ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №3 (79)
Рубрика:Маркетинг
УДК:338.4 : 658.6
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/79.069
Мова статті:Українська
Сторінки:69-78
Заголовок:Дослідження тенденцій розвитку ринку послуг в Україні
Автори:Безугла Л. С., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»,
Шинкаренко Н. В., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»,
Куваєва Т. В., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Дослідження здійснювалося з використанням методів аналізу, порівняння, узагальнення, систематизації, економіко-статистичних та логіко-аналітичних – при проведенні аналітичного дослідження сучасних тенденцій розвитку ринку послуг, а також розрахунків динаміки кількості підприємств сфери послуг та обсягів реалізованих послуг за видами економічної діяльності. Результати. Відслідковується загальна тенденція до збільшення кількості підприємств сфери послуг: у 2020 р. на ринку послуг функціонувало 648499 підприємств-юридичних осіб та їхніх відокремлених підрозділів, основним видом діяльності яких є надання нефінансових послуг, це на 17800 од., тобто майже на 3% більше, ніж попереднього 2019 р. і на 54731 од. або на 15% більше 2016 р. Найбільшою у 2020 р. була кількість підприємств, що діяли у сфері професійної, наукової та технічної діяльності – 140374 од., або 22% загальної кількості тих, що надавали споживачам послуги. Результати аналізу обсягу реалізованих послуг за регіонами України підтверджують, що найбільше послуг у 2020 р. реалізовано у Дніпропетровській області – 93504 млрд. грн (13,6% загальноукраїнського рівня) та в Одеській області – 91813 млрд. грн (13,3% загальноукраїнського рівня). Новизна. Проведено детальний аналіз ринку послуг України, який показав нерівномірний розподіл підприємств як за видами економічної діяльності, так і за регіонами. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути корисними для підприємств, що функціонують у сервісній економіці, при прийнятті стратегічних рішень щодо напрямів своєї діяльності. 
Ключові слова:Послуги, Сфера обслуговування, Підприємства сфери послуг, Обсяги реалізованих послуг, Аналіз ринку послуг
Файл статті:EV20223_069-078.pdf
Література:
  • 1. Statystychnyj schorichnyk Ukrainy. (2021). I.Ye. Verner (Ed.). Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy.
  • 2. Bezuhla, L.S., & Demchuk, N.I. (2019). Sotsialno-ekonomichni aspekty i peredumovy rozvytku pidpryiemstv haluzi ekoturyzmu. Ahrosvit, (18), 24-28. Retrieved from http://www.ag-rosvit.info/?op=1&z=2954&i=3 DOI: 10.32702/23066792.2019.18.24
  • 3. Vitrenko, A. (2015). Sutnist nematerialnoi posluhy yak osoblyvoi teoretychnoi katehorii v systemi suchasnoi postindustrialnoi ekonomiky. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka, Ekonomika, Issue 8, 42-49.
  • 4. Koiuda, V.O. (2017). Sutnist ta zmistovna kharakterystyka posluhy yak bazy upravlinnia. Ekonomika ta suspilstvo, (9). Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/81.pdf
  • 5. Pavliuk, V.I., & Mulenko, V.M. (2021). Teoretychni aspekty ekonomichnoi katehorii «posluha»: suchasni pidkhody do traktuvannia ta osoblyvosti rozvytku poniatijnoho aparatu. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, Issue 1(81), 7-13. doi.org/10.32782/2520-2200/2021-1-1.