Анотація: | Методологія дослідження. Під час дослідження застосовувались наступні методи: аналізу – при вивченні міжнародного досвіду застосування методичних підходів до формування вартості підприємства; абстрагування – у процесі створення комплексного підходу до формування вартості підприємства на основі цифрового маркетингу; порівняльний аналіз – для співставлення методичних підходів щодо формування комплексної вартості підприємства; структурування – при виокремленні принципів функціонування цифрового маркетингу на промислових підприємствах. Результати. Проведено критичний аналіз міжнародного досвіду застосування існуючих методичних підходів щодо формування вартості підприємства. Автором статті проведено оцінку вартості підприємства із застосуванням підходів та методів оцінювання, що є складовими частинами методичних підходів або результатом їхнього комбінування. Продемонстровано, що кожний із розглянутих методичних підходів характеризується певними перевагами та недоліками, що мають суттєвий вплив на вибір доцільного в зазначених умовах методу оцінки вартості підприємства. Запропоновано використання комплексного підходу, що дозволить отримати найбільш достовірний результат з урахуванням нематеріальних активів підприємства. Новизна. При аналізі методологічних підходів оцінки вартості підприємства було надано визначення комплексному підходу щодо формування вартості підприємства на основі цифрового маркетингу, виявлено його переваги та недоліки. Запропоновано застосування комплексного підходу формування вартості підприємства на основі цифрового маркетингу, що в кінцевому рахунку дає можливість отримати достовірний результат та прийняти зважені управлінські рішення щодо управління підприємством. Практична значущість. Оцінка вартості підприємства відіграє важливу роль при здійсненні операцій купівлі-продажу, здачі в оренду, акціонування, розробки плану розвитку підприємства, його реструктуризації, підвищення ефективності управління тощо. У коректному формуванні комплексної вартості підприємства, яка б відповідала сучасним вимогам та стандартам, зацікавлені власники підприємств, банки та кредитні установи, страхові компанії, юридичні організації, податкові та інші адміністративні служби, стейкхолдери. |
Література: | - 1. Vozna, M. (2019). Mizhnarodni standarty otsinky: printsypy, standarty ta pravyla. O. Drapiovskyy, I. Ivanova (Eds.), (M. Vozna, Trans.). Kyiv: UKRels,
- 2. Hlynska, H.Ya. (2017). Napriamky otsiniuvannia rynkovoyi vartosti pidpryiemstva yak obiekta dlia pohlynannia. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 28-32.
- 3. Yerofieieva, T.A. (2017). Pidkhody do otsinky vartosti biznesu: problemy yikh vykorystannia. Ekonomichni nauky. Naukovi zapysky, T. 68, (2), 24-31.
- 4. Ibragimova, Kh.U. (2019). Osobennosti primeneniya dokhodnogo podkhoda k otsenke stoimosti predpriyatiya. Voprosy ekonomiki i upravleniya, (1), 8-19.
- 5. Kononov, A.I. (2011). Sushchnost ponyatiya «upravlenie stoimostyu predpriyatiya». Ekonomika transportnoho kompleksu: zbirnyk naukovykh prats, Issue 18, 69-75. Kharkiv: KhNADU.
- 6. Kostyrko, R.O. (2008). Kompleksna otsinka vartosti pidpryiemstva. M.H. Chumachenko (Ed.).. (2nd ed., rev.). Kharkiv: Faktor.
- 7. Mendrul, O.H. (2002). Upravlinnia vartistiu pidpryyiemstva. Kiyiv: KNEU, 2002. - 272 s.
- 8. Momot, T. (2007).Otsinka vartosti biznesu: suchasni tekhnolohii. Kharkiv: Faktor, 2007. - 224 s.
- 9. Popova, N.V., Bazaliieva, L.V., Nevertiy, H.S., Kataiev, A.V.,. Andryushenko, O.B., & Kononov, O.I. (2021). Marketynh doviry: metodolohichni osnovy, umovy ta modeli rozvytku. N.V. Popova (Ed.). Kharkiv: «Fakt».
- 10. Staryuk, P.Yu. Upravlenie stoimostyu kompanii kak osnovnaya zadacha korporativnogo upravleniya. Retrieved from http//www.cfin.com.
- 11. Babenko, V., Baksalova, O., Prokhorova, V., Dykan, V., Ovchynnikova, V., Chobitok, V. (2021). Information and Consulting Service Using in the Organization of Personnel Management. Estudios de Economía Aplicada. Vol. 38-3, (1), 1-10. http://dx.doi.org/10.25115/eea.v38i4.3999
|