovska, T.V. (2014). Osoblivosti kontent-marketinhu yak samostiynoho elementu prosuvannia v Interneti. Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia. Zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh. Elektronni tekstovi dani. Issue 8. Retrieved from https://ela.kpi.ua/handle/123456789/14266
  • 22. Kubetska, O.M., Ostapenko, T.M., & Fisunenko, N.O. (2021). Sutnist marketynhu ta ioho suchasni tendentsii. Biznes-Inform, (5). 390-396. doi.org/10.32983/2222-4459-2021-5-390-396
  • 23. Fedorova, V.A., & Karpenko, T.V. (2011). Formuvannia ta vykorystannia kadrovoho potentsialu natsionalnoi ekonomiky. Problemy ekonomiky. (3), 24-28.